Ehkäisy

Yläasteella oli ehkäisypillerit. Nyt mikään ei tunnu sopivan. Kortsut on aina olleet meillä käytössä, mutta todella säätämistä, joten sitten menty keskeytetyllä/varmoilla päivillä. Kun lapsiluku on täynnä, sterilisaatio odottaa. Päätöstä lapsiluvusta ei ole vielä tehty.
 
Yhdistelmäpillerit määräsi ihotautilääkäri. Eivät sopineet, mutta tajusin sen vasta jälkikäteen (rajut mielialojen heittelyt).
Minipillereitä en muistanut ihan aina ottaa säännöllisesti ja kumien kanssa säätäminen ei ole ollenkaan mun juttu.
Hormonikierukat ollut ihan hyviä, tulivat vaan muutaman kuukauden käyttöön nähden kalliiksi kun mieli lapsiluvun suhteen muuttunut 2x.

Nyt ei mitään ehkäisyä kun 5. saa toistaiseksi tulla jos on tullakseen. Luulen että menen sterilisaatioon sitten kun lapsiluku tuntuu olevan täynnä kun en jotenkin silti halua ylimääräisiä hormoneita itseeni. Nyt on niin hyvä olla luonnollisessa tilassa :)
Mies ei itselleen steriä halua, enkä aio siihen pakottaa.
 
Nyt on kuparikierukka. En halunnut hormonaalista ehkäisyä ja kumien kanssa on vähän tylsä touhuta.
 
Synnytyksen jälkeen oli jonkun aikaa minipillerit, mutta niiden kanssa olin ihan hirviö, joten lopetin ne aika lyhyeen. Sen jälkeen ei ole ollut mitään ehkäisyä,mutta sillä ei ole mitään merkitystä, kun ei ole seksiäkään kuin joskus harvoin. Kierto on jatkuvasti mitä sattuu, enkä kyllä usko, että minulla kehittyisi enää minkäänlaisia elinkelpoisia munasoluja, joten vaikka seksiä olisikin useammin, niin raskauden todennäköisyys on todella pieni. Ikä on jo lähempänä 50 kuin 40v.
 
Kondomi siihen asti kun varmoja lapsiluvusta, sen jälkeen mies luvannut menevänsä sterilisaatioon.
 
Aion ottaa ehkäisykapselin, koska saan sen ilmaiseksi. Meidän kunnassa alle 25 vuotiaat saavat. En aina muista minipillereitä, joten ehkäisykapseli ihon alle kuullosti sopivalta
 
Minipillerit käytössä, mutta ei näytä sopivan. En tiedä mitä seuraavaksi, varmaan selibaatti.
 
Takaisin
Top