Eka neuvolalääkäri

Tiukulina

Oman äänensä löytänyt
Millä Viikolla teillä on ollut ensimmäinen neuvolalääkäri? Ja montako kertaa lääkärin luona käydään raskauden aikana? Mitä neuvolalääkäri käynnillä tehdään?
Minulle varattiin ensimmäinen neuvolalääkäri aika jo ekalla neuvolakerralla ja mulla se neuvolalääkäri aika on viikolla 15+5
 
Taitaa vaihdella kunnittain melkoisesti. Mulla on huomenna (8+4) eka neuvolalääkäri. Siellä ensin tavataan hoitaja, joka mittaa ainakin verenpaineen ja haastattelee jotain. En muista tarkkaan. Sit lääkäri myös jututtaa ja tekee sisätutkimuksen + ultraa sisäkautta. Samantyyppinen käynti on jossain viikolla 36. Eli meillä tuo lääkäri tavataan kaks kertaa. Sit erikseen sairaalassa nt- ja rakenneultrat.
 
Mulla on tänään neuvolalääkäri, viikot 9+2. Sisätukimus ja ultraus nyt ainakin tapahtuu. Toinen myöhemmillä viikoilla, oisko n. 30 tienoilla?
 
Viikolla 23-27 on täälläpäin ollu. Ensin hoitajan luona käynti ja lähinnä varmaan pissa, rr, paino. Lääkäri haastattelee ja tekee sisätutkimukseen.

Mulla on ollu viikolla 35 tai 37 synnytystapa-arvio se on ollu gravidassa eli samassa paikassa missä ultratkin. En tiiä onko muilla sillon lääkäri? Veikkaan että ei.
 
Muokattu viimeksi:
18+ on mulla varattuna eka neuvolalääkäri ja sitten loppuraskaudessa on toinen käynti.
 
Mulla ei oo ollu kun ekassa raskaudessa yks neuvolalääkäri käynti. Joudun käymään radin takia äitipolin lääkärillä niin usein, että ei oo tarvetta neuvolalääkärille käyä näyttäytymässä. Kaikki ultratkin suorittaa lääkäri eikä kätilö...paitsi tietysti mitä oma neuvolaterkka haluu tuossa omassa neuvolassa kattoo ultralla:)
 
Mulla ens viikolla eka, silloin 9+3. Eka hoitajan kans, sitte lääkäri. Lääkäri ultraa. Loppuraskaudessa on toinen samanlainen käynti, noin 35-36 viikoilla.
 
Mulla vasta viikolla 13 neuvolalääkäri, hoitajalla kävin viimeviikolla. Ultra onneksi jo ensi viikolla (12) niin ei tartte pidempään jännittää.
 
Mulla eka neuvola hoitajan kanssa rv 8+0 ja silloin varattiin neuvolalääkäri rv 15+1. Välissä tulee nt-ultra rv 12+0.
 
Takaisin
Top