D vitamiini

Katsim

Oman äänensä löytänyt
Moiks Miten te olette alkaneet antaa vauvoillenne d-vitamiinia? Suoraan tippoina suuhun? Vai maidon seassa? Lusikalla vai pullosta? Eilen annoin pullosta maitoon sekoitettuna, mutta se vaatii pumppauksen ja mietin josko tiputtelisin vain suuhun ne 5 tippaa.... Kiitos kommenteistanne.
 
Me ollaan käytetty ihan vaan lusikkaa tohon hommaan, kun on mennyt ihan näpsäkästi silläkin, ei olla maidon sekaan sekotettu :)
 
Me alotetaan ens tiistaina tipat. Neuvolasta kun kotona kävivät anto ohjeeks et alottaa yhellä tipalla sillon ja sitten tippa kerrallaan nostaa se siihen viiteen tippaan. Ja että lusikalla antais, sano että ei pullolla kun ne tipat jää jotenki siihen pulloon, sanokohan että on öljystä koostumukseltaan, eli lusikalla yritetään antaa.
 
Pienellä muovilusikalla menee näppärästi. :)
 
Mä olen tiputtanut suoraan suuhun imettämisen yhteydessä, siis ennen tai välissä. Me saatiin myös ohje että aloitetaan yhdestä tipasta. Tyttö on pulautellut tänään enemmän kuin aiemmin ja ajattelin että voisko johtua D-vitamiinista, mutta eihän yhdestä päivästä voi mitään johtopäätöstä vetää.

Aikamoista onnenkauppaa tuo on ollut että meneekö tippa suuhun vai poskelle ja ajattelin että kun tippojen määrä lisääntyy niin ryhdytään varmaankin lusikoimaan tuota öljyistä tavaraa.
 
Me aloteltiin tipat tänään, yhdellä tipalla kans alkuun ja hiljalleen nostetaan määrää. Muovisen lusikan puuttuessa, mä tiputin tuttiin tänään sen tipan ja lykkäsin vauvan suuhun :) Ja hienosti meni alas :D Tietysti ei nyt noiden tippojen takia kannata tutille opettaa, mutta kun meillä muutenkin syö jo tuttia.
 
Me on annettu lusikalla johon puristan muutaman tipan maitoa sekaan. Kerran kokeilin suoraan suuhun tiputtaa mutta ohi meni... Annan ruokailun alussa tai keskellä tipat.

Onko kellään muulla muuten tullut mahavaivoja öljypohjaisista tipoista? Me vaihdettiin Jekovit-nimiseen tippaan ja heti auttoi!
 
Suoraan vauvan suuhun oon aikoinaan tipat tiputellu, mutta en anna d-vitskua nyt ollenkaan, koska meillä ne on aina aiheuttanut hirveetä huutamista, olkoon se sitten vesi- tai öljypohjaista.
 
Meillä oli mahavaivoja juuri noista öljypohjaisista tipoista. Päätettiin vaihtaa vesipohjasiin ja auttoi melko heti mahavaivoihin. :)
 
Takaisin
Top