Eduskuntavaalit 2019

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Seuraatteko? Mitä mieltä?

Itse katson tulosiltaa sivusilmällä kotitöitä tehdessäni. Kiinnostaa kyllä, toiveet on korkealla että oma suosikkipuolue saa paljon ääniä. Ollaan muuten miehen kanssa eri linjoilla puolueista..
 
Jonkun verran kiinnostaa, mutta en seuraa aktiivisesti tilannetta. Huomisen lehdestä viimeistään näkee kyllä sitten tulokset.. oma ehdokas ei tule menemään läpi, joten sen takia ei ole syytä jännittää.

Tärkeät vaalit, jotka koskettavat koko EU:ta.
 
Nyt kömmin punkan puolelle, mutta seurasin vaalivalvojaisia alkuillan. Oma ehdokas ei myöskään näytä olevan menossa läpi, mutta mielenkiinnolla odotan aamua miltä uusi eduskuntapaikoitus näyttää ja hallitusneuvotteluista saattaa tulla mielenkiintoiset.
 
Kauhunsekaisella jännityksellä seuraan, välillä päivittelen Ylen tulospalvelua sarjoja katsellen.
 
Kävin sitten kuitenkin äänestämässä ja hyvä niin. Oma ehdokas ei päässyt läpi, mutta sai kuitenkin hyvin ääniä. Tällä kertaa äänestäminen oli kannanotto erästä toista puoluetta vastaan, jonka ehdokkaiden pallinaamoja on saanut katsella täällä kirkonkylällä.
 
Äänestäminen jäi mulla välistä vatsataudin takia (jäi itsellä sentään lieväksi) enkä jaksanut seuratakaan miten meni. Ehdokas jota olisin äänestänyt pääsi kuitenkin eduskuntaan. Vähän jopa yllättäen, kun ei ollut mikään ns. iso nimi. :) Miten muilla, pääsikö ehdokas jota äänestit läpi?
 
Seurailin tuloksia kyllä. Olin suhteellisen tyytyväinen lopputulokseen, vaikkei äänestämäni ehdokas päässytkään. Puolue sentään menestyi varsin hyvin. Ollaan kans miehen kanssa aika samoilla linjoilla poliittisesti. Omat kannat joidenkin asioiden suhteen vahvoja, en tulis toimeen jos toinen edustaisi aivan eri poliittista näkökulmaa.
 
Äänestäminen jäi mulla välistä vatsataudin takia (jäi itsellä sentään lieväksi) enkä jaksanut seuratakaan miten meni. Ehdokas jota olisin äänestänyt pääsi kuitenkin eduskuntaan. Vähän jopa yllättäen, kun ei ollut mikään ns. iso nimi. :) Miten muilla, pääsikö ehdokas jota äänestit läpi?

Meni onneksi heittämällä läpi,eli ei mennyt ns. ääni hukkaan.
 
Seurasin, jännitin, panikoin! Äänestän aina puolue edellä mutta tällä kertaa myös oma ehdokas pääsi eduskuntaan yllättäen itselleenkin, mikä oli tosi kiva juttu :)
 
Seurasin, ehdokas läpi, nyt pidän silmällä jälkipuintia, vaikka olinkin jo päättänyt sukeltaa vauvakuplaan. Ei tee hyvää murista maan asioista päivittäin, kun eipä ne siitä rutisemalla muutu. :angelic:
 
Yritin seurata, mutta vuoden ikäinen päätti yrittää myöskin viettää vaalivalvojaisia ja kukkui hereillä lähemmäs yhtätoista, joten aika vähäiseksi jäi mitä lopulta pystyin seuraamaan tuloslähetyksiä. :shifty::sorry: Oma ehdokas ei päässyt läpi, mutta koska kyseessä kuitenkin ennen kaikkea puoluevaalit ja puolue menestyi hyvin niin olen tyytyväinen ja sitä mieltä ettei ääni mennyt kuitenkaan hukkaan. Vaikka muakin ahdistaa ja ihmetyttää erään toisen puolueen menestys...

Miehen kanssa ollaan melko eri linjoilla tietyissä asioissa politiikassa, mutta onneksi pystytään sillai kaikella rakkaudella nykyään kettuilemaan asiasta toisillemme.
 
Äänestin ja seurasin melkein loppuun asti tulosiltaa. Oma ehdokkaani eien päässyt, mut niin m etukäteen arvelinki. Tärkeintä oli antaa ääni puolueelleni.

Muutenki pidin sdp, ps, kok järjestyksen muodostumista ja tasaista tulosta tosi mielenkiintoisena kuten vihreiden ja vasemmiston voittoaki. Saa nähä miten hallitus muodostuu :smiley-ashamed004
 
En seurannut. Yöllä vilkaisin kerran ja totesin, että kun nämä kansanedustajat seuraavat neljä vuotta tunaroivat, voin tyytyväisenä sanoa, että näistä yksikään kansanedustaja eikä yksikään puolue ei ollut minun valintani, eikä minua voi syyttää tunareiden valinnasta. Äänestin toki kyllä. :grin
 
Seurasin. Oma ehdokkaani ei päässyt, mutta puolueella meni hienosti. Minäkään en ollut tyytyväinen erään toisen puolueen menestykseen, en todellakaan. Ihmettelen vain suuresti.

Me miehen kanssa eri linjoilla poliittisesti. Rehellisesti sanoen, nyt mua on alkanut vaivaamaan se... :grumpy:
 
Seurasin kyllä. Oma ehdokas jäi varalle, puolueella meni totutusti. Olemme miehen kanssa samoilla linjoilla, hän ei löytänyt itselleen sopivaa ehdokasta, niin äänesti samaa kuin minäkin, hänelle puolue oli ykkösenä.
 
Takaisin
Top