Doppleri

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla tuolla Angelsound jpd100s kuuluu nyt jo viikolla 9+5, kuului siis jo aiemmin tällä viikolla. Mutta tuokin on niin yksilöllistä vissiin? :)

Hain eilen postista 100B:n mutta en ole vielä päässyt testaamaan. Miulla on kohtu taas taaksepäin kallellaan niin se voi vissiin vaikuttaa siihen aika tavalla että saako ne äänet kuuluville vai ei. Kohdun asento, sikiön kiinnittymiskohta ja istukan paikka vaikuttavat muistaakseni siihen. Ultrassa lääkäri tunnusteli kohtua häpyluun yläpuolelta ja sanoi että reuna tuntuu siinä eli täytynee "tähdätä" sinne häpyluun reunan alle jotenkin:joyful:

En ole saanut vielä kuulumaan eilen ostetulla JPD-100S:llä :/ Kokeiltu siis eilen 9+6 ja tänään 10+0. Mulla kyllä hieman pehmusteita vatsassa, joten toivottavasti johtuu siitä (eikä siitä, että kohdussa ei ole enää eloa).

Doppler olis nyt hankinnassa. Tietääkö joku noihin Raskauskeijun vaihtoehtoihin liittyen, että miten tarkat hertsit on JPD-100E-versiossa? Tykkäisin siitä, kun siinä on tuo pienempi kuuntelupää, sykkeen näyttö ja lisäksi mahdollisuus tallentaa ääntä tietokoneelle. Kuinka moni on muuten tallentanut ääntä?

Doppler olis nyt hankinnassa. Tietääkö joku noihin Raskauskeijun vaihtoehtoihin liittyen, että miten tarkat hertsit on JPD-100E-versiossa? Tykkäisin siitä, kun siinä on tuo pienempi kuuntelupää, sykkeen näyttö ja lisäksi mahdollisuus tallentaa ääntä tietokoneelle. Kuinka moni on muuten tallentanut ääntä?

2.5 hertsiä eli sama kuin siinä 100b mallissa :)

Vihdoinkin sain kuulumaan yhdet sydänäänet <3 Oli hurjan nopea syke, mutta niin kai kuuluukin. Toisia sydänääniä en löytänyt, mut eiköhän siellä molemmat vielä ole. Kai. Toivottavasti.

Eilen tuli tilattu doppleri. Jospa viikonloppuna kokeilisi ensimmäisen kerran. Tuskin kyllä mitään vielä kuuluu. Nyt menossa rv 9+3. Neuvolan täti oli sitä mieltä, että vasta viikolla 12 pitäis kuulua. Koska nyt menossa kymppiviikko, niin joskus parin viikon päästä.

Mä suunnittelen jo heittäväni koko dopplerin mäkeen. Niin ihana kun sillä onki kuulla pienen äänet, niin tämän päivän jälkeen panikoinnin jälkeen ei kyllä tee mieli käyttää koko laitetta. Ajattelin ihan vain varmistaa elonmerkit, kun tänään tullut vähän normaalia enemmän ruskeaa tuhrua ja enhän minä saanut ääniä kuulumaan vaikla kahteen kertaan yritin. Kyllä sydäntä heti kylmäsi, kun aiemmin on kuitenkin heti kuulunut joka kerralla.

Lopuksi vielä äsken ajattelin että no nyt vielä viimeisen kerran kokeilen ja sitten varaan huomenna neuvolaan ajan. Perus hätiköimistä, mutta minkäs sitä mielelleen mahtaa. No nyt sain lopulta äänet kuuluviin ja voi että mikä itkunsekainen helpotus tuli. Että en tiedä voinko suositella kys. laitetta kovin heikkohermoisille ja ainakin itse aion nyt olla käyttämättä hyvän aikaa ja vain oireiden perusteella teen tarkastuksen.

Mä suunnittelen jo heittäväni koko dopplerin mäkeen. Niin ihana kun sillä onki kuulla pienen äänet, niin tämän päivän jälkeen panikoinnin jälkeen ei kyllä tee mieli käyttää koko laitetta. Ajattelin ihan vain varmistaa elonmerkit, kun tänään tullut vähän normaalia enemmän ruskeaa tuhrua ja enhän minä saanut ääniä kuulumaan vaikla kahteen kertaan yritin. Kyllä sydäntä heti kylmäsi, kun aiemmin on kuitenkin heti kuulunut joka kerralla.

Lopuksi vielä äsken ajattelin että no nyt vielä viimeisen kerran kokeilen ja sitten varaan huomenna neuvolaan ajan. Perus hätiköimistä, mutta minkäs sitä mielelleen mahtaa. No nyt sain lopulta äänet kuuluviin ja voi että mikä itkunsekainen helpotus tuli. Että en tiedä voinko suositella kys. laitetta kovin heikkohermoisille ja ainakin itse aion nyt olla käyttämättä hyvän aikaa ja vain oireiden perusteella teen tarkastuksen.

Juuri tämän takia ajattelin itse olla hankkimatta masiinaa. Hyvä, että sait kuuluviin!

Aika pelottavaa varmasti toi. Onneksi kaikki oli hyvin! Mä en ostanut samasta syystä, vaikka ihanakin se varmasti ois kuunnella.

Mulle sanottiin ultrassa että ei kannata todellakaan huolestua jos dopplerilla ei saa ääniä kuuluviin vielä. Kertoi että osassa taajuudet niin heikot ja sikiön sydän niin pieni että pitäisi osua juuri kohdalleen että saa kuuluviin. Monella sikiö niin lantion suojissa että tämä on haastavaa.

Tuli helpottava olo. Itse ajattelin että en nyt jaksa stressata itseäni enempää asialla. Päätin että, Jätän dopplerin kaappiin ja käytän sitten myöhemmässä vaiheessa. En voi sille mitään jos menee kesken, en halua turhaa stressiä äänten kuulumisesta tai kuulumattomuudesta. Katsotaan pysynkö päätöksessäni.

Hommasin Raskauskeijusta tuon Jumper JPD-100E-dopplerin. Vähän selailin ohjekirjaa ja siellä todettiin, että kuuluis vasta viikolla 16. Aika myöhään? Hommasinkohan ihan surkean vehkeen? Ei ollut edes halvin. Pitää vaan nyt unohtaa kuuntelut hetkeksi ja palata asiaan sit myöhemmin. Olis ollu jo niin kiva testata, mutta ihan turhaa vissiin.

Hommasin Raskauskeijusta tuon Jumper JPD-100E-dopplerin. Vähän selailin ohjekirjaa ja siellä todettiin, että kuuluis vasta viikolla 16. Aika myöhään? Hommasinkohan ihan surkean vehkeen? Ei ollut edes halvin. Pitää vaan nyt unohtaa kuuntelut hetkeksi ja palata asiaan sit myöhemmin. Olis ollu jo niin kiva testata, mutta ihan turhaa vissiin.

Kyllä sillä saa aiemminkin kuulumaan jos on kuuluakseen :)

Tarkoitan siis jos ei kohdun asento jne ”tiellä” ja kaikki otollista niin kuuluu aiemmin kuin 16 viikolla.

Mulle sanottiin ultrassa että ei kannata todellakaan huolestua jos dopplerilla ei saa ääniä kuuluviin vielä. Kertoi että osassa taajuudet niin heikot ja sikiön sydän niin pieni että pitäisi osua juuri kohdalleen että saa kuuluviin. Monella sikiö niin lantion suojissa että tämä on haastavaa.

Jos oikein oon ymmärtänyt niin nää kotilaitteet on about 50% neuvolalaitteiden tehosta ettei ihmekään jos ei kuuluviin saa varhaisilla viikoilla, siihen vielä kokematon äiti ihminen vs neuvolatäti joka doppleroinut satoja satoja kertoja :)

Ite tykkään kuunnella tai ainakin yrittää kuunnella silloin kun tuntuu olo siltä että haluaa varmistusta tai olo aivan kamala pahoinvoinnin yms takia, auttaa jaksamaan taas hetken paremmin kun muistuttaa minkä takia tässä oksennellaan. Nyt kun on kaksi muutakin lasta niin ei sykkeiden kuulumattomuus aiheuta harmaita hiuksia kun tietää ettei voi hermostua sen takia ja joka tapauksessa nuo vieressä olevat mukelot tulee ensimmäisenä oli tilanne mikä vaan. Esikoisen kohdalla en osannut tunteita käsitellä näin vaan annoin pelolle valtaa, sama homma vielä toisen kanssa mutta nyt useamman äitivuoden jälkeen sitä katsoo asioita eri tavalla. Ymmärrän siis hyvin tuskan kun ei saa sykkeitä heti kuuluviin ja odottakaas sitä kun liikkeitä pitäs alkaa laskemaan joka päivä ja vauvalla on laiska ilta tms, ehditään ressaamaan vielä monesti. :) Muistetaan vaan purkaa oloja jonnekin etteivät ota valtaa ja tungetaan ylimääräiset muualle on se doppleri tai mikä vaan :)

Takaisin