Black friday 2025

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Musta viikko on jo käynnissä ja musta perjantai pian taas täällä. Mitä ajatuksia tämä konsepti teissä herättää? Oletteko tehneet tai tekemässä mustan perjantain ostoksia?

Omasta mielestäni mustan perjantain ajatus on niin nurinkurinen, että se on vain tyhmä. Kulutusta ylikulutuksen päälle! Siitä huolimatta tilasin kuukautisalushousuja alesta. Olin niitä joka tapauksessa ostamassa, joten miksi ei hyödyntäisi tarjousta.

Koko alennuskampanja on pitkälti huijausta. Usean tutkimuksen mukaan kaupat nostavat hintoja parisen kuukautta etukäteen, jotta voivat kampanjan aikana myydä asiakkaille tuotteita muka alennettuna normaaliin hintaan. Näin siksi, koska esim. verkkokaupan täytyy näyttää "alin hinta 30 vuorokauden aikana. Kun nostetaan hintaa riittävän ajoissa, hinnan nostoa ei tarvitse näyttää asiakkaalle tuota kautta. Toki on myös oikeita alennuskampanjoita, mutta kaikki "tarjoukset" ei ole sitä, mitä väitetään.

Sikäli tämä musta viikko on hyvä nimi, koska koko juttu on synkkä, musta, itsekeskeinen kulutusjuhla, jossa lähimmäisistä, ympäristöstä tai ilmastosta ei välitetä pätkääkään. Itse aion ostaa vain ruokaa, sitä tuskin alennuksissa näkyy.

Myönnän hyödyntäväni joitain aleja, kun on seurannut hintoja pidemmältä kuin kk ajalta. Nyt ostettiin kahden tonnin tv puoleen hintaan ja vielä ois untuvapussi metsästyksessä tammikuiselle. Jos oikeasti saa alennusta jostain mitä miettinyt niin miksei sitten nyt hankkisi. Pari vuotta sitten laitettiin samalla lailla isompi summa kunnon pesutorniin ja joku vuosi vähän parempaan tiskikoneeseen black friday alesta.

Mut on toi ale touhu kyllä mennyt ihan hulinoiksi siinä mielessä, nyt se on jo black week ja black month monissa paikoissa, ja monet tuotteet on ympäri vuoden "alessa", kun aina oon uusi alesesonki.

Muokattu viimeksi:
Takaisin