Heippa,
Mun oli pakko tähän vastata, vaikka sun kirjoituksesta on jo muutama viikko aikaa. Mä plussasin edellisviikon sunnuntaina (4+3). Mun makuun viiva oli jotenkin haalea ajatellen, että menkat oli jo muutaman päivän myöhässä. Seuraavana tiistaina tein digitaalisen, joka antoi "liian vähän" viikkoja. Sitten hainkin läjän halppistestejä, joista ensimmäisen tein keskiviikkona ja sehän näyttikin sitten jo negatiivista. Vuoto alkoi samana päivänä.
Mulla on ollut tosi vastaavanlaisia tuntemuksia kuin sulla. Ensimmäisenä päivänä itkin pitkin päivää, sen jälkeen se on ollut vähäisempää. Silti on sellainen tosi surullinen ja haikea olo. Vähän väliä tulee mieleen se. En oo kertonut kenellekään paitsi tietty miehelle ja mietin paljon, että mitähän toi sanois tai ajattelis, jos kertoisin hälle. Pelottaa myös tosi paljon, että mitä jos näitä alkaakin tulla enemmän.
Yhtään helpompaa tästä ei oo tehnyt se, että mun puoliso ei oo ottanut tätä millänsäkään. Juttelin hälle sunnuntaina, että onpas ollut raskas viikko, kun on ollut sitä, tätä ja tota ja tähän kaikkeen päälle vielä se keskenmeno. Hän sitten siihen totesi, että eihän se nyt ollut mikään keskenmeno. Niin siinä kohtaa kolahti toi, että enkö mä oikeesti saa olla tästä surullinen. Näitä kun "sattuu kaiken aikaa", niin ei kuulemma lasketa keskenmenoksi. Joo, on ollut kotona vähän hiljaista tuon jälkeen.
Mutta tunnistan tuon sun "drama queen" -ajatuksen. Mä olin onnellinen, että meni kesken jo nyt, jos kerran oli mennäkseen. Mutta silti tuntuu hurjalta, että on kokenut keskenmenon. Kyllä se plussa tuo jo niin paljon sitä uutta, suunnitelmia, unelmia, kaikkea, jonka sitten tuo kemiallinen vie täysin mennessään. Vaikka se raskaus on sitten kestänyt vain viikon tai kaksi, niin silti. Tässä vaiheessa se taitaa olla enemmän henkinen kipu kuin fyysinen, mutta jälki kuitenkin jää. Kuten sanoit, tää varmasti unohtuu jossain kohtaa, mutta etenkin seuraavan plussan kohdalla tää voi nousta hurjastikin esiin.
Tsemppiä sinne uuteen kiertoon, täällä vielä vuodatellaan viimeisiä vuotoja. Mulla jäänee noin viikon pituiseksi vuoto, sen verran niukilla ollaan jo. Mulla luonnostaan suht pitkä kierto, että sydämestäni toivon, ettei tää ihan valtavan paljon pidentäisi.