Ehkäisyn loppettaminen kesken ja tyhjennysvuoto

Kyfi1125540

Vasta-alkaja
Jätin ehkäisyn kesken pidettyäni ehkäisyrengasta alle viikon. Nuvaringin käyttöä siis oli takana jo useampi vuosi, mutten malttanut odottaa ja pitää viimeistä rengasta alle viikkoa pidempään.

Tuon jälkeen alkoi parin päivän päästä tyhjennysvuoto. Nyt minua mietityttääkin miten lasken seuraavien kuukautisten alkamisajankohdan.

Lasketaanko se edeltävistä kuukautisista vai tuosta kyseisestä tyhjennysvuodosta?
 
Jätin ehkäisyn kesken pidettyäni ehkäisyrengasta alle viikon. Nuvaringin käyttöä siis oli takana jo useampi vuosi, mutten malttanut odottaa ja pitää viimeistä rengasta alle viikkoa pidempään.

Tuon jälkeen alkoi parin päivän päästä tyhjennysvuoto. Nyt minua mietityttääkin miten lasken seuraavien kuukautisten alkamisajankohdan.

Lasketaanko se edeltävistä kuukautisista vai tuosta kyseisestä tyhjennysvuodosta?

Meillä jätettiin ehkäisrengas pois maaliskuussa, myös kesken kierron. Otin renkaan pois viikkoa aikaisemmin kuin oli tarkoitus (koska en myöskään malttanut odottaa :grin), ja tyhjennysvuoto tulikin neljän päivän päästä. Mulla ensimmäinen kierto oli 33 päivää ehkäisyrenkaan poiston jälkeisestä ensimmäisestä vuotopäivästä laskettuna.

Joten itse laskisin seuraavien menkkojen ajankohdan tuosta tyhjennysvuodosta alkaen, mutta kiertohan saattaa alkuun tosin hieman heitellä.
 
Oon useamman vuoden pitänyt aina 3 rengasta putkeen eli joka 10.s viikko on ollut tyhjennysvuoto. Onkohan sillä merkitystä, että otanko renkaan pois 8 vai 9 vkon kohdalla. En jaksais odotella. Ja luulisin ettei mulla mitään järkevää kiertoa kuitenkaan ole...?
 
Takaisin
Top