Ekat synttärit

Rauha80

Puuhakas puhuja
Lokakuisista osa on jo täyttänyt vuoden ja osalla kekkerit on tulossa vasta. Kiinnostaisi kuulla, miten teillä juhlitaan tai on jo juhlittu?
Vieraat, tarjoilut, koristelut, lahjat, sankarin mielipide..? Minkälaiset kemut oli tai tulee?
 
Ei juhlittu lainkaan, ainakaan vielä. Voi olla, että nämä 1v-kemut jäävät kokonaan pitämättä. Ensi vuonna sitten, poikakin varmaan ymmärtää ja nauttii niistä silloin enemmän :) (poika on nyt 1v 2vko)
 
Meillä on tulossa lokakuun lopussa. Aateltiin tilata kakku ja macaroneja, tehä ite joku suolanen piirakka, ehkä lohesta ja sit vaan keksejä ja karkkia. Ei tuu kuin vähän päälle kymmenen vierasta. 1v ilmapallo pitää saada, muita koristeita tuskin tulee :D
 
Meillä jäi synttäritjuhlat väliin myöskin. Reppana ei saanut meiltä edes lahjaa. On ollu kaikkea häslinkiä ja siihen päälle vielä tämä mun töihinpaluu. Ei vaan jaksanut tsempata.
 
Mä oon tyylii syntymästä asti suunnitellu 1v kakkua :D pienellä porukalla vaa juhlitaan. Samana päivänä on miehelläki ni pitäähä se "vähä" tehä.
 
Meillä juhlitaan ensi viikolla. Vieraaksi on kutsuttu isovanhemmat, tädit ja setä ja eno puolisoineen. Toisen tädin lapset tulee myös.
Tarjoiluiksi olen suunnitellut kakkua, macaronseja, pusuja, suolaista piirakkaa ja ehkä jotain salaattia.
Koristeiksi tulee ilmapalloja.

Ihmettelen vaan, että kuka nuo kaikki herkut taikoo pöytään ja siivoaa tämän räjähtäneen huushollin.. :D
 
Siivooja ei oo yhtään huono idea. Pitääpä tutkia, joustaisko budjetti siihen.

Haluisin kans tilata kakun, mutta en oikein tiedä mistä. Ristiäisissä oli tosi hieno kakku, mutta sen tehnyt putiikki on kiinni.. pitänee etsiä joku toinen. Omiin taitoihini en luota tässä asiassa. :joyful:

Meillä siis juhlitaan kuun lopussa.
 
Mä sain kanssa hää- ja ristiäisjärjestelyistä loppuelmäkseni juhlastressikiintiön täyteen, eli meille tulee todella myös siivooja ennen 1-v juhlia, kakku päätettiin tilata valmiina ja astiat on kertakäyttöisiä. Ilmapallot saatan just ja just puhaltaa itse. :D
 
Meillä käy siivooja kerran kuussa mutta tulee just juhlien jälkeisellä viikolla niin joudun siivoamaan itse.
 
Siivooja vois kyllä olla meillekkin pelastus.. Mut epäilen että jää sekin tilaamatta ja siivoan itse sen verran mitä ehdin.. Täytekakkua suunnittelin tekeväni, kaupasta ehkä pasteijoita, ehkä vesimelonihai, ja sitten vielä jotain pientä..saa nähdä mikä loppupeleissä on toteutus :D
 
Meillä on juhlat tulossa vkloppuna. Koska vieraita tulossa aikalailla, juhlat on kaksipäiväiset :D Täytekakut tilasin, muut teen itse. Tuskin mitään sen suurempia koristeluja laitan.
 
fc9b165836988056fceb2a047ddd4e59


feebce4a4f8a8b9094deb9b056a86884


Semmoset kakut sitte tuli :)
 
Mitenkäs ootte meinannut viettää 2- v synttäreitä? Me ei olla vielä ehditty miettiä koko asiaa..
 
Ei vietetty mitenkään :bag: Meillä siis oli jo. Mummu toi kakkua, siinä kaikki. Ehkä ensi vuonna sitten tarvitsee jo oikeasti jotenkin viettää niitä synttäreitä :eek:
 
Meillä pidetään synttärit samalla lailla kun viime vuonnakin. Taidan tilata muumi-kakun kun poika tykkää niistä kovasti. Vieraiksi tulee meidän kavereita ja sukulaisia noin 10 aikuista ja heidän mukanaan pojan serkku ja muutama kavereiden lapsi. Mummo tulee myös.
Kakun lisäksi ajattelin tehdä porkkanakakun ja jonkun suolaisen piirakan. Jotain terveellistä, vaikka vihannestikkuja ja dippiä vois olla kiva myös tarjota :p mitä muut on miettineet? Kuppikakut on kivija mutten ole kovin innokas leipuri.
 
Pirrellä on tänään synttärit. Huimenna tulee kaffelle mummi, vaari, muutama serkku ja täti. Josta tuli mieleen ettei olla mitään lahjaa muistettu, kääk!
Töytyy varmaan tänään käydä jotain pientä hakemassa. Vinkkejä kellään?
 
Olen kyllä varmaan maailman surkein miettimään lahjoja, oli synttärisankari minkä ikäinen vaan :facepalm: En oikein osaa edes omalle pojalle mitään keksiä. Ehkä itse hankkisin jotain sellaista, mistä lapsi tykkää juuri sillä hetkellä. Tietysti jos lapsi esittää jotain toiveita jo, niin ehkä niistä voisi ottaa vinkkiä.

Meillä ei pojalla vielä oikein kai ole toiveita, tai jos on, niin ei osaa niistä kertoa, kun ei puhu edelleenkään kuin ne muutamat sanat, mitä on osannut jo monta kuukautta.

Meillä mies osti pojalle värikynät ja paperia, kun poika on nyt niin tykästynyt piirtämisen harjoitteluun. Myös palapeleistä poika tykkää, löysin kotoa joskus vuosikausia sitten jemmaan laittamani pari palapeliä, joissa paksut pahvipalat ovat sellaisia noin 4x4cm kokoisia, hienosti poika on oppinut niitäkin kasaamaan, osittain jopa itse jo löytää oikean paikan joillekin paloille :wideyed:
 
Me juhlistetaan isoveikan kanssa samaan aikaan joskus loka-marraskuun vaihteessa (Esikoisella synttärit marraskuun alussa) Ryhmä Hau teemalla.

Hurjaa että nää on jo 2v :nailbiting: Samalla tuli hassu tunne, miten esikoinen oli saman ikäinen kuin kuopus nyt, kun tää lokakuinen syntyi. Ja hän tuntui olevan niin ISO!
Nyt kun katon tuota pientä palleroa niin mietin miten pieni se on.. Oletinko esikoiselta silloin liikaa :sad001
 
Pirrellä ei oikein ole mitään sellasta mielenkiinnonkohdetta, että tarttis hankkia jotain aiheeseen liittyvää kun kaikkea on jo yllin kyllin. Ehkä ratkaistaan ongelma sillä, ettei hankita mitään tänä vuonna. Huomenna pienet kakkukahvit vaan.
 
Takaisin
Top