Doula

iLa

Puuhakas puhuja
Elomammat 2017
Asiasta en löytäny äkkiseltään keskustelua..

Meinaako kukaan ottaa doulaa synnytykseen?
Onko aikasemmassa synnytyksessä ollut doulaa?

Itse olen miettinyt josko doulan haluaisin.. Tai vaihtoehtoisesti miun hyvän kaverin mukaan synnytykseen joka toimisi doulan..

Kokemuksia, mielipiteitä..
 
Varmaan ihan kiva jos tästä on erikseenkin aihe :)

Mä haluan doulan synnyttkseen kun mies ei pääse. Yleensä oon synnyttänyt yksin tai siis toki kätilö ollut apuna =D mutta jotenkin katson asiaa erillä tavalla menetyksen jälkeen ja kaipaan enemmän tukea itselleni. Doula on hyvä vaihtoehto kun en halua ketään ystävistäni pyytää.

Mulla on rakenneultra 26.4 ja sen jälkeen aloitan tämän doulaprosessin. :)
 
Oon nähnyt myös 1500e paketteja! Siinä sitten enemmän käyntejä jo ennen synnytystä. Mutta tosiaan tuolla 500e vaikuttaisi saavan pikadoulauksen eli sen tärkeimmän, synnytykseen doulan. Tämä on meillä vielä harkinnassa... pitää kuunnella vähän kokemuksia kun piakkoin synnyttävä ystävä käyttää doulan palveluja.
 
Mä otan ensi- ja turvakodin kautta niin pitäs olla maksuton. Toki ne maksulliset on kai ns. ammattilaisia :) mut vapaaehtoisetkin on koulutuksen saaneet.
 
Anteeks huutelen heinäkuisten puolelta, mutta tämä kiinnostaa muakin! Oon ite ens kuussa menossa doulakoulutukseen ja mua on pyydetty ystävän synnytykseen mukaan. Toivon kovasti että pääsen! Toinen ystävä on myös kouluttautumassa doulaksi ja häntä oon pyytänyt mun synnytykseen mukaan :) Haaveena olis toimia doulana enemmänkin, katsotaan miten käy :) Kiva että tästä on täällä keskustelua!
 
Mä oon myös miettinyt doulaa, vaikka mieskin kyllä tulee. Tosin en ole uskaltanut juurikaan ajatella synnytystä ennen kuin nyt vähitellen ru:n jälkeen, siis doula-asian selvittely on täälläkin tulossa nyt ajankohtaiseksi.
 
Täällä doula-asia edennyt sen verran että nyt on 2 doulaa varattu ja toukokuun alkupuolella aikoi soitella minulle. Toukokuun lopussa ilmeisesti tavataan ensimmäistä kertaa. :)
 
Pitäisi ottaa itseä niskasta kiinni ja selvittää mistä itselleni saisin doulan..
Yhden kaverin haluaisin mutta voi olla vähän mahdoton yhtälö.. :sad001
 
Takaisin
Top