ehkäisy

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Riitu87
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itse olen syönyt jo kuukauden päivät cerazetteja. Toista lasta ei aleta yrittämään ennenkuin olen saanut koulut käytyä loppuun ja oltua töissä sen verran että äitiyspäivärahat on isommat kuin minimi 440e/kk [:'(] Joinain hetkinä kaipaan raskaana olemista ja sitä kaikkea ihanaa tohinaa vastasyntyneen kanssa.. Hupsua, eikös, vauvahan tuossa vieressä nytkin tuhisee [:)] Siippa tosin sanoi yhden huonomman yön jälkeen, että tällä menolla Onni saa jäädä meidän ainoaksi. Olen ihan varma, että hän ehtii unohtaa yövalvomiset ja kakkavaippojen hajun kunhan aletaan pikkusisarusta yrittää [:D]

Muistais vaan syödä noita pillereitä! Joudun ottamaan usein kaksi kerralla kun autuaasti unohdan koko niiden olemassaolon [:D] Perse vuoti ihan tajuttomasti 10päivää ehkä viikko niiden aloituksen jälkeen. Edes se jälkivuoto ei ollut niin runsasta kuin pillerien aiheuttama, vai liekkö ollut jo menkat kun imetys on niin vähäistä. Naama kukkii kuin pahimmallakin teinillä ja ruokahalut on valtaisat.. Välillä iskee ihan mieletön kiukutus ilman mitään pätevää syytä [&:] Just tämän takia aikoinaan lopetin pillerit ja sen jälkeen alkoi vauvahaaveet. Pillerit ei minulle sovi, mutta minkäs teet kun jotenkin ehkäisy on hoidettava...

Neuvolan täti yritti tarjota kotikäynnillään mulle minipillereitä, mut sanoin et kaikki noi hormooniehkäisyt laittaa mun pään ihan sekaisin. Kokeilin vuoden ajan viisi vuotta sitten ehkäisylaastaria ja sanoin ukolle silloin monta kertaa et haluan muuttaa pois kun alkoi ärsyttään liikaa hänen koneellaan istuminen ja mitään tekemättömyys. Lopetin itse laastarin käytön ja en sanonu neuvolassa mitään siitä. :D

Nyt olemme pärjänneet ihan hyvin kondoomilla ja sillä tulemmekin pärjäämään nii kauan kunnes ehkä joskus haluamme pikkusisaruksen tytölle. Mut tuskimpa kovin äkkiä tapahtuu. Mitään kierukoita tai muuta en halua sisälleni.

Yksi vaihtoehto olisi sterilisaatio, mut en oo varma et haluanko vielä lisää lapsia. En ainakaan kovin pian.

Sartza: mulle sanottiin, ettei saa käyttää rengasta imettäessä! Ja sei mulle edes sopinut, joten siksikään en olisi sitä ottanut. Enkä ottanut kierukkaakaan enkä minipillereitä.. [:D]

Miu ja Mirde, juu, siis en ajatellu käyttää tota nuvaringiä vielä. Imetys tosin rupee oleen sen verran loppusuoralla, että se loppuu varmaan kk päästä joka tapauksessa. Ite en siis imetyksen aikana käyttäis rinkulaa, vaikka lääkäri sano, että imetyksen loppupuolella sitä voi jo käyttää????[:-]
Mut siis sain noi vaan neuvolasta niinku valmiiks, et on sit ku tartten.

Vaasassakin tarjottiin jotain ehkäsypilleriä ilmatteeks 3kk paketti. En ottanu, tiedän et mulle ei sovi muut kuin diane nova. Voi kun täälläki sais tuon hormonikierukan ilmatteeks niinku siellä Hyvinkäällä.

Alkaa hermot mennä pikkuhiljaa näiden minipillerien kanssa!!! [:@] Nyt oli kolmen päivän tauko vuotamisessa ja taas alkoi.. Taidan mennä lekurille kunhan joskus tällä vuosisadalla saan sinne ajan ja pyytää hormonikierukkaa, enhän edes imetä enää. Olisi just passeli menetelmä meille, kun seuraava lapsi suunnitelmissa aikaisintaan 5 vuoden päästä.
Onkohan tämä minun tajuton väsymys tuon jatkuvan vuodon syytä..? Jälkivuoto kesti 5 viikkoa, olin pari viikkoa "normaali" ja sitten alkoi jatkuva pillerivuoto pieniä taukoja lukuunottamatta. Eikä tämä ole enää mitään pientä tiputtelua [&:]

Mulle ei kans hormooniehkäisyä.. musta tulee ihan kamala.
Kondomeilla mennään niinkuin tähänki asti aina. En vielä kylläkään halua uutta lasta, vaan haluan keskityyä Siiriin täysillä ja hommataan sisar sitten kun siiri jo ymmärtää käsitteen pikkusisko tai -veli [:)]

marraskuun alusta piti alkaa menkojen, eikä vielkään mitään merkkiä niistä...tein testinkin enkä oo raskaana...p....leen minipillerit...enhän mä menkkoja rakasta,, mut kivaa epäillä koko ajan et...kun ei oo ihan viel kuitenkaan 2 suunnitelmissa...

Kysymys suuri:Cerazette minipillerit?

Mä oon syönyt mitään hormooneita viimeksi joskus 16v sitten[:D]
Nyt lekurissa iski noita reseptissä mukaan ja mietin josko muutaman kk niitä sitten popsisin[:D]

Onko luotetattavat pillerit,kokemuksia???
Haittavaikutuksia,kokemuksia???

elysee, minä popsin juuri noita cerazetteja. Olen tainnut jo useaankin ketjuun valittaa kun ne eivät sovi minulle. Tai siis pystyn kyllä hammasta purren elämään näiden haittavaikutusten (jatkuvat vuodot, iho-oireina näppylät) kanssa, mutta mieluummin olisin ilman mitään hemmetin hormoninappeja. Mielialan vaihteluita en kokonaan laita pillereiden piikkiin, olen muutenkin melkoinen tuuliviiri [:D]

mulla on kans cerazetit käytössä, vielä siihen asti kun saan kierukan..vajaa 2vkoa aloituksen jälkeen tuli vuotoa joka kesti viikon, mut muuta ei ole ollut...

cerazette käytössä myös...Halut kyllä vähentyneet, mutta väsymykselläkin voi olla oma osansa...Ei vissiin kovin monia vaihtoehtoja ole jos imettää...Nyt oon syönyt niitä 2 levyä...

cerazette paketin sain jälkitarkastuksessa ja tuola kaapissa se vieläki odottaa ku en osaa päättää alanko niitä syömään vai en. pelottaa ne sivuvaikutukset, viimeks ku alotin joskus nuorempana jasmin pillerit nii huh heijjaa niitä mielialan vaihteluja, semmosia en tähän paikkaan halua. Kaipa sitä kortsun kanssa pärjäis siihen asti että kakkosta alkais yrittämään.

Mulla tuli cerazattesta jatkuvat menkat. saatto kestää kolme viikkoa ja pitää pari päivää taukoa ja alkaa uudelleen. ja mieliala vaihteli niin, et huhhei. en kyl niitä enää ala popsimaan.

Takaisin