D-vitamiinien erot

Smik

Silmät suurina ihmettelijä
Olen antanut meidän pojulle 2-viikkoisesta asti Gefilus+D3 -tippoja, ikää pojulla nyt 3kk. Vatsavaivoja ei ole ollut, eikä muitakaan turhia kitinöitä. On rintaruokinnalla.

Muut Gefilus+D3 -tippojen käyttäjät,
Onko ollut vatsaoireita? Oletteko lisäksi joutuneet antamaan muita vatsan tilaa helpottavia troppeja? Miten arvioitte muun vastustuskyvyn?

Muiden D-vitamiinien esim. Jekovitin käyttäjät,
Miten teillä on sujunut vatsan toiminnan kanssa? Onko Relat ja Cuplatonit olleet tarpeellisia D-vitamiinin lisäksi? Entä vauvan vastustuskyky muuten?

Mietin vain, että onko Gefilus+D3 tavallaan yhdessä paketissa se, mitä saa tavallisesta d-vitamiinista ja muista tropeista yhdessä. Tietty vauvat ovat yksilöitä, eivätkä reagoi aineisiin samalla tapaa, mutta olisi mielenkiintoista kuulla muiden käyttökokemuksia...
 
Moikka!

Mulla oli viimeviikkoon asti noi gefilus+d3-vitamiinit käytössä ja hyvin sieti. ainut että hän kyllästyi niihin ja alkoi sylkemään ne pois, joten vaihdoin dee-tippoihin, kun sis. hieman makeutta, joten uppoo kuin väärä raha. Disney tippoja en ole löytänyt, ne olisi täysin mauttomia. Noi deetipat ei ole ärsyttänyt vatsaa.

Muuten on ollut kyllä ollut 3 viikoisesta asti kuplastopit ja cuplatonit käytössä.. siis jompi kumpi tuote. Nyt olemme niitä hieman vähentäneet, kun vatsa on alkanut paremmin toimimaan omillaan. Poika on nyt 3kk.
Se mikä meillä on aiheuttanut vatsakipuja on minun syömä jäätelö, joten sitä en enää syö. Muut päivittäiset käyttämäni maitotuotteet sietää..
 
Tanttara,
Tuskin cuplatonii ja relatippoja kannattaa antaa, ellei ole tarpeen...

Mun pointti tosiaan oli, että vaikka Gefilus-tipat on tyyriimpiä, niin mahtaako niitä käyttämällä välttyä muiden tippojen tarpeellisuudelta. Mielelläni käytän jatkossakin noita Gefilus-tippoja, jos niitä käyttämällä pääsee yksillä tipoilla...
 
Relatipat on ainakin sitä samaa maitohappobakteeria mitä on noissa Gefilustipoissa kans.

Meillä syöty Deetippoja ja Relatippoja. Nyt vaihettiin D-tippoihin ja oltiin vähän aikaa ilman Relatippoja. Jatkoin kuiten niiden käyttöä, kun poika on ollu itkusempi nyt. Saattaa johtua flunssastakin, mutta kun en ole varma kummasta johtuu syötän noita Relatippoja siihen, että flunssa on ohi. Syy tuohon miun vaihtoon oli se, että ne Deet alko tulla ison puklun kans pois. Liekkö ollu liikaa tavaraa siinnä millilitrassa pojan makuun, kun joutu syömään penisilliinikuurin ja yökki niitä pois loppukuurista ihan kunnolla.

Mie sain vinkin siskolta (joka oli saanut sen omalta kokeneelta th:ltaan), että syöttää vesipohjasia d-vitamiineja niin imeytyy helpommin ja vähemmillä vatsavaivoilla, kun öljypohjaset. Päälle maitohappobakteereja (joita mie ne ainakaan ole löytäny, kun öljypohjasia). Meillä helpotti ainakin noilla ohjeilla sillon aikanaan mahavaivat.
 
ALKUPERÄINEN: kariina

Mie sain vinkin siskolta (joka oli saanut sen omalta kokeneelta th:ltaan), että syöttää vesipohjasia d-vitamiineja niin imeytyy helpommin ja vähemmillä vatsavaivoilla, kun öljypohjaset. Päälle maitohappobakteereja (joita mie ne ainakaan ole löytäny, kun öljypohjasia). Meillä helpotti ainakin noilla ohjeilla sillon aikanaan mahavaivat.


Meillä on syöty alusta asti noita D-tippoja eikä muuta ole tarvinnut. Ajoittain pientä masuvaivaa ollut, mutta eiköhän joka vauvalla aina välillä. En siis ole nähnyt tarvetta Cuplatonille yms. kun ei asia hirveästi vaivaa ja poika on oloonsa tyytyväinen. Ja vastustuskyvystä vaikea sanoa, mutta ei meillä ole ollut edes nuhanpoikasta toistaiseksi *kop kop*.

Ja tuohon kariinan vinkkiin, että sinällään kuulostaa fiksulta idealta, mutta jostain syystä mulla on sellainen mielikuva että mun terkkari olis sanonut että yleensä Jekovitin (vesipohjainen) käyttäjät ovat enemmän valitelleet masuvaivoja yms. kuin sitten näitten öljypohjaisten. Sitä paitsi D-tippoja ei tarvitse pitää jääkaapissa. [:)] En sitten tiedä. Ja ainahan täytyy muistaa, että mikä sopii yhdelle vauvalle ei välttämättä sovi toiselle, mutta näin meillä.
 
ALKUPERÄINEN: Vaavi2010

Ja tuohon kariinan vinkkiin, että sinällään kuulostaa fiksulta idealta, mutta jostain syystä mulla on sellainen mielikuva että mun terkkari olis sanonut että yleensä Jekovitin (vesipohjainen) käyttäjät ovat enemmän valitelleet masuvaivoja yms. kuin sitten näitten öljypohjaisten.


Jekovittejakin on öljy- ja vesipohjasia. Meän apteekissa ei esim. edes tiedetty (!?!) että niitä saa vesipohjasina. Mutta yksilöllistähän tuo on.


(Miten niin miulla mahoton ylimäärästä aikaa, kun koko ajan täälläkin joudan olemaan...[8|])
 
ALKUPERÄINEN: kariina

Relatipat on ainakin sitä samaa maitohappobakteeria mitä on noissa Gefilustipoissa kans.



Hei vaan!

Elokuisista huutelen, kun sattui mielenkiintoinen keskustelu täälläkin silmään [:)]

Pikkuisena tarkennuksena Kariinan alkuperäiseen tekstiin, että Rela sisältää eri maitohappobakteeria kuin Gefilus. Tosin kummallakin on vatsavaivoja helpottavia ominaisuuksia, mutta jos vaikutuksia haluaa niin kannattaa säännöllisesti käyttää jompaa kumpaa. "Sekakäyttöä" ei ole tutkittu, joten välttämättä tuotetta vaihdellen ei saada oireisiin mitään vaikutusta.

Itse syön Gefilusta säännöllisesti ja imetän, joten maidon kautta täysimetyksessä oleva pikkuiseni saa Gefilusta eikä mitään vatsaoireita meillä ole juurikaan ollut. Ei tosin ole tietoa, millainen tilanne olisi ilman niitä...
 
Meillä D-tipat ja Rela-tipat. Anna on pysynyt terveenä, ei ole nuhaakaan vielä ollut. Hyvin toimivat meillä :)
 
jep, meillä tyttö syö jekovitts vesipohjaista d-vitamiinitippoja. Ja hyvin on menny. Tipautan ne tipat neidin omaan lusikkaan ja se lipoo ne siitä kielellään pois. On ilmeisesti jotain makeeta, kun menee komeasti alas. :)
 
mä kokeilin pojalla aluks jekovitteja, mitä neuvolasta saa. ei passannu, huudettiin yö.. pidin tauon ja ostin d-tippoja. ei passannu.. taas tauko.. ei passannu.. piiiiitkä tauko.. ja kahden kuukauden iässä alkoi sitten syödä d-tippaa 1per päivä, ihan pikkuhiljaa määrää nostaen ja sit jotain kahden ja puolen kuukauden iässä alkoi mennä se viis tippaa päivässä. ostin rela-tippojaki mutta en oo käyttäny..

cuplatoneista yms.. mä kokeilin yhden ainoan kerran sellasta ku disflatyl, joka on cuplatonia vastaavaa kuulemma, ja voisin heittää sen pullon seinään. ihan kamalat pieruvaivat.. raasu pieni itki vaan ja masuun sattu..[:(]

että näin meillä.. [:)]
 
Mä ostin rela+d-tipat yhdistelmän ja kamalat huudot oli viikon ajan. Luovutin [&o]

Mutta eipä toi herra tarvii enää d-tippoja kun vetelee niin reilusti korviketta. Sinne meni 20e.
 
Jos jokin d-vitamiini ei sovi vauvalle, niin ei kannata heittää pois. Siitähän voi täydentää omat d-vitamiinivarastot aikuisten annostuksen mukaan. Näin kesän jälkeen d-vitamiinilisä voisi olla itse kullekin tarpeen, kun aurinkoiset päivät ovat muisto vain... Ja meillä heinäkuisilla kesän 2010 hellepäivistä onkin omat ainutlaatuiset muistomme :).
 
Meillä edelleen d-tipat ja Rela yhteiskäytössä, hyväksi havaittu yhdistelmä meillä, lisäksi yksi tippa GLA-rasvaa päivittäin...

Smik: Muuten hyvä idea, mut meillä jäi Jekovitit käyttämättä, ku ei sopinu tytölle ja irvisteli vaan ku niitä antoi. Miehen kanssa niitä maistettiin tossa yks päivä, enkä yhtään ihmettele sitä irvistelyn määrää... ne maistui ihan oksennukselle. Hyi hitto! [:@]
 
On kyllä hirmusia eroja noissa d-vitamiineissa ihan jo hinnankin puolesta (laadusta/sisällöstä puhumattakaan). Pitkän vertailun jälkeen me tilattiin d-vitamiinit verkkokaupasta ja mukaan lähti nuo Minisunin tipat.
 
Takaisin
Top