Elämää vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miten noudatatte tota pakkasrajaa. Täällä ollu tänää miinus 16 ja me on mökkötetty kotona koko päivä.

No oli aika hurja hyppy plussakeleistä yli kymmeneen pakkasasteeseen. Ollaan pihalla käyty lyhkäsempii lenkkei ja nyt sai ottaa toppavaatteetki vihdoin käyttöön... Kyl mä viel 10 miinusastees nukuttaisin pihalla, ja sit ku on pal kylmempää ni joko lyhyt lenkki ja sisäl unet, että saa edes vähän raitista ilmaa.

Mikä se pakkasraja on, ettei saa ulkona nukuttaa? Onko sellanen siis? :) Kamalaa jos tänne tulee sellaset pakkaset, joudutaan treenaamaan sisällä nukuttamista. Huomenna on luvattu -14.

Meillä nukutaa kolmen tunnin unia päivällä ja pien3mmät iltapäivä päikkärit. Joku tunti. Pari yötä neiti on heränny vaan kerran yöllä :) ihanaa. olin iha yllättyny ku ysilt meni nukkumaan ja kahdelt heräs syömää. Sit aamulla ku herättii, kello oli jo 7.45 :D toivon mukaa jatkuis tää rytmi hetken ainaki :D

-15 se suositus kait on. Ehkä sitä voi käyttää maalaisjärkeä tossa touhussa. On ne vauvat ennenki pakkasella ollu ulkona. Ite nukuttaisin ulos, mut meil ei oo itkuhälytintä, ni on vähän nihkeetä ovea pitää auki :D

Täällä on aikoja sit löydetty omat varpaat. Sukat on aika usein pois jaloista päikkäreiden jälkeen. Selältä mahalleen mennään koko ajan. Mittarimatona liikkuu vähän. Löytää kyl konttausasennonki, mut ei ihan vielä hiffaa ideaa. Pyörimistä muuten on, sängyssä poikittain. Päristelee, mieluisimpaa ruoka suussa. Kiljahtelee, yleensä suoraan korvaan. Taputtelee lattiaa, nuijii helistimiä, pomppii. Seisoa pitäs edelleen koko ajan, vähän oon "kävelyttänykin" jo.

En nyt ehtiny kaikkia teiän juttuja ajatuksella lukea. Ei oo ollu nyt aikaa hengailla täällä. Alkaa jätkä olee jo niin iso, et vaatii täyden huomion hereillä ollessaan. Kivaahan se on :)

Se on vaan joku suositus se pakkasraja. Mut on ennenkii nukutettu kovilki pakkasil ulkona ilman et siihen on lapset kuollu tai saanu paleltumii. Riittävä pukeutuminen ja suojanen paikka vaunuille on a ja o :)

Känkkis mä sain sen ku olin tän nykysen foorumipohjan testaaja-ryhmässä mukana. Muuten sen voi saada ku on 2500 pistettä ja vuoden jäsenyys. Eli aika monta viestiä saa kirjottaa et sen saa :)

Meillä kiukkuillaan ihan tosissaan... pikkumies alkaa karjumaan jos ei saa hoitopöydällä ollessaan repii vaippakasaa.. eli siis otan käden pois ja sanon ei, niin tää alkaa karjumaan ja katsoo sit mua loukkaantuneena. Muutenkin alkanut osoittamaan tosissaan luonnetta toi poika. Välillä räyhää ja sit yhtäkkiä on taas tyytyväinen. Ja testailee äänen kantavuutta ja keuhkojen tilavuuta. Ei onneksi kilju vaan oikein huutaa ja ärjyy.. huhhuh... :D

tuntuu tota samaa ärjymistä ja rääkymistä olevan täälläkii.välillä korviikii koskee se meteli.kohta tulee varmaa häätölappu postiluukusta liiasta metelistä johtuen.

No höpöhöpö, kyllä kerrotalossa muiden ihmisten pitää ymmärtää jos talossa vauva on, että välillä sitä ääntä kuuluu kadun toiselle puolelle asti.. Vauvalle kun et voi vaan sanoa et "ooppas nyt vähän aikaa hiljaa" :)

Täällä oli tänään 15 astetta pakkasta ja poika nukku ulkona ja aika hyvin vielä! Mutta siinä se raja kyllä ainakin meillä menee.

Poikaa ei passaa jättää hetkeksikkään yksin kun on oppinut kääntyyn mahaltaan takas selälleen niin rullaa aika vikkelästi leikkimatolta pyöritteleen esim. lattialla lojuvia koiran leluja :) Ääntelyn osalta on siirrytty vokaaleista konsonantteihin.

Nonii ja pakkanen vaan kiristyy -26 astetta :( Hyi sanon minä... Ei oo kivaa olla toista päivää neljän seinän sisällä.... :/

Siellähän on jo kunnon pakkaset, onneks täällä on vaan -15 astetta, tänään mennään taas vauvajumppaan.

Viime yö oli taas sellasta hulinaa, pikkunen heräs 6x.. ihan vaan vähä väsyttäis, meniki tuossa ekoille päikkäreille, niin taijanpa ittekki tästä mennä päikkäreille..

Voiski kokeilla iltapuuroa, josko sit nukuttas paremmin.

Kauhee viikko edessä, pakkasia vaan jatkuu...me harjotellaan siis pinnasängyssä nukkumista. Hirvee vaiva ja karmee huuto, ja tyttö nukkuu tasan 40 min. Eli on kiukkunen koko ajan...Nyt tätä voi kutsua jo työksi...!

Tääl on pulauteltu maitoo ulos ihan urakalla. Mikään ei myöskään kelpaa. Kiukuttaa ja väsyttää, mut ei voi mukamas nukkua. Huoh...noinkohan se on, et ku on menkat, ni se vaikuttaa tohon maidon laatuun ?

Takaisin