Black Friday - Shoppailupäivä

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Aiotteko ostaa jotain mustana perjantaina? Sitä vietetään tänä vuonna 27.11.

Silloin yleensä ostan jotain, jota olen pitemmän aikaa miettinyt, kun usein saa hyvään hintaan. Käyttötavaraa ja lahjoja.
 
Jos löytyy hyvä tarjous jostain tarpeellisesta. Tällä hetkellä olisi tarve pyykkikoneelle, joka alkaa vedellä viimeisiään. Kahvinkeitinkin voisi olla uusintalistalla. Pitää kyllä tarkkaan katsoa ja tarkistaa tarjoukset, aiemmin tullut vastaan ns. tarjoushuijauksia, joissa hinta ei todellisuudessa olekaan alennettu.
 
Meillä ei nyt ole mitään mitä voisi black fridayna ostaa.
Mutta onkohan tänä vuonna minkälaisia vaatealennusmyyntejä? Alkaa vaatteet olemaan sen verran pieniksi jääneitä :rolleyes:, loppuun asti kulutettuja ja rikkinäisiä että jotain voisi käydä ostamassa.
 
Uutta isompaa tv ollaan katseltu, ehkä ostetaan Black fridayna. Koko ajan tuntuu olevan joku tarjous ja taas seuraavalla viikolla uudestaan, joten en usko että noista mitä ollaan katsottu ainakaan kovin paljon tippuu hinta nykysiä tarjouksia alemmaksi.
 
Osa kaupoista on tainnut ottaa varaslähdön ja muutenkin venyttää käsitettä. Alkaa nimittäin näkyä Black week -tarjouksia. Ostin tänään kenkäkaupasta sellaisesta itselleni uudet välikausikengät. Maksoivat 20€, kun alkuperäinen hinta oli 60€. Vanhat vuotaa, joten on ihan tarpeellinen hankinta.

En ole lähdössä mustana perjantaina shoppailemaan. Korkeintaan jos tulee vastaan jotain mitä oikeasti tarvitaan hyvällä tarjouksella voidaan käydä hakemassa.
 
Mä vihaan ja boikotoin tätä koko konseptia. Täysin älyvapaata amerikkalaista hapatusta vailla järjen häivääkään. Sitä tää juttu tuntuu olevan. "Hypersupermega-ale vain tänään jopa 3 %!" Ei tue kestävää kehitystä, eikä välttämättä edes järkevää rahankäyttöä.
 
Tänä vuonna en varmaan osta mitään, joskus oon venyttänyt jotain hankintaa tähän, mutta tänä vuonna ei oo mitään hankintalistalla. Mikäli raskaus olisi jo pidemmällä, vaunut olisi voinut olla yksi hankinta.
 
Ostan, jos on tarve ostaa, kuten varmaan suurin osa ihmisistä :confused005 Se että ostaa Black Fridaysta ei ole kulutushysteriaa ja turhan tavaran ostamista, vaan ihan fiksua rahankäyttöä jos ostaa tarpeeseen. Esim. meillä on muutto tulossa ja ois tarve uusia ainakin tiski- ja pyykkikone sekä hommata huonekaluja, lastenhuone kalustaa ihan kokonaan (lapsella ei ole omaa huonetta nykyisessä kämpässä), verhoja, mattoja tarvis ainakin kolmet hankkia, ja ei meillä oo varaa hankkia näitä kaikkia kerralla, eikä ees vaikka hyödynnetään nyt Black Friday -tarjoukset. Usein ostan myös neljän kummityttöni lahjat aleista.:happy119
 
Että voi pienistä asioista tulla ihminen onnelliseksi. Facessa joku ylisti lidlin farkut taivaisiin ja päätin sitten antaa mahdollisuuden superstretchskinnyfit (tjsp) housuille. Mulla on yhdet Very Nice (?) merkkiset jotka maksoi ehkä 60€? No nuo Lidlin housut oli samantyyliset ja aivan superhyvät (maksoi 20€). Sitten pengoin vaatekaappia ja löysin yhden lähes käyttämättömän talvitakin, nykyisessä kun räpsähtää vetoketju jatkuvasti auki.
 
Mies löysi jotain tarjouksia ( tosi arvokkaista jutuista), itse en näistä niin välitä, kun ei ole tarvetta nyt millekään. Lisäksi joistakin tarjouksista paistaa läpi se, että ensin on nostettu hintoja tai tatjouskappaleita on vain muutama.
 
Minä ostin koko vuoden ajan harkinnassa olleen ulkoilupuvun, kun oli -25 %. Jäin pari kuukautta sitten lopullisen ostopäätöksen tehtyäni odottelemaan varmuuden vuoksi tätä päivää ja kannatti.
 
Viime vuonna yritin löytää jotain ostettavaa, mutta kaikki tarjoukset tuntuivat huijauksilta, eli ihan samaa tavaraa samoilla hinnoilla kuin muulloinkin, niitä vain väitettiin erikoistarjouksiksi. En löytänyt mitään ostettavaa. Tänä vuonna en viitsinyt edes katsoa.
 
Minä olen löytänyt tänään sellaisia tuotteita alennuksesta, joita olin ajatellut jouluksi hankkia. Paras siis ostaa nyt. Ja muistan kyllä aiemmat hinnat eli alennus on todellinen.
 
Ainoa mistä ostin oli Martinex. Mm Afrikan tähti muistipeli (ovh 15€, nyt vain 3€). K
Bodyn ja paidan lapsille. Lahjaksi Itämeri termospullot (9,90€ kpl). Ja sitten 7€ ostin uuden hoitolaukun nykyisen epäkäytännöllisen pikkurepun tilalle :) mies osti näytön, sai bf:ssä 150€ alennusta. Oli joka tapauksessa ostamassa ja odotti tätä päivää. :)
 
Ainut mitä tuli bf ostettua oli lapsille joululahjaksi pleikkariin vr lasit. Oli n. 80e halvemmat kuin aiemmin ja ostoslistalla muutenkin.
 
Minä tilasin toisen autoon turvaistuimen. Tilasin samanlaisen kun toisessa. Odotin oikein, että tulisi aleen ja siitä oli 40 alennusta. Tuo oli ajankohtainen nyt, kun päivähoito alkaa ja molemmilla pitää kuskata. Muuten oon ollut laput silmillä. Onneksi kotihoidontuella ollessa on hyvin oppinut hillitsemään ostoimpulsseja.
 
Takaisin
Top