Ehkäisyrengas

Isabell

Näppärä viestien naputtelija
Kaipailisin kokemuksia :) Mulle tuota suosittelivat ehkäisyneuvolasta ja kaipailisin tosiaan käyttökokemuksia, kun kuullostaa hiukan oudolta.. Onko se tosiaan huomaamaton ? Ja käyttö helppoa ? Pillereitä ennen käyttänyt, mutta tuossa ehkäisyrenkaassa on matalampi hormonipitoisuus ja pääasiassa paikallisesti vaikuttava, niin sopisi mulle sen puolesta paremmin!
 
Mie rrrrakastin sitä, mutta jouduin lopettamaan käytön kun aurallinen migreeni puhkesi ja piti siirtyä varuilta minipillerirumbaan :sad001 Se oli niin helppo ja sopi tälläselle lahopäällekin! Kalenteriin laittoi vaan ylös että renkaanvaihto :biggrin
 
Mulla myös vain positiivista sanottavaa. Todella helppo ja miellyttävä. Ei tartte muistaa joka päivä niinku pilleriä. Mulla pillerit aiheutti päänsärkyjä, rengas ei mitään.
 
Kiva kuulla! :) Mä en edes tullut ajatelleeksi tuollaista vaihtoehtoa, ennen kun sitä ehdotettiin! Pitää varmaan ottaa sitten semmonen kokeiluun! Eniten mietin sitä, että häiritseekö se jotenkin.. mutta ei kai sitten! Kuulisin mielelläni lisääkin kokemuksia tuosta ehkäisyrenkaasta!
 
Minä taas en renkaasta pitänyt. Silloinen mies valitteli sen tuntuvan, ja itse en pitänyt ajatuksesta että se sisuksissa on. Mulla oli aina tarve huuhdella sitä erityisesti seksin jälkeen ja kerran se sitten aamulla löytyikin lavuaarin reunalta kun unohdin sen takaisin laittaa :wink eikä se siellä juurikaan ehkäise... 3kk kokeilin ja vuotoa oli koko ajan eli kiitos ei sitä minulle enää!

Itse liputan minipillereiden puolesta, aivan loistavat kaikista kauhutarinoista huolimatta.
 
Kannattaa sitä kokeilla. Onhan näissä kuitenkin aina se, että eri ihmisille sopii eri vaihtoehdot, ja kokeilemalla selviää :)
 
Suosittelen erittäin lämpimästi ehkäisyrengasta! Pelkästään myönteiset muistot mulla. Kätevä, huomaamaton, suositeltava!
 
Juuri näin, kokeilemalla selviää ja kaikki ei sovi kaikille! Itse oon varmasti kokeillut kohta kaiken mahdollisen :D mutta tunnustettava on että kaikenparas oli olla ilman hormonaalista ehkäisyä, ah sitä oloa! :) harmi vaan että ne ehkäisyvaihtoehdot on niin vähissä...
 
Näin on emmu_ma :) On nää ehkäisyhommat aika takaperoisia, kun miettii että nykymallinen ehkäisy on kuin ampuisi kohti luotiliivejä sen sijaan että ottaisi aseesta panokset pois :D (Paitsi tietty miehen sterilisaatiossa).
 
Mulle lääkäri kirjoitti reseptin ehkäisyrenkaisiin sillon jälkitarkastuksessa, vaikka sanoin, ettei meille varmaan vielä mitään ehkäisyä tule, kun aiotaan toinen muksu tehdä lähiaikoina. Mut lääkäri sanoi, et "varmuuden vuoksi". :D Moni tuttu on kyllä kehunut, et on tosi näppärä ja hyvä tämmöselle munkaltaiselle lahopäälle. :wink
 
Täällä liputetaan ehdottomasti renkaan puolesta! Itse alkuun vierastin myös hiukan ajatusta jostain esineestä sisälläni, mutta on niin huomaamaton, että ei sen olemassaoloa tiedostanut. Paitsi taukoviikkojen aikaan muisti ottaa pois ja taas laittaa uuden. Olen syönyt joskus myös pillereitä ja omalla kohdalla mielialanvaihtelut niihin aikoihin oli jotain aivan kamalaa. Renkaan kanssa ei ollut mitään sellaisia ongelmia. Meinaan jatkaa ehkäisyrenkaalla kunhan imetykset on loppuneet. Mutta niinkuin moni on täällä jo todennut, niin kokeilemalla sen vasta tietää, yksilöitä kun olemme. :)
 
Niinhän se on, yksilöllisiä nämä jutut.. mikä sopii toiselle, ei sovi toiselle ollenkaan. Kokeilun kautta selviää sitten :) Kiitos vastuksista kuitenkin, mielelläni kuulen kokemuksia lisääkin, ihan mielenkiinnosta ainakin!
Terkka sanoi ainakin, että tämä rengas on tosi suosittu ja harvoin on enää paluuta pillereihin, kun tätä on kokeillu. No se jää nähtäväksi sitten :)
 
Mulle tuo ehkäisyrengas ei käyny, tuntu ja ei meinannu pysyä. Mies myöski tunsi renkaan. Harmi kyllä, ajatuksena aivan mahtava keksintö! :)
 
Mulla oli muutaman vuoden käytössä taannoin ja hyvä oli. Joskus rengas tuntui, mutta syy oli ettei se ollut kunnolla paikallan. Parasta ja samalla epäluotettava a on ilman hormoniehkäisyä, mutta kun ei sekään aina oikein ole sopiva. Pillereissä otti jokapäivä päähän ja renkaassa vaan kolmen viikon välei :wink
 
Joo, oikein laitettuna ei kuulemma pitäisi tuntua mitenkään.. Kysymyksestä seuraavaan (jos joku tänne keskusteluun vielä eksyy) :wink Onko kellään kokemusta kuparikierrukasta ? Siinähän ei ole mitään hormonia, vaan se tekee ns. tulehdustilan kohtuun, mikä sitten ehkäisee. Ei ehkä yhtä luotettava kuin muut vaihtoehdot, mutta valmistajan sivuilla muistaaksee kuitenkin oli 98 - 99 % ehkäisyteho :) Eli luotettava mun mielestä. Neuvolassa jostain syystä (?) eivät tätä mielellään tarjoa, vaikka mun mielestä ihan varteenotettava vaihtoehto kuitenkin naiselle, jolle ei hormonaalinen ehkäisy sovi/ halua käyttää eikä minipilleritkään käy..
 
Kuparikierukassa on ilmeisesti aika suuri riski että se lisää kuukautisvuodon määrän ja keston ja kivut niin että monelta se joudutaan poistamaan. Mulle sitä ei missään tapauksessa suositeltu kun mulla on vuoto muutenkin runsasta, joten se todennäköisesti "räjäyttäisi pankin"
 
Käytin kolme vuotta rengasta ja ainakaan omalla kohdallani se ei vaikuttanut millään tavalla vuodon eikä keston eikä myöskään kipujen määrään. Apteekissa myös varoiteltiin, että saattaa aiheuttaa limakalvojen kuivumisa. Ei ollut sellaistakaan vaikutusta mulla.
 
Sen voisin vielä lisätä aiempaan kommenttiini että mulla renkaan kanssa kuukautiset muuttui olemattomiksi. Pikkuhousunsuoja riitti tauon aikana ja vuoto kesti ehkä 3 päivää.. Eikä minkäänlaisia kipuja. Mutta yksilöitä tosiaan kaikki.
 
Mulle laitettiin reilu vuosi sitten kuparikierrukka. Olen kärsinyt ennen raskautta kovista kuukautiskivuista ja runsaasta vuodosta. Vuoto on edelleen runsasta alkupäivinä eli melko samallaista kuin ennen raskautta ja kierrukkaa. Kuukautiskivut helpottaneet, enää ei tarvitse syödä särkylääkkeitä paria päivää. En ole kertaakaan särkylääkettä ottanut kuukautiskipuihin synnytyksen jälkeen. Eli pientä nippailua on ekana päivänä, mutta ei häiritse yhtään. Monillahan kivut lähes häviävät synnytyksen jälkeen. Ilmeisesti kuparikierrukka voi ne tuoda takaisin.

Itse olen todella tyytyväinen, koska en hormonaalista ehkäisyä halunnut. :)
 
Takaisin
Top