Ehkäisyrengas

Mulla myös rengas ollut käytössä useamman vuoden ennen raskautta. Mies ei koskaan ole valittanut, että se tuntuisi. Parikertaa lähtenyt yhdynnän yhteydessä pois paikaltaan,mutta sen on myös silloin huomannut. Tullut ns. imussa peniksen kanssa :wink. Vaihtoehtohan on ottaa rengas pois yhdynnän ajaksi ja laittaa se sitten takaisin. Helppo ja hyvä vaihtoehto, eikä sen asettaminen paikalleen ole epämiellyttävää, niin kuin kierukalla.
 
Ensimmäisen raskauden jälkeen (yli vuosi sen jälkeen) laitettiin kuparikierrukka kun ei hormonaaliset oikein ole tahtonut käydä (muuten olivat ihanat, säännölliset menkat ja pieni vuoto). Ennen sitä normaali vuoto n. 5pv. pientä kipuilua mutta ei paha. Sen seurauksena ihan hervotonta vuotoa, pahimmillaan vessassa 2h välein side ja isoimmat tamppoonit vaihtoon. Hirveät kivut pari päivää. Säännölliset kyllä olivat aina 7pv ja kierto 27 päivää..
Reilu puol vuotta laiton jälkeen pahoinvointia, väsymystä.. Hemppari pudonnut 81. Kierrukka pois pikaisesti ja rautakuuri. Niiden vuotojen takia. Edelleenkin jatkui runsaana sen jälkeen, uuden raskauden jälkeen tasoittunut vähäsen ja tällä hetkellä mietin sitä rengasta jos se vähän vielä tasoittaisi vuotoa.

En voi oikein suositella mut tietenkin kannattaa kokeilla jos ei runsaat ole normisti ja ainahan ne jollekulle käy. :)

Seurailen sillä tätä keskustelua mielenkiinnolla et jos itse sen renkaan ottaisin kokeeksi. Melkein kaikki muut kokeiltu.
 
Niimpä, kuparikierrukassa noi vuodot ja kivut juurikin ne haittavaikutukset. Ainakin Lasia88 oot kokeillut ja todennut ettei sulle sovi, hurja hb n lasku kyllä :O Varmaan tolla renkaalla ainakin pysyis säännöllisinä, ja voihan niitä helposti sitten siirtääkkin, jos tarvetta. Jättää vaan tauon pois, ja asettaa saman tien uuden renkaan :) Ainakin tämä terkka mulle "hehkutti" menkkojen siirtojen helppoudesta tämän renkaan kanssa :D
 
Takaisin
Top