ehkäisy

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Riitu87
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Riitu87

Näppärä viestien naputtelija
jos en väärin muista niin tämmöistä keskustelua ei vielä täällä ole, ja kun itellä alkaa olla ajankohtaista miettiä jatko ehkäisyä niin aloittelenpa uuden ketjun...

siis mulla on jälkitarkastus 19pv tätä kuuta ja pitäis miettiä minkälaisen ehkäisyn haluan käyttöön, sillä kumpikaan meistä ei halua sählätä kumin kanssa pidempään kun on pakko.

oon vähän miettiny niitä minipillereitä, mut toisaalta kun kakkosta ei aleta yrittämään ennen kun poika on ainakin 3v. niin kierukkakin vähän houkuttelis eikä ainakaan tartteis yrittää muistaa ottaa sitä pilleriä..onko kellään kokemuksia noista kierukoista?

Mulle laitettiin kk sitten hormoonikierukka. Ihan hyvin ehkäsee, kun ei seksiä viitsi pahemmin harrastaa koska vuodan vieläkin[;)] Odotan innolla aikaa jolloin nämä vuodot/tiputtelut loppuvat..

Mulla on jälkitarkastus ylihuomenna ja munkin pitäis tää ehkäisyasia sillon päättää.. Mies on sitä mieltä et ei mitään ehkäisyä, tulkoon seuraava vauva vaikka heti. Ite haluisin muksuille vähän isomman ikäeron. Varmaan kallistun minipillereiden kannalle kun ne on sit helppo lopettaa kun olis sen kakkosen aika.

Onko jollakulla tietoa/kokemuksia tuosta kupari-kierukasta?
Mun päälle nuo mitkään hormonivalmisteet ei sovi, menee
polla ihan sekaisin.... [8|]   Ja jotain varmempaa kuin kumi olisi hakusessa..
Vaikka eipä täällä peittoa vielä heiluteltu  [&o]

mulla oli se jälkitarkastus, ja sain sieltä 3kk pakkauksen minipillereitä kokeiltavaks

ALKUPERÄINEN: J.J.

Onko jollakulla tietoa/kokemuksia tuosta kupari-kierukasta?
Mun päälle nuo mitkään hormonivalmisteet ei sovi, menee
polla ihan sekaisin.... [8|]   Ja jotain varmempaa kuin kumi olisi hakusessa..
Vaikka eipä täällä peittoa vielä heiluteltu  [&o]

mulle sanoi terkkari joka on ehkäsy puolella ollu töissä vuosia ja jossain tutkimuksessakin mukana ettei suosittele kuparikierrukkaa enää kenellekkään. hormooni kierrukka kuulema toimii sellaisillakin ihmisillä kenelle muut hormooni ehkäisyt ei toimisi. toinen vaihtoehto oli minkä antoi renkaat. pillerit kun kuitenkin nostaa piikkeinä sen hormooni tason ja niissä on estrogeenia joka laittaa naiset sekaisin. hormoonikierrukassa ei ole kuin keltarauhashormoonia joka sopii paremmin. itsellä harkinnassa tuo hormoonikierrukka kanssa.

Sen renkaan oon jo testannut, mutta mulle ei sekään toimi........
Tai siis ehkäisy-asiaan toimii kyllä, mutta ei sitä ehkäisyä tarvita jos muuttuisin
taas sellaiseksi hirviöksi kuin viimeksi, ei varmasti tulisi seksiä mieheltä enää ikinä! [;)]
Ihan oikeasti, en tiedä onko mulla joku herkkyys vai mitä, mutta tuntuu että
koko persoonallisuus muuttuu kun oon käytänyt hormoni-ehkäisyä.
Monet eri pillerit on testattu ja se nuvaring, kaikista sekosin...

pieniminä mikä oli syy tuohon mielipiteeseen?

J.J. mulla oli kuparikierukka ennen raskautta juuri sen takia että pillereistä sekoon ja masennun.
Sama oli mun siskolla ja molemmille meille laitettiin siis jo ennen synnytystä kierukat kun menee
tosiaan niin pahaksi eli ymmärrän sua. Vähän runsaammat kuukautiset, mutta ei mitään hirveetä.
Ja se päivä kramppaili kun oli laitettu paikalleen.. Ehkäsi hyvin, pidin varmaan vajaa kolme vuotta sitä
ja sitten kun otettiin pois tulin heti raskaaksi.. Eli mulle hirveen onnistunut! Ajattelin myös laittaa sen
nyt uudestaan...

Mää aattelin kokeilla hormooni kierukkaa sit jossain puolen vuoden tienoilla synnytyksestä. Katotaan vaan kui käy. Ku toinen gynegologi on sitä suositellut ja toinen sanoi et ei missään nimessä mulle. Mulla PCO ja siitä johtuva akne. Siis silloin kun ei mitkään hormoonit ole auttamassa. Eli pillerit, raskaus ja imetys pitää ihon siistinä. Ilman mitään iho kukkii hyvinkin ja tukka pitäs pestä kaks kertaa päiväs.[&:] 

ALKUPERÄINEN: asali

pieniminä mikä oli syy tuohon mielipiteeseen?

mä ymmärsin ettei kupari kierrukasta on kovinkaan montaa hyvää kokemusta. todella useille aiheuttaa kovia kipuja ja runsasta vuotoa ei pelkästään sellaisille kenellä niitä on ennestään. kuparikierrukan kohdallahaan sanotaan että ei suositella jos on kovia kipuja ja runsasta vuotoa. kuulema vaikka ei koskaan kumpaakaan olisi ollut aiheuttaa todella monelle kyseistä kiusaa. harvemmin edes enää kai sitä laitetaankaan. se on se sopimis kysymys taas ja ainoastaan kokeilemalla sen tietää.

täällä pitäis itse kierukkansa maksaa niin jää sitten ottamatta, kokeilee noita minipillereitä sitten joskus kun voisi seksiä edes kuvitella harrastavansa..... [:'(]

Me päädyttiin eilen illalla ratkaisuun että ei käytetä mitään ehkäisyä. Hui!![8|]. Vähän jännittää, mutta toisaalta jos seksielämä jatkuu yhtä vilkkaana kuin nyt, ei raskaudesta ole pelkoo lähimpään pariin vuoteen[:D][:D]. Ja sit kun menkat alkaa ni voi laskee sitä ovulaation ajankohtaa jos siinä vaiheessa ei vielä ihan välttämättä halua raskautua. Mutta meille kun on selvää ettei tää eka jää viimeiseks lapseks ja ei tästä enää nuorruta (nyt ikää 29) ni antaa tulla sit jos on tullakseen. Ekaakin kun tehtiin se 1,5 vuotta ni eihän sitä koskaan tiedä kuinka kauan seuraavan ilmaantumiseen menee.

Me kans päädyttiin ratkasuun ettei oteta mitään ehkäsyä. [;)]
Mut ei ihan heti oo ajankohtaista tehä toista mut kuitenkin.

Kyl ne Ginessa vanhemmatki tekee mukuloita. Sul on viel pari vuotta hyvää aikaa. Siis jos niin tahtoo.

Saa tulla toinen vaikka heti perään [:)] Tänään totesin, että meidän vauva kasvaa niin kauhealla vauhdilla, että on jo melkein ikävä sitä vastasyntynyttä pientä tuhisijaa! Okei... vois sitä tietty hetken olla ei-imettävä ja ei-raskaana - normaali! [:D]

ei mua nyt kauhistuta ajatus raskaudesta mutta ei meille ole toista tulossa ainakaan pariin vuoteen. tyttönen riittää meille hyvin pariks kolmeks vuodeks. ehkä 2012-2013 vois pikkusisaruksen saada tyttö. en oo miettiny niin tarkkaa muuta kun etten halua raskaaksi tulla ihan heti uudelleen. kierrukka harkinnassa täälläkin.

Miu, et tosiaan ole yksin.... On tuo pötkylä kyllä kaiken sen vaivan ja tuskan ja itkujen arvoinen,
mutta ei kyllä toista ole tulossa........

Uskomatonta mutta totta taitaa olla täälläkin vaikka olen aivan vannoutunut vauvakuumeilija niin oikeesti mä en haluais nyt enää kolmatta. Jos meille joku vauva tulee niin se on sit koiravauva[:D]. 

En mä kyl kans nyt ihan heti haluu uutta vauvaa, vaikka joskus sellanen onkin tervetullut. Sen aika ei oo vaan ihan vielä.
Mä sain neuvolasta 3kk paketin nuvaringejä mitä käytinki jo ennen raskautta. Ainoo vaan, et huomasin kotona, et niis on käytettävä ennen päiväys 11/2010, eli en kerkee käyttään luultavasti edes yhtä siitä paketista, ku ei oo menkat viel alkanu. Aion kyllä pyytää uuden paketin neuvolasta, tollanen paketti maksaa kuitenkin (muistaakseni) reilu 40e.

Onks muille annettu ilmasiks 3kk ehkäisyä? Miu mainitsikin siit kierukasta. Mut onks tääkin tällanen paikkakuntakohtanen homma???

Takaisin