Bmi 34 ja plussahaaveita

Manna123

Oman äänensä löytänyt
Ensimmäinen lapsi sai alkunsa nopeasti, tyyliin ekasta tai tokasta kierrosta, ja nyt haaveillaan toisesta :Heartred mieltä painaa vaan, että mitenköhän mahtaa onnistua, kun eroa edelliseen on kuitenkin noin +16kg ja muutama lisävuosi :sad001 olen yrittänyt karistella esikon raskaudesta jääneitä kiloja, mutta aika lailla oon seilannut niitä edes takas -5kg, +5kg taktiikalla.. tykkään herkuista, joo, mutta enemmänkin oon perso hyvälle ruualle ja nautiskelulle.
Luulen tunnistavani ovulaation aika hyvin, ja joka toinen päivä-taktiikalla mentiin kriittiset päivät. Nyt menossa about dpo 9 tai 10, eli 4-5 päivää ja ois menkkojen aika. Luulen tuntevani erilaisia jomotuksia ja vihlaisuja vatsalla, mutta en halua herätellä liikaa toiveita..suolet ne kai vaan siellä pulputtaa :shifty:
Nyt meneillään siis yk1.
Ois kiva kuulla muiden "pluskokoisten" ajatuksia ja mietteitä raskautumisesta ja sen yrittämisestä ja mahdollisista onnistumisista :angelic:

-Manna
 
Hei!

Minun bmi on vielä korkeampi kuin sinulla. En kuitenkaan koe olevani sairaalloisen ylipainoinen, sillä minulla on ihan hyvä kunto ja jaksan liikkua. Olen kuitenkin aika lyhyt ja sen mallinen, että kilot kertyy valitettavasti vatsalle.. Elämäntapamuutosta tässä yritetään kovasti... Vaikeinta on kun ruoka on vaan niin hyvää :rolleyes:

Tunsin niin huonoa omaatuntoa, kun paino ei laskenut ja samalla yritettiin tulla raskaaksi. Olin varma, ettei mitään tule tapahtumaan. Enkä edes ansaitse raskautta, koska en saa edes painoa putoamaan. No, yritettiin 9 kk ja tällä hetkellä raskaus on todella alussa (5+4), mutta olin niiiin helpottunut plussasta :sad010Yritän parhaani, että paino ei nousisi tästä enää ja että pieni pysyisi matkassa loppuun asti. Tämä siis meidän ensimmäinen :Heartred

Toivottavasti tämä luo jotain toivoa sinulle! En usko, että sinun painosi on mikään este millekään :Heartred:happy:
 
Hei Lumokeiju!
Ihanaa, onnea plussasta!
Vähän samoja aatteita :sad001 tunnen huonoa omatuntoa ja olen jotenkin todella varma, etten voi tulla raskaaksi, ja syy siihen olisi ylipaino, ja koko onnistuminen tuntuu kuin olisi musta kiinni.. Ehkä itsetunto vaan on niin nollissa.. mies yrittää olla niin tsemppaava ja kannustava.
Olen enemmänki päärynä vartaloinen, ekana tarraa kiinni reisiin ja takapuoleen :rolleyes: tykkään myös liikkua, vaikkakin oon vähän ailahteleva näissä, välillä jaksan lenkkeillä yms enemmänkin, välillä tulee taukoa.
Koitan olla itselleni armollinen ja tehdä joka päivä hyviä valintoja, tai ainakin vähän parempia..
Ehkä se tästä :angelic:
 
Raskautumista tukemaan oon alottanu raskaus/imetys monivitamiinin jossa foolihappo, jättänyt alkoholin pois (en toki aiemminkaan ole juonut kuin saunajuomana yhden siiderin tai satunnaisesti lasin viiniä) ja olen koittanut vähentää kahvin juontia. Olen voinut aiemmin päivässä juoda neljäkin isoa kupillista, nyt menee vaan yksi kuppi päivässä aamulla:nailbiting: kofeiinin vähentämisen oon huomannu vaikuttavan yöunen laatuun ja urheilukello kertoo hermoston palautumisen olevan parempaa, että jotakin vaikutusta kai :angelic:
Nyt kun alkaa taas työt niin helpompi rytmittää päivää, ja ehkä olisi helpompaa saada säännöllisestä ruokailurytmistä kiinni ja tavoitteena lisätä liikuntaa.
Voisi ottaa rauhalliseksi tavoitteeksi saada vaikka tammikuussa muutaman kilon pois :rolleyes::happy119 lueskelin että jo 5% painonpudotus voisi tuoda suuria hyötyjä, ja se ei loppujen lopuksi ole kovinkaan montaa kiloa..
 
Täällä Bmi 40 luokkaa ja kohta kahden lapsen äiti. Mulla raskautuminen on hidasta ja ekassa plussassa meni vuosi ja tokassa 8kk. Olen hyvällä itsetunnolla varustettu, mutta terveysriskit toki huolettaa kovasti.

Mulla on ihana neuvolatäti ollut tässä raskaudessa. Sanoi mulle, että ylipainoisilla ihmisillä on sama oikeus olla raskaana ja saada lapsia kuin muillakin. Pitää vaan seurata sitä painonousua raskaana. :)

Mulla on tärpännyt aina siinä kuussa, kun olen eniten katsellut syömistäni ja pienentänyt annoskokoja.
 
Kiitos Pingviiniemo viestistä!
Joo varmaan on tarkempaa tuo painon seuraaminen jos jo valmiiksi liikapainoa.. :dontknow riski radiin varmaan kasvaa näillä lukemilla :sorry:

Ennen kun raskauduin esikosta olin varmaan virallisten taulukoiden mukaan lievästi ylipainoinen, mutta kevyimmillä lukemilla mitä varmaan ikinä aikuisena.. ja vaikka paino lähti sitte rytinällä nousuun niin tosi vähän ottivat asiaa puheeksi neuvolassa..o_O kauniisti huomautti että piispanmunkin himossa voisi kokeilla syödä vaikka appelsiinin..joo..aika sama :hilarious: :wtf: minä tyttö otin ilon irti ku "ei tarvinnut" rehkiä salilla ja sai syödä mitä teki mieli :sorry: nyt tyhmästä päästä kärsii kirjaimellisesti koko kroppa..:angry1
 
Kiitos Pingviiniemo viestistä!
Joo varmaan on tarkempaa tuo painon seuraaminen jos jo valmiiksi liikapainoa.. :dontknow riski radiin varmaan kasvaa näillä lukemilla :sorry:

Ennen kun raskauduin esikosta olin varmaan virallisten taulukoiden mukaan lievästi ylipainoinen, mutta kevyimmillä lukemilla mitä varmaan ikinä aikuisena.. ja vaikka paino lähti sitte rytinällä nousuun niin tosi vähän ottivat asiaa puheeksi neuvolassa..o_O kauniisti huomautti että piispanmunkin himossa voisi kokeilla syödä vaikka appelsiinin..joo..aika sama :hilarious: :wtf: minä tyttö otin ilon irti ku "ei tarvinnut" rehkiä salilla ja sai syödä mitä teki mieli :sorry: nyt tyhmästä päästä kärsii kirjaimellisesti koko kroppa..:angry1

Mulle tuli viimeraskaudessa 10 kiloa, jotka oli seuraavalla viikolla synnytyksestä jo poissa. Sitten kävi kuitenkin niin, että esikoisen vauva-aikana lihoin 10 kiloa ja ajattelin että tästä ei ole paluuta.

Liityin laihduttamalla kohti plussaa ryhmään täällä ja sieltä sai tsemppiä ja vinkkejä ruokavalioon. Keton ja VHH ruokavalion kanssa sain pois 12 kiloa. Nyt kun tulin raskaaksi niin paino on tuosta noussut sen 4kg. Itsesyytöksissä olen ollut, kun olen syönyt mitä sattuu, mutta vauvalla oli silti onneksi kaikki hyvin ultrassa, jonka jälkeen paino ei ole enää noussut.

Mulla siis oli Radi viimeraskaudessa ja varmasti on nytkin. Ruokavaliolla sen saa yleensä aika hyvin pidettyä aisoissa. :)

Sitten kun toinen lapsi on syntynyt aion pyytää lihavuusleikkausta. Tarviin laihtumiseen jotain muutakin tukea ruokavalion lisäksi. Katoin netistä, että mulla kriteerit täyttyy heti.
 
Vähän sekavassa mielentilassa täällä..
Menkkojen ois pitänyt alkaa eilen, toki niissä voi olla päivän-pari liukumaa, mutta.. outoja oloja vatsassa, jomottelee, ja välillä aivan kuin elohiiri tykyttäisi :nailbiting: hain testin apteekista ja tein sen tossa aamupäivällä, tikkuun ilmestyi hailakka haamu (?) :eek:
Katsotaan ilmestyykö menkat vielä tänään, jossei niin varmaan kokeilen uutta testiä aamulla..
Jos tää tästä ekasta yrityskerrasta nyt nappaa niin oon kyllä niin yllättynyt:smiley-angelic001:sad010
 
Vähän sekavassa mielentilassa täällä..
Menkkojen ois pitänyt alkaa eilen, toki niissä voi olla päivän-pari liukumaa, mutta.. outoja oloja vatsassa, jomottelee, ja välillä aivan kuin elohiiri tykyttäisi :nailbiting: hain testin apteekista ja tein sen tossa aamupäivällä, tikkuun ilmestyi hailakka haamu (?) :eek:
Katsotaan ilmestyykö menkat vielä tänään, jossei niin varmaan kokeilen uutta testiä aamulla..
Jos tää tästä ekasta yrityskerrasta nyt nappaa niin oon kyllä niin yllättynyt:smiley-angelic001:sad010

Voi miten ois ihanaa! :love7 Tuu kertoon miten lopulta kävi.
 
Tän aamunen testi oli kyllä niin nega kuin voi olla.. :sorry: harmittaa, se eilinen nosti kyllä odotuksia potenssiin sata. Mutta olen aivan varma että siinä eilisessä näkyi haamu..:confused: mieskin sen näki. Oliko sitten testissä joku häikkä vai oliko meillä molemmilla jo vauvapölyä silmissä:sad001
Edelleen vatsalla menkkaoireita, eilen oli myös aivan tositosi vähän rusehtavaa vuotoa.. eli kaipa ne menkat sieltä sitten pian tulee :sorry:
Olishan tää ny ollu iha liian helppoa tärpätä ekasta, tuulta päin!
 
Mut niin, edelliseen viestiin vielä piti lisätä.. että onkos ne kemialliset just jotain tän tyylisiä juttuja, et näkyy testissä mut sit menkat alkaakin myöhässä :bookworm: :bored:
 
Mut niin, edelliseen viestiin vielä piti lisätä.. että onkos ne kemialliset just jotain tän tyylisiä juttuja, et näkyy testissä mut sit menkat alkaakin myöhässä :bookworm: :bored:
Kemialliset onjuurikin niitä. Eli testiin tulee plussa, mutta menee käytännössä heti kesken joten jää usein huomaamatta muusta kuin siitä että menkat voi olla hieman myöhässä.
 
Okei joo, ei auta ny ku ootella ja kattoo mitä tapahtuu :confused: vieläkään menkat ei ole alkaneet, ei myöskään ole enää eilisen jälkeen tullut sitä rusehtavaa :shifty: ärsyttää..
 
Okei joo, ei auta ny ku ootella ja kattoo mitä tapahtuu :confused: vieläkään menkat ei ole alkaneet, ei myöskään ole enää eilisen jälkeen tullut sitä rusehtavaa :shifty: ärsyttää..
Eilen olisi siis pitänyt alkaa? Ruskea vuotohan on kuivunutta verta, se ei siis automaattisesti tarkoita menkkoja, vaikka se aika vahvasti viittaa menkkojen alkuun kun tulee juuri niihin aikoihin. Jos sulla nyt pitäisi menkkojen alkupäivät olla niin pitäisi kyllä testissäkin jo näkyä selvästi.
Omassa kemiallisessa menkat oli kaks päivää myöhässä muistaakseni.
 
Eilen olisi siis pitänyt alkaa? Ruskea vuotohan on kuivunutta verta, se ei siis automaattisesti tarkoita menkkoja, vaikka se aika vahvasti viittaa menkkojen alkuun kun tulee juuri niihin aikoihin. Jos sulla nyt pitäisi menkkojen alkupäivät olla niin pitäisi kyllä testissäkin jo näkyä selvästi.
Omassa kemiallisessa menkat oli kaks päivää myöhässä muistaakseni.

Ois pitäny alkaa kalenterin mukaan torstaina mut on mulla joskus päivällä voinut heittää..on ollut nyt parisen vuotta aika säännöllinen kierto ni ehti sitten innostua kun ei alkanut mitää kuulua ja oli olevinaan vähän erilaisia oireita kuin perus menkkaoireet..:confused: ehkä oon vaa saanu kiertoni sekasin tällä jännittämisellä ja intoilulla :meh:
Täytyy koittaa rauhottaa pää ja odotella menkkoja rauhassa.. jollei kuulu ni ehkä sit testaan vaikka viikon päästä uusiksi, en tiedä oikein.
Mut joo luulis ny sit jo näkyvän testissä jos ois jotai nähtävää..:arghh:
Huoh.
 
Ois pitäny alkaa kalenterin mukaan torstaina mut on mulla joskus päivällä voinut heittää..on ollut nyt parisen vuotta aika säännöllinen kierto ni ehti sitten innostua kun ei alkanut mitää kuulua ja oli olevinaan vähän erilaisia oireita kuin perus menkkaoireet..:confused: ehkä oon vaa saanu kiertoni sekasin tällä jännittämisellä ja intoilulla :meh:
Täytyy koittaa rauhottaa pää ja odotella menkkoja rauhassa.. jollei kuulu ni ehkä sit testaan vaikka viikon päästä uusiksi, en tiedä oikein.
Mut joo luulis ny sit jo näkyvän testissä jos ois jotai nähtävää..:arghh:
Huoh.
Jos ei nyt huomenna ala, niin tekisin vielä testin silti. :)
 
Takaisin
Top