Ehtikö henkilökunta auttaa synnytyksessä tai lapsivuodeosastolla?

Kyllä Taysissa sain apua. Synnärillä kätilö istui meän kanssa monta tuntia yhteensä vuoron aikana. Mies laski että hän oli yhteensä avautumisen aikana noin 5h salissa meidän kanssa.

Vierihoito-osastolla kätilö kävi 2-3 kertaa vuoron aikana ja tottakai kun kelloa soitin niin tultiin :)
 
En ole salissa koskaan ollut kovin kiinnostunut, onko salissa joku paikalla vai ei. Minulla on ollut mukana mies ja doula, he ovat tarvittaessa kutsuneet kätilöä paikalle ja ihan riittävän pian on huoneeseen aina tultu. Olen käyttänyt ilokaasua synnytyksissä ja ollut melkoisen tilli tallin siitä.. :hilarious:

Kaksosten kanssa osastolla sai kätilön huoneeseen hyvin nopsaan. Öisin heidän tulonsa kesti, mutta olikin sovittu, että tulevat lämmitettyjen lisämaitojen kanssa, joten niiden valmistus aina vei hetken. Kolmannen kanssa en kätilöitä osastolla juurikaan nähnyt. Pärjättiin niin hienosti, että olin vain tyytyväinen, kun ei koko ajan joku rampannut huoneessa. Joka vuorossa kävivät tietysti vauvan tarkistamassa, mutta siinä se melkein sitten oli.
 
Salissa meillä oli kätilö(t) tosi paljon läsnä vauvan j amun voinnin takia. Mulla tulehdusarvot ja kuume nousi, vauvalla sykkeet liian tasaiset ja perustaso korkea ja välillä sykkeet droppaili.

Vierihoito-osastolla kätilöt tulivat aina melko nopeasti kun kelloa soitti. Olin itse todella huonossa kunnossa runsaan verenmenetyksen vuoksi.
 
Salissa oli kaksi kätilöä ja ensihoitohenkilökuntaa, eli ei ongelmaa. Synnytyksen jälkeen oltiin perhehuoneessa ja silloin emme saaneet tarpeeksi apua. Koska mies oli mukana he jättivät meidät vauvan kanssa pitkälti omiin oloihimme. Vauvan imetys ei onnistunut ja lopulta saimme moitteita kun emme olleet onnistuneet syötössä. Apua pyydettiin useaan otteeseen ja sen saamiseen saattoi mennä joskus tunnista kolmeen tuntia (KOKS). Lopussa saimme ihanan ja auttavaisen hoitajan osastolle mutta ennen sitä oli aika ikävää.
 
Meillä oli osastolla vain kotiinlähtöpäivänä kätilö meitä kattomassa. Muuten ei kätilöitä näkynyt ollenkaan. Lastenhoitajia kyllä oli, tulivat aina kun painoi kutsunappia ja muutenkin useasti päivällä, yöllä aina 2-4 h välein herättelemistä syömään jos oli tarvis. Meillä kyllä heräs poika muutenkin muttei syönyt, niin aina kutsuin avuksi imetykseen hoitajan :) synnytyksessä kätilön kanssa pisin pätkä oli kun olin ammeessa ja mies meni käymään lounaalla. Muuten kävi aina kurkkimassa miten menee, en tiiä yhtään monestiko. Ja tuli aina kutsuttaessa kyl saman tien.
 
Kätilö tuli nopeasti, kun nappia kilautti ja epiduraalin sai melkeen saman tien kun pyysi. Aivan ihana henkilökunta oli myös. Menisin uudestaan synnyttämään kyseiseen sairaalaan. Tää oli siis Hämeenlinnassa. :hello2
 
Takaisin
Top