Ehkäisy ja imetys

Mulle lääkäri kirjotti reseptit minipillereihin, kapseliin ja yhdistelmäpillereihin.. Kattoo nyt mihin päädyn mutta se on varmaa että jotn! Vaikka eihän mikään ole varmaa, nytkin tuossa tuhisee kondomi+jälkiehkäsypilleri-lapsi :D
 
Meillä mennään täysimetyksellä, mutta en kyllä uskalla sen ehkäisytehoon luottaa pätkään vertaa. Kaksi lasta tuntuu tällä hetkellä täydelliseltä kombolta, mutta niin varma en ole että sterilisaatiota edes harkitsisin. Kumeista en pidä, ehkäsyrengas ei sopinut, pillereistä en ole löytänyt toimivia.. Joten tännekin jälkitarkastuksessa kirjoitettiin resepti hormonikierukkaan. Peukut pystyssä josko se toimisi!
 
Mulla on nyt täysimetyksellä Cerazette (minipilleri) kun oottelen ens kuun kapseliaikaa. En mä oikeestaan ehkäsyä tartte mutta koitan hukata menkat samantien seuraavaksikin 7 vuodeksi :) Ainakaan niitä seuraavia ei ole vielä tullut, sikäli kun tunnistin oikein noi ekat menkat 4 vkoa synnytyksen jälkeen.
 
Mulla kans olis resepti tuohon cerazetteen mut jotenkin ei nappais alottaa mitään pillereitä ku en haluaisi mitään mielialajuttuja sun muita... Onkohan tuo minipilleri miten herkkä aiheuttamaan sivuoireita?
 
Mulla ei oo ainakaan tullu mitään sivuoireita noista. Mut ei mulle tullu yhdistelmäpillereistäkään, eli luulisin että se on aika yksilöllistä. Ainut "oire" mitä mulle noista tuli oli se et menkat jäi alun pidemmän tiputtelun jälkeen kokonaan pois ja sehän ei haittaa ollenkaan :) .
 
Mäki söin noita samoja pillereitä ja mulle ne ei sopinu sit ollenkaan., kauheita mieliala vaihteluita eikä seksi huvittanu yhtään.. Söin 2kk ja sit lopetin.. Nyt oon ollu ilman mitään ehkäsyy varmaan kohta 2kk.. Täysimetän ja luotan siihen tällä hetkellä ja jos toinen lapsi sais alkuunsa nyt nii ei se koko mailmaa kaatais ☺️
 
Mäki söin noita samoja pillereitä ja mulle ne ei sopinu sit ollenkaan., kauheita mieliala vaihteluita eikä seksi huvittanu yhtään.. Söin 2kk ja sit lopetin.. Nyt oon ollu ilman mitään ehkäsyy varmaan kohta 2kk.. Täysimetän ja luotan siihen tällä hetkellä ja jos toinen lapsi sais alkuunsa nyt nii ei se koko mailmaa kaatais ☺️
Cerazette ei oo ainoo minipilleri (tai ei ollut ainakaan 2007), kannattaa kysyä toista reseptiä.
 
Joo niitä pitää tiedustella ite muita ku Cerazettea. Mulleki lykättiin vaan automaattisesti neuvolasta niitä kouraan ku sanoin että haluan minipillerit kokeiluun. Oon nyt reilu 3 kk niitä syöny ja taidan jättää syömättä enää ja kokeilla vaikuttaako niiden poisjättäminen tähän jatkuvaan painonnousuun.
 
Ja sithän voi taas syödä yhdistelmäpillereitäkin, kun ei enää imetä.
 
Jälkitarkastuksessa lääkäri sanoi että 6kk eteenpäin voi syödä yhdistelmäpillereitä.
 
Ennen raskautta käytin sitä rengasta ja siihen olin kyllä tyytyväinen.. Et jos johonki ehkäsyyn päädyn jossain vaiheessa nii se on sit varmaan se rengas..
 
Takaisin
Top