Black Friday

Black Friday/Black Week, shoppailetko?

  • Kyllä

    Äänet: 6 37.5%
  • En

    Äänet: 5 31.3%
  • Ehkä

    Äänet: 5 31.3%

  • Kaikki äänestäjät
    16

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Pian on perjantai ja tarjouksia joka paikassa. Aiotteko shoppailla Black Fridaynä? Tai tällä viikolla kun monissa kaupoissa on Black Week?
 
Ärsyttää niin suunnattomasti kun tämä jenkkien kulutushysteria on rantautunut Suomeenkin. Ihan kuin esim. välipäivien alet ei riittäisi. Luulisi jengin kuluttavan tarpeeksi jo muutenkin. Paljon ostetaan tarpeetonta roinaa kun "halvalla saa". Yök ja vielä kerran yök.
 
Sen verran että jos löytäisi sopevan vihkisormuksen. Ja jotain hääkoristelutavaraa.

Mutta omg kuinka paljon saa hääjuttuihin upotettua rahaa!
Mä jätän kyllä hääkarkitkin tekemättä.
 
Ärsyttää niin suunnattomasti kun tämä jenkkien kulutushysteria on rantautunut Suomeenkin. Ihan kuin esim. välipäivien alet ei riittäisi. Luulisi jengin kuluttavan tarpeeksi jo muutenkin. Paljon ostetaan tarpeetonta roinaa kun "halvalla saa". Yök ja vielä kerran yök.

Samaa mieltä. Onneksi ei ole rahaa eikä tarpeita mihinkään niin tänäKIN vuonna saan pidettyä pääni olla ostamatta mitään :) Eri asia jos olisi tarve johonkin ja just se olis alessa ja siis oikeesti alessa eikä vaan lukis, että ale ja prosentit kylkeen.
 
En shoppaile ellei tule tarvetta hankkia jotain. Tänään esim ostin lapsen ja miehen joulukalenteriin hieman täytettä, minkä olisin tehnyt joka tapauksessa eikä sattunut edes tarjouksia eteen. Joululahjaostoksillekaan en takuulla tällä viikolla lähde. Tämä black fridayn ajatus kaikessa nurinkurisuudessaan on kyllä aika älytön. Kyllä ne joulun jälkeiset alet on ihan riittäviä.
 
Ostan ehkä jotakin, jos jotain tarpeellista sattuu tulemaan vastaan. Minusta on oikeastaan aika kiva, että alet tulevat nyt, koska joulukuun alusta jouluun asti on muutenkin niin kiireistä, että nyt vielä ehtisi katsella joululahjoja jouluksi.

Edit. Huonot tarjoukset, ei löytynyt mitään ostettavaa noilla hinnoilla. :cool:
 
Muokattu viimeksi:
Tarkoitus olisi vielä hankkia muutamia joululahjoja, lisäksi tulevalle vauvalle varovaisesti voisin ehkä alkaa hankkia jotain. Lisäksi esikoinen tarvitsisi mm. patjansuojuksen sekä uuden ulkotakin. Jos on todellisia, hyödyllisiä aleja, niin järkeväähän ne sitten on hyödyntää.
 
Itse näen asian niin, että on typerää ostaa ostamisen vuoksi vain siksi, että on halpaa, mutta tyhmää sekin on, jos on jokin tarve, eikä protestina "kulutushysterialle" hyödynnä tarjousta, vaan ostaa saman tuotteen kalliimmalla viikkoa myöhemmin. Meillä on muutamakin tarve, ja kyllä minä käyn Black Friday -tarjoukset läpi sillä silmällä, jos löytyisi edullisesti juuri se tuote, jota tarvitsemme. Samoin katselen tarjouksista mahdollisesti joululahjoja, joita tulee ostettua joka tapauksessa.
 
Viime vuonna ostin lapselle haalarin, jota olin etsinyt jo aiemmin, mutta en halunnut maksaa täyttä hintaa. Samoin ostin lapselle ne talvikengät, jotka olin katsonut valmiiksi etukäteen. Kyllä tuollainen 20-40% alennus hoitovapaalla tuntui hyvältä.
 
Totta kai tarvitsemansa tuotteet kannattaa ostaa alennuksesta, oli mikä kampanja hyvänsä. Mutta sehän ei usein riitä. Kun halvalla saa ja joka tuutista tulee mainoksia niin sitä yllättäen "tarvitsee" kaikenlaista. Ei se alennus vaan tämä kuluttamisen kulttuuri mitä tässä kritisoin.
 
Joo, kyllä alennuksella kannattaa ostaa jos on alennuksella jotain mitä oikeasti tarvitsee. Mutta ei kannata ostaa "koska halvalla sain". Tarkennuksena siis tähän "tällä viikolla en lähde joululahjaostoksille" lausuntooni niin tämä ei ole protesti black fridaylle vaan oman jaksamisen, huonosti tai ei ollenkaan kulkevien bussien ja lapsen tämän viikon kotona olon vuoksi (koska Turussa olevat lakot).
 
Mä aattelin vklp mennä kattomaan jos löytäisin itelleni uudet lasketteluhousut, toppahousut, toppatakin ja talvikengät niin joo, aion hyödyntää tarjouksia jos joku/jotkut niistä sopii ja miellyttää. :) Muutamat joululahjatkin pitäis vielä ostaa.
 
Mä aattelin vklp mennä kattomaan jos löytäisin itelleni uudet lasketteluhousut, toppahousut, toppatakin ja talvikengät niin joo, aion hyödyntää tarjouksia jos joku/jotkut niistä sopii ja miellyttää. :) Muutamat joululahjatkin pitäis vielä ostaa.
Hyvä idea! Mietin vain, että lapselta ei puutu mitään. En siis osta mitään. Mutta toki minun toppahousuni vetelevät viimeisiään. Toisissa on reikä ja toisissa on vyötärökuminauha kuoleentunut vanhuuttaan ja ovat toki muutenkin kuluneet.
 
Mie alunperin ajattelin, että en osta mitään black friday alesta, koska inhottaa kulutushysteria ja just se tarpeettomaan kulutukseen kannustaminen. Mutta; oon kans sitä mieltä, että tarpeeseen ostaminen on ok, jos tuote sattuu olemaan tarjouksessa ja sellaista on oikeasti ollut ostamassa.

Mie tilasin tänään kasvovoiteita Madaran alennuksesta, koska täyteen hintaan ei olis ollut varaa ostaa. Ensin tuli kyllä klikkailtua ostoskoriin myös ei-välttämättömiä tuotteita, jotka poistin kun tulin järkiini. Ystävän lapselle kävin ostamassa joulupakettiin housut, koska ystävä kertoi että housuista on pulaa.
 
Ostin lapsille haalarit, itselleni nastalliset juoksukengät ja muutaman joululahjan. Ei mitään turhaa, vaan todelliseen tarpeeseen tulevaa.
 
Mä löysin kuin löysinkin itelleni toppa -ja lasketteluhousut. :) Talvikengät myös ja lapsille loput lahjat, mut ne ei ollu alennuksessa.
 
En löytänyt sopivaa sormusta.
Mutta kyllä voi pieni ihminen tulla niin onnelliseksi uusista housuista (baariin ja pikkujouluihin sopivat) ja tavallisista rintaliiveistä (eikun niistä syntisen mustista ja pitsisistä push-upeista). Mä nakkaan imetysliivit roviolle, meidän imetystaipale on nyt päättynyt! :happy093:smiley-bounce013:wav:bounce
 
En sitten edes katsellut itselleni uusia toppahousuja tai mitään muutakaan. Lapselle tarttui kaupasta mukaan seuraavan koon välikausihaalari, Reimaa - 60-70%. Voisin sanoa edulliseksi. Ei tarvitse keväällä lähteä kirppikselle sen vuoksi.
 
Takaisin
Top