ei millään meinaa käynnistyä

Mellu17

Silmät suurina ihmettelijä
nyt olis 3 päivää laskettuun aikaan eikä millään haluaisi poika tulla ulos :) tässä on nyt vietetty jo 3 päivää sairaalassa (tälläkin hetkellä olen täällä) supistuksia on ollut kunnollisia 2 päivää ja kohdunsuu ei ole kuin 2 sormelle auki, ihan takana sivussa, pehmeä ja 1cm pitunen.. mitään edistystä ei vaan tapahdu vaikka supistuksia tulee päivässä 3-7 tuntiakin säännöllisinä ja sit loppuu ja kohta taas alkaa.. tuntuu aika turhauttavalta ja sit kun sain kivunlievitykseen selkään pistettävän oxynorm piikin auttoi vain hetken ja pää meni aivan sekasin lääkärit sanoivat et kuulemma ihan turvallista käyttää vaikka kyllä olen kuullut että sitä ei anneta kuin vasta synnytyksen yhteydessä koska se jää vauvan verenkiertoon ja saattaa aiheuttaa sikiön hengityksen lamaantumisen. ja tämä luokitellaan vahvaksi kipulääkkeeksi opiaatteihin kuuluvana "huumausaineena käytettävä myös" onko kellään kokemusta tästä oxynorm piikistä ?? täällä kun nämä lääkärit eivät tunnu tietävän yhtään mitään yhtenä päivänä sanovat että voisi käynnistää ja sitten kun tulee toinen hoitaja/lääkäri niin sanoo että pyritään luonnolliseen synnytykseen eipä tässä oikein tiedä mitä tekisi kun olen pyytänyt että käynnistäisivät ja silti pitkittävät ja sanovat eri asioita :( verenpaineet ollut korkeella, kauhea äkillinen turvotus tullut ja pää ihan järkyttävän kipeä eikä lääkkeet auta. nämä on raskausmyrkytyksen oireita mutta lääkärit vaativat sen vielä että virtsassa on valkuaista tai proteiinia... tuntuu aika välinpitämättömiltä.. koko ajan hoitajat antamassa kaikenlaisia päätä sekoittavia lääkkeitä joita en halua ottaa koska pelkään sikiön voinnin huononevan vaikka tiedän että heillä on koulutus tähän ja kai tietävät mitä tekevät mutta silti..  ja onhan noissa epiduraalipuudutuksissa ja muissakin synnytyksen yhteydessä käytettävissä lääkkeissä huonotpuolensa mutta se on eriasia koska synnytys on jo niin lähellä silloin että se on turvallista.. pliis joku kertokaa mitä pitäisi tehdä tai sanoa kun eivät oiken ymmärrä
 
Takaisin
Top