Bola-koru

Rosalina

Foorumin legenda
Kesäkuunmammat 2015
Oletteko kuulleet Bola-korusta? Kuinka moni on aatellu hankkia sellaisen? emoticon

Mie tilasin itelleni netistä Bolan ja se tulikin jo perille. Hintaa korulla oli 19,50. Tilasin raskauskeiju.fi :stä samalla kahden masutuubin kanssa. :)
Jos aikoo hankkia Bolan, niin tuolla raskauskeijussa ainakin oli hyvät valikoimat erilanäköisiä koruja. Ite tilasin sellasen, jossa on pienet jalanjäljet. :)

Niin laitetaan tähän nyt vielä se korun ideakin, eli:

Kaunis koru, jolla on tarkoitus
Bola-koru helähtää kauniisti kun sitä liikuttaa. Ääni muistuttaa tuulen kuiskausta, sen kuulee, mutta sitä ei kuitenkaan kuule. Ääni on juuri niin voimakas, että se kuuluu korun kantajalle, mutta ei  kaikille ohikulkijoille.

Korun kaunis ääni rauhoittaa mieltä. Bola -koruja käytetäänkin itämaissa meditoinnin apuna sekä Feng Shui -seremonioissa. Erityisesti Bola -riipuksista pitävät odottavat äidit, sillä korun kaunis ääni rauhoittaa sekä syntymätöntä lasta että äitiä. Bolakoru onkin erityisesti tulevien äitien suosima odotuskoru.

Bola -koru on todella kaunis ja sen ääni hiljainen. Bolakorua voikin hyvin pitää kuin mitä tahansa riipusta, jonka salaisuuden vain sinä tunnet.

Kun käytät korua odotusaikana, vauva kuulee äänen samaan tapaan kuin äidin sydämenlyönnit. Odotusaikana Bola -korua voi käyttää pitkässä nyörissä jolloin se yltää vatsan päälle ja pienokainen kuulee äänen paremmin. Vauvan synnyttyä koru on tuttu esine; pienet korvat tuntevat äänen pienet silmät katsovat tarkasti kaunista korua, ja pienet kädet hamuilevat sitä.
 
Mä ajattelin kanssa tilata Bola-korun ja olenkin jo niitä netissä katsellut. Kauniita koruja ja idea korussa on mun mielestä hieno :)
Ajattelin itselleni tilata sellaisen sileän pallon tai sitten sydämen tai pisaran muotoisen. Täytyykin kohta mennä niitä taas katselemaan emoticon

Ja tuo koruhan on oiva imetyskorukin, kun lapsi saa sitä pienillä sormillaan kosketella ollessaan rinnalla.
 
Nimenomaan, mieki ihastuin siihen kun tutustuin paremmin!:) muutenkin haluan soittaa vauvalle masussa ollessa joitain tiettyjä kappaileita, jotka sitten masunahan tällä puolen vois rauhoittaa sitä.:)
Kiitokset sille joka on tuon korun keksinyemoticon Hieno juttu!
 
Mäkin haluan tuollaisen.. nyt on vaan niin kireä rahatilanne etten voi tilata tota :(.. eikä oo ihan lähellä mitään merkkipäivää että voisin pyytää lahjaksi. No, jossain kohtaa kun rahatilanne paranee, löysin kyllä jo mieluisan mallin :)
 
Seikkailin eilen nettikaupoissa (wau kun niitä on paljon!) ja mun tilaukseen päätyi kans bola-koru, musta masutuubi ja yhdet raskauslegginsit. Menin kyllä sikäli vähän asian edelle, että mahaa ei ole vielä yhtään ja vauvalle ois kuulokin kehittymässä vasta 10 viikon päästä, mutta oli semmoinen olo, että halusin vähän tehdä tästä todellisempaa :) Tämä oli mun pessimismille vähän epätyypillistä mutta ehkä sitäkin kivempaa!!
 
Mie oon nyt jo silloin tällöin käyttäny sitä omaa bola-koruani, ihan vain sen takia että se jotenkin kivasti muistuttaa vauvan olemassaolosta vaikkei se sitä vielä kuulekaan...^^, mistä muuten blixen tilasit mammalegginsejä? Mie tahtoisin kans, mutten oo paneutunu vielä asiaan. Mistähä löytäis kivoja/hyviä... :)
 
Alissa22, mä tilasin itelleni ainakin H&M:ltä mammalegginsejä, oli pitkää sekä lyhyempää lahjemallia ja edulliset hinnat! Siellä on nyt mammavaatteita alennuksessa muutenkin, ite oon tilannu sieltä jonkun verran. Äitiysfarkut kävin ostamassa liikkeestä, koska netin kautta ei tälle kropalle farkkuja kannata tilata :D
 
Tilasin just itelleni bolakorun samalla kun tilasin masutuubin. Aion alkaa heti pitää sitä korua vaikka lapsia alkaa kuulla vasta parin kuukauden päästä :D.. onhan se itsellekkin kiva :)
 
Olipas pakko käydä itsekkin tilailemassa tuo Bola-koru, kun lueskelin siitä.
Tilasin korun ja pidemmän ketjun bolakorusta, hintaa tuli 52€.
Nyt vain odotellaan, että paketti tulee perille :)

Eikös ole parempi jos koru yltää vatsalle, niin masuasukki kuulisi sen paremmin?
Äänihän on kuitenkin melko hiljainen?
 
Wou, olipa hintava tuo sun koru susan..!! :O mulla makso alle kakskymppiä ja siinä tuli kyllä mukana niin pitkä naru että yltää masun alareunaan asti isommallakin masulla. "Sidoin" sen vielä säädettäväksi niin että voi sitten aina masun kasvaessa laskea sitä alaspäin.. :)
 
Mun koru oli tuolta MamaMia-kaupasta... siinä myös oli tosi pitkä musta naru mukana. Aika pitkä aika kai siihen vielä on, että vauva niitä ääniä kuulisi, ja mun melko olematon mahakin vielä sijaitsee kovin matalalla... Eli taidan ottaa korun käyttöön joskus kesällä sitten. Toivottavasti tuo ääni kuuluu mahaan asti!
 
Koru maksoi 25€, onhan siinäkin käsittääkseni naru mukana, mutta halusin mielummin ketjun tilata siihen, joten se teki lisä hintaa. :)
 
Aaa, okei. Mietinki että ehkä oli menny numerot nurinperosesti tuohon ekaan viestiin. :) mutta se ketjuhan kuulostaa kivalta..!! emoticon

Kyllä mie Blixen luulen että se hentoinen helinä kuuluu kummiski masuun asti ko se siinä niin lähellä masua keikuttelee. :) Ja kyllähän sinun pikkuinen kohta alkaa kuulla jo (vai peräti kuuleko jo) ensimmäisiä ääniä, muistaakseni rv 17 piti alkaa se kuulo kehittyä, vaikka vasta joskus puolen välin tienoilla alkaa kuulla paremmin. =)

Mie otin nyt säännöllisempään käyttöön sen bolan, ko alkoi rv 20.
 
Mä oon jo pari viikkoa käyttänyt bolakorua vaikkei pikkuinen mitään kuulekkaan vielä. Kuukauden päästä sen pitäisi kuulla jo hyvinkin :). Veljenpoika (9kk) tykkäsi korusta myös ja otti sen heti suuhun kun silmä vältti.. koru roikkui siis mun kaulassa silloin :)
 
Ostin jo poikaa odottaessa täysin hopeisen bola korun, hintaa oli tuolloin noin 40e. Silloin tuota tuli käytettyä lähes päivittäin töissä jostain viikoilta 15 asti, eihän vauva sitä silloin kuullut mutta on muuten ihana koru:) Tykkäsin varsinkin loppuajasta ihan korunakin, kun roikkui masun päällä ja "korosti" masua kauniisti. Imetyskoruna ei paljoa tullut käytettyä, jotenkin koru unohtui pojan vatsavaivojen tiimellyksessä:) Nyt on jo korua tullut muutamia kertoja käytettyä, kotona harvemmin kun on koko ajan kiinni jossakin korun narusta:)
 
Kuinka moni on tuota korua nyt raskauden ajan käyttäny?

Alissa22 oli tonne johonki kirjotellukki, että selvästi vauva reagoinut korun ääneen?
Onko muita jotka olis huomannu samaa?

Mua harmittaa ihan hirveesti ku en oo oikeestaan sitä pitäny paljon mitään, aina silloin tällöin. Jotenki tuntunu että se on aina tiellä ku killuu tossa mahan päällä.

 
Mie oon käyttäny sitä enimmäkseen sillo ko oon liikenteessä, esim kauppareissuilla. Mutta kotona en juuri ollenkaan. :) Ja juu, täällä selvästi reagoidaan!
Ois tosiaan mielenkiintoista kuulla onko muilla vastaavia kokemuksia... =)
 
Takaisin
Top