Eka Neuvola Käynti

Kyfi7068630

Vasta-alkaja
Mitäköhän ensimmäisellä neuvola käynnillä tehdään? Onko teillä ollut mies mukana? Entäs mitä ekalla lääkäri käynnillä tapahtuu.. :) Onko painostanne huomauteltu jos ylipainoa hiukan?
 
on mulla huomautettu aina joka käynnil... Mut neuvolasta kii... Isäntä on mukan ja se on vaan jutteluu ja lappujen saantii... :) en esikoisesta ihan tarkkaa muista muuta...

Muoks.
Ylipainosta ei sanonu mitään kun tein selväks et olen tietonen asiasta ja yritän laihduttaa...
Nyt kun mulla oli eka neuvola tänää ni laput sieltä tuli ja paljon aikoja joka suuntaa. Verikokeet, ultrat ja seuraavat neuvolat.
Mulle vielä lisäks synnytyspelkopolille aikaa, ravitsemusterapeutti aika (Keliakian taikia), hammaslääkäri, sokerirasitukseen erillinen aika, ja extra ultra.

Pitäsi viel poikien neuvolat ja hammaslääkärit hoitaa ja muistaa ketä menee mihinkin ja millon..:D
 
Muokattu viimeksi:
Meillä eilen siis eka neuvola, ottivat kaikki perustiedot ylös, mittasivat sen hetken painon ja laskivat painoindeksin. Otettiin verenpaine, hemoglubiini ja virtsanäyte. Saatiin iso nivaska materiaalia mukaan kotiin viemiseksi sekä ohjeet niskaturvotusultran varaamiseen, labrakokeisiin ja uusi aika neuvolaan. Katsottiin ikivanhalla ultralla rämisevää kuvaa masu-asukkista, mutta tämä ilmeisesti meillä ihan ns. paikkakuntakohtainen lisäpalvelu. :) Normaalisti koittavat kuunnella sydänäänet, jos viikkoja lähempänä rv 10. Kyselivät kuulumisia, vointeja ja tietoja, mitä me erityisesti odotetaan neuvolalta yms. Täällä kun myös ensimmäistä odotellaan. :)

Mies oli mukana ja tykkäsi kovasti. Tuntui realisoivan hänelle asiaa myös ihan toisella tapaa. :rolleyes: Viikkoja nyt rv 9+5
 
Eka neuvola takana ja hyvin menin. Miehelle ei kerrottu painoa.. Ja en kuullu nalkutusta liikakiloista. En tietenkään tiedä millanen täti ens kerralla kun olin tuuraajalla kun oma lomalla,enkä oo nähny tai tavannut..
 
Samalta kuulostaa kun meidän käynti. Me saatiin myös vauvelin sydänäänet kuulumaan ja viikkoja oli 9 :Heartred

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Noni, nyt on eka neuvola käyty. :) Täyteltiin lappusia, varattiin labra-aikaa,ultra-aikaa ja neuvolalääkäri-aikaa. :) Nyt on mitä oottaa! :grin
Teki vielä pissatestin (proteiinit?), joka normaali ja mittasi verenpaineen. Kyselin päänsärystä joka vaivaa lähes päivittäin ja totesi oikeastaan vain että kuuluu asiaan ja voi ottaa paracetamolia (panadol) 1mg*3 päivässä jos on tarve, ettei tarvi kärvistellä :) Ja niin oon tehny et oon sit koittanu helpottaa oloa jos käy sietämättömäksi..

Kuunneltiin myös dopplerilla sydänäänet, ja siellä se jumputti pientä laukkaa 170 sykkeillä! :love017 voiko pakahtua onnesta!? :smiley-angelic003 Kaverilta sain lainaan hänen dopplerinsa joten eiköhän sitä joskus tuu silläkin kuunneltua.. :)
 
Minäkin kävin miehen kans tänäön eka kertaa neuvolassa. Kaikki samat jutut tehtiin ku Lumikille, mutts sydänääniä ei saatu kuulumaan. En siitä kuitenkaan hätääntynyt yhtään, sanoivat että heillä niin vanhat laitteet että harvoin kuuluu ekalla kerralla. Mukavan oloinen täti oli :) positiivista että mies lähti mukaan . Kaikki oli niin tuttua kauraa ettei jäänyt mitään kysyttävää, sen verran kauan ja paljon tullut selvitettyä näitä asioita.
 
Takaisin
Top