Ehkäisyasiaa synnytyksen jälkeen

Erittäin vahvasti samaa mieltä jannina!
mutta täällä ei enää neuvolassa tyrkytetä mitään, ainoastaan ekan lapsen jälkeen oli sellaista havaittavissa..ehkä ne sitten luovuttavat!?
Kehontarkkailussa on ainoastaan yksi pulma..itsehillintä:excited001
 
Joo se itsehillintä voi kysyä kärsivällisyyttä, meidän esikoisemme siitä hyvänä todisteena :oops: Onneksi sentään tervetullut vaikka ei suunniteltu lapsi. :wink Saapa nähdä koska hormonien tyrkyttäminen unohtuu neuvolassa, ei jaksanut edes jt-käynnin yhteydessä lääkärin ja hoitajan mainospuheita hormoneista keskeyttää mainitsemalla että kyllä meille toinenkin lapsi mahtuisi...
 
Mulle kans tyrkytettiin hormonikierukkaa jälkitarkastuksen yhteydessä. Minipillerit saatan ottaa kokeiluun, eihän niitä pakko syödä ole vaikka nyt vuoden satsin ottaisinkin neuvolatädin mieliksi. :rolleyes:
 
Mä en ois halunnu ottaa mitää hormoneita, mutta ei meistä kumpikaan halua kumin kanssa leikkiä, enkä uskalla luottaa varmoihin päiviin... nyt minipillerit otin sitten kokeiluun, yhdistelmäehkäisypillerit on ollu joskus enkä niistä oikee tykänny. Toivottavasti noi sopii nyt. Otin ne microluton-merkkiset kun niissä on vähemmän hormoneita ku niis toisissa, en kyllä tiiä onko sillä mitään merkitystä :D

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
mulle tulee hormonikierukka. Minipillerit sai mut esikon kohdalla masentuneeksi ja lähes päätin päiväni. Viikko pillereiden lopetuksesta olin ku toinen ihminen! En enää ikinä koske niihin nappeihin! Meillä ei ole toiveissa lapsia enää joten kierukka on toistaiseksi paras vaihtoehto ennen ku saa piuhat poikki :D kahdessa vaippaikäisessä on mulle tarpeeksi :D
 
niin ja ladycompia mietin minäkin mut se ei oikeen toimi epäsäännöllisen kierron kanssa... Tai toimiihan se kun näyttää koko ajan punaista valoa eikä täten lakanoiden välissä mitään tapahdu XD
 
Mä ajattelin ottaa kuparikierukan, ja myöhemmin imetyksen jälkeen ehkä harkita yhdistelmäehkäisypillereitä. Ladycomp olis jees jos olis rahaa, ja jos luottaisin itsehillintääni.

Vähän jännittää kuukautiskivut tuon kierukan kanssa, kun ne oli jo aiemminkin aika kamalia. Tosin ehkä synnytys ois jotain kanssa vaikuttanut. :)
 
Täällä päädyttiin ottamaan samat e-pillerit käyttöön kuin ennen raskautta :)
 
Mulla myös käytössä samat pillerit kuin ennen raskautta.
Söin ensin 3kk minipillereitä ja nyt toinen liuska meneillään "oikeita" pillereitä. Viikon verran pitäisi vielä liuskaa syödä, mutta menkat tulivatkin jo nyt..?!?
Koskaan aikaisemmin ei oo näin käynyt.. Eikä tullut edes tiputteluvuotoa minipillereiden aikaan. Kait mä silti popsin tuon liuskan loppuun :O
 
Minä kävin eilen vihdoin viimein laitattamassa kapselin, ja nyt on kiva kun ei tarvitse kolmeen vuoteen huolehtia ehkäisystä :)
 
Mä aloitin samat vanhat e-pillerit, kun menkat alkoi. Noh, vähän huonosti niitä muistin syödä, joten jäi liuska kesken. Eipä siinä mitään, mutta vähän yli viikko menkkojen jälkeen niin mulla alkoi viime viikolla uudestaan menkat! Ärsyttävää.. Edelliset menkat kesti n.6 päivää ja nämä menkat on kestänyt jo viikon ja nyt alkaa pikkuhiljaa loppumaan.
Varmaan on jotenkin hormonit ihan sekaisin, kun hiuksia lähtee, iho on ihan huonona ja jatkuvasti on jonkinlaisia kuumia aaltoja.. Eikä varmastikaan tehnyt tuokaan keholle hyvää, että aloitan e-pillerit ja syön miten sattuu ja sitten yhtäkkiä lopetan ne :confused:

Mietin, että aloittaisin nyt uudestaan enkä odota menkkoja. Jälkitarkastuksessa kun lääkäri sanoi ettei niitä kuukautisia pakko ole odottaa, että voi aloittaa e-pillerit.
Täytyy vaan pistää muistutus soimaan puhelimeen, kun ei näillä aivoilla mittään muista :)
 
Mun piti lopettaa ne minipillerit jotka sain koska verikokeista löytyi sattumalöydöksenä suurentuneet maksa-arvot. Kierukan laittavat sitten kun kuukautiset alkaa, sanoivat et alkaa pari päivää lopetuksen jälkeen, kohta mennyt jo kaks viikkoa siitä. Harmittaa jonkun verran kyllä laittaa se kierukka kun se on niin pitkäaikainen ehkäisy ja sen poistoon tarvii lääkärin, mutta ei oikein ole muita vaihtoehtojakaan... Tuntuu vaan jotenkin hölmöltä laittaa sellanen vuodeks ja sit ottaa pois jotta voi alkaa yrittää seuraavaa. :sad001
 
täällä tehokkain ehkäsy on toi vauva... o_O:sad001 ei oo aikaa jotenkin yhtään mihinkään,aivan kuollu käsite koko parisuhde tällä hetkellä.äh.
 
Komppaan heidiä. :grin Tosin muutan tuon vauvan muotoon lapset. Esikoinen kun herää 6.30, ei nuku päikkäreitä ja vauva nukahtaa 23.30, ei siinä liikaa "aikuisten aikaa" jää.
 
Kai se helpottaa kuitenkin jossain vaiheessa, eikös? Nimim. ikävä aviomiestä.

Viimeksi meillä oli yhteistä aikaa piitkästä aikaa, kun saatiin lapsenhoitaja (=isovanhemmat) niin, että päästiin katsomaan leffa (Boyhood, voin suositella!), joka oli haluttu nähdä jo pitkän aikaa. Eli lapsenhoitajat tuli aika viime tipassa, mun isä heitti meidät sitten autolla leffateatteriin kauhealla kiireellä että just ehdittiin siihen näytökseen, ja tuli hakemaan myös kauhealla kiireellä leffasta takaisin (koska heillä oli kiire töihin) ja se oli sitten siinä. Laatuaikaa kyllä, mutta ei siinä kauheasti puolison kanssa ehtinyt juttelemaankaan.
 
Meillä onneksi poika nukkuu pitkiä päikkäreitä, niin siinä ehtii parisuhdettakin hoitaa. Mutta vasta viime aikoina ollaan tehty niin, kun alkoi kumpaakin hiertää se, että koko ajan on muka niin kiire, että kaikki mahdolliset menot ja askareet ajaa seksin ohi. Priorisointikysymys meidän tapauksessa siis, nyt kun on vasta tuo yksi lapsi.

Mutta missään ei olla kyllä käyty ilman vauvaa, ei jotenkin ole saatu järkättyä hoitajaa. Ja nyt kun poika jo tajuaa vähän jostain jotain, niin tuntuu ettei enää uskallakaan jättää ilman vanhempia, ettei se ole ihan paniikissa. Kukaan isovanhemmista kun ei ole pojalle vielä niin tuttu.
 
Me ollaan nyt saatu jo jonkun aikaan tyttö nukkumaan 20-21 maissa, näin saadaan iltaan hetki aikaa :)
 
Onkos täällä kierukka-asiantuntijoita? Mietin että kun mulle laitettiin tammikuun alussa kierukka, tammikuun lopussa alkoi vuoto ja päättyi sitten tossa maaliskuun puolenvälin tienoilla. Sen jälkeen on joka päivä ollut helvetilliset vatsakivut, mietin että onkohan normaalia.. kävin tarkastuksessa joskus oisko ollut helmi-maaliskuun taitteessa sellasten ihme hyytymien takia, mutta lekuri sanoi vain että seuraillaan.. ja sanoi että ei edes näe kierukkaa, varmaan on paikoillaan kun en ole huomannut että ulos olis tullut.. höh. En nyt tiedä että pitäskö taas vaivata niitä lääkäreitä tän takia... :sad001
 
Takaisin
Top