Bileet + raskaus. Miten huijata kavereita?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Belli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Belli

Silmät suurina ihmettelijä
Meillä on vappuna kavereitten kanssa vappujuhlat ja suurin osa porukasta ottaa alkoholia. Haluaisimme salata raskauden kavereilta, koska raskaus on niin alkuvaiheessa, mutta koska olen ennen juonut (joskus reilustikin), niin kavereilta ei mene läpi, jos sanon, etten juo nyt mitään, vaan ne alkavat heti ihmettelemään syytä. Miten ihmeessä saan siis huijattua niin, että näyttäisi siltä, että juon alkoholijuomia, vaikken oikeasti juo? Alkoholittomissa siideritölkeissäkin lukee niin isolla ALKOHOLITON, että kaikkihan sen siitä huomaa. Mietin, että voisin tietysti kaataa keittiössä alkoholittoman siiderin lasiin, niin tuskin kukaan siinä ehtii lukemaan, että oliko se nyt alkoholitonta vai alkoholillista. Tiedättekö muuten, että kuinka paljon voi alkoholitonta siideriä juoda raskaana ollessa? Eikö siinä ole kuitenkin aika paljon sokeria yms...? Voiko muuten simaa juoda hyvillä mielillä useamman lasillisen, vaikka siinä taitaakin hieman alkoholia olla? Vai pitäisikö ostaa kaupasta täysin alkoholitonta simaa?

Jos on tyhjiä "oikeita" siideripulloja kotona, niin täyttöön vaan jollain alkoholittomalla jota sitten vetelet. Ei kukaan niin tarkkaan toisten korkkeja katso, onko iskemättömiä.

Voi eij[:D] mä en lähtis kyllä huijaamaan mitenkään..Sitten on selittelemistä jos jää kiinni. Ja eiköhän muut sen huomaa jos on selvinpäin vaikka miten koittas juoda "muka alkoholia". Mä kun tulin raskaaksi niin ilmoitin aina vaan jotain tyyliin että ei maistu nyt. Eikä kukaan siitä mitään sen kummemmin kommentoinu. Ehkä pitivät tylsänä kun uuden vuodenkin olin mieluummin kotona[:D] Onneks toi mies on ollu tukena ja turvana mun kanssa ettei sekään oo rillutellu sen jälkeen kun raskauduin. Meni ainakin 4-5kk ennenkun kaikki vasta rupes kyselee että oonko raskaana kun en oo juonu tippaakaan kuukausiin.

Ja en myöskään litrakaupalla jois noita alkoholittomiakaan tai siis ainakaan niitä missä on joku 0,7% vai miten se oli. Eihän niitä saa edes myydä alaikäsille kun siitä voi jotain seurata jos paljon juo[:D]

Tästä topicista muistuu ihanasti mieleen omat alkuraskauden salailupuuhat, olin nimittäin monen monissa juhlissa ja aina jännitin tuota juoma-asiaa, mutta kertaakaan ei kukaan kuulemma mitään huomannut [:)]
Selvisin jopa rapujuhlista siten että vaihdoin snapsin veteen ja punaviinin alkoholittomaan, otin vain lasit mukaan ja hiivin omalle juomakätkölleni vaihtamaan juomat Seuraavana päivänä ei tarvinnut myöskään teeskennellä rapujuhlien jälkeistä huonoa oloa, alkuraskauden pahoinvointi oli silloin pahimmillaan ja olin niin väsynyt ja huonovointinen ettei kukaan tajunnut etten ollut juonut juhlissa mitään [:D]

Muovisten siideripullojen täyttäminen jollain alkoholittomalla on tosiaan helppo kikka kotibileisiin, samoin kuin tuo alkoholittoman siiderin kaataminen lasiin. Vapuksi ehkä kannattaa hankkia myös alkoholitonta kuoharia, jota voit sitten lasista juoda.

Itselläni oli myös kaveri ja mies aina valmiina tyhjentämään lasit, ja monesti se olikin tarpeen. Baarissa taasen voi livahtaa tiskille tilaamaan alkoholittoman drinkin (tai oluen) tai ginger alen jäillä - se näyttää lasissa ihan omenasiideriltä.

Ja muista että loppuillasta pitää nauraa huonoillekin jutuille jottei vaikuttaisi liian selvältä [:D], ja toisaalta siinä vaiheessa muut ovat usein niin paljon jo ottaneet ettei salailukaan ole enää yhtä haastavaa kuin alkuillasta.

itsellä ei onnistuisi salailu, eikä kovin moni alkoholiton uppoaisi, joten valehtelisin suoraan että on lääkekuuri päällä. sellainen ettei voi juoda. kaikille ei tarvii selittää mikä sairaus kyseessä.
toinen on et keksii jonkun syyn seuraavalle aamulle (hautajaiset, sukujuhlat, työvuoro, muuttoapu, reissu tms.) et siks voi ottaa vaan pari (alkoholitonta tietty joutuis sit salaa pari ottamaan mukaan)

itse viime syksynä olin turhan usein "töissä" vkonloppuisin... tupakka olikin vaikeampi homma, joillekin selitin vain epämääräisesti ettei maistu tai just poltin.

Tosta puheenollen mä kerran olin muka antibiootti kuurilla virtsatietulehduksen takia, eipähän siitä moni sitten jaksanut kysellä sen enempää [:D] Ja kaikki ainakin ymmärsi ettei sillon voi juoda eikä viiti tehoa heikentääkään juomalla kun sen verran epämukava vaiva kumminkin kyseessä [:D]

Mulla oli pikkujouluissa mukana alkoholitonta viiniä jonka etiketti oli "hups" revenny. Meni täydestä kuin väärä raha. Myös greippilimsa on helppo naamioida lonkeroksi, näyttää, haisee ja melkeen maistuukin samalle. Yksi on tietysti myös eväsbooli pullossa :)

Jep, mä käytin samaa kun summerwine. [:)] "Virtsatietulehdus ja antibioottikuuri". Meillä oli muutamat illanistujaiset siinä alkuraskaudesta ja jo koetun keskemenon takia haluttiin salailla. Kysyttäessä ensin kerroin kuurista ja jos kysyttiin että mikä on niin häpeilemättä kerroin syyksi virtsatietulehduksen. Eipähän jäänyt etenkään miehet kyseleen enää enempää vaan mukisematta "hyväksyivät" syyn. [:D]

Mä en ole muuten ainakaan ostamissani alkoholittomissa siidereissä huomannut mitään mainintaa edes mahdollisesta alkoholista. Luulisi sen mainittavan.. [:-]  Mutta eipä kyllä ole tullut juotua kun pari koko raskauden aikana. "Erehdyin" ostamaan mansikka-limen holittomana kun se oikea versio on niin ihana, voi jösses mikä pettymys oli tuo holiton! No, maistuupahan entistä paremmalle kun joskus saa oikean version nauttia! [:)]

Kiitos hyvistä vinkeistä!

Tässä kaveriporukassa ei uppoa se, ettei muka maistu. Ennenkin on juhlissa maistunu ja melko runsaastikin, niin ei se nyt yhtäkkiä voi olla maistumatta. [:D]Jotenkin tuo lääkekuurilla huijaaminenkin tuntuu melko paljon jo ihan suoranaiselta valehtelulta, niin ei oikeen sekään tunnu omalta jutulta.

Monet oli antanu paljon hyviä vinkkejä mm. juomien vaihtamisesta yms. Eiköhän näillä vinkeillä selvitä nyt ainakin tuosta vapusta. [;)]

Mulla oli sama juttu, ettei kukaan ois uskonu ettei mua vaan huvita juoda, koska aikasemmin en ollu ikinä missään juhlissa juomatta. Käytin eri keinoja huijaamiseen, polttareissa olin antibioottikuurilla, häissä kukaan ei muuten vaan tajunnu (alkumaljan otti kaveri kuka tiesi), yksissä bileissä olin juomatta koska koitin lopettaa polttamista jne. Ja festareilla mulla oli mökissä liittolaisia (suurin osa ei tienny), joiden avustuksella kaadoin kaverin siideritölkkeihin alkoholitonta. Ja oikeesti, ellei ihmiset osaa kattoo niin ei ne nää! Koska ei siä festareillaka varmaan tullu kellekkä mieleen et joku ois selvinpäin, niin ei ne sitä tajua epäilläkään. En ees esittäny mitenkä kännissä olevaa, ja krapulaa mulle ny ei yleensä ees tuu ni seuraavana päivänä alko vaan heti latkiin niitä ällöjä alkoholittomia, ja keikoilla biletti muiden mukana. Kuhan pitää vaan hauskaa eikä möllötä nurkassa. Ja on vaikka ottavinaan just huikkaa ja heittää osan välillä lavuaariin tai vessanpyttyyt tai juottaa jolleki kaverille tai "unohtelee" lasiaan johki. Mutta helpottaa jos on just joku liittolainen tai pari, ja sopia niitten kans et jos joku kyselee tms niin ne auttaa kääntään huomion muualle tai vaihtaan puheenaihetta!!

Kirjota vapun jälkeen kuinka meni!!

Belli juu jos tuo lääkekuurilla huijaaminen tuntuu pahalle, niin sit vaan vaihteleen juomia. Sit ekat illanistujaiset missä kerrottiin jos joku kysyi, ei pojat tajunneet etten ole juonut kun limsaa, luulivat mun käyvän tekemässä paukkuja.. Sit ne ihmetteli kun hyppäsin auton rattiin. [:D]

Heips!

Mulla toimi varsin hyvin tuo omapullo-systeemi. Kotona jo vaalmiiks alkoholitonta normaaliin siideripulloon ja täydestä meni. Mullakaan ei ois kovin helposti menny läpi toi lääkejuttu, oikeesti niitä lääkkeitä minkä kaa ei voi ottaa yhtään on tosi vähän ja niitä käytetään tosi harvoin, ja tämän tiedon olen aikaisemmin niin ystävällisesti läheisilleni jakanut, kun raskaudesta ei ollut vielä tietoakaan [:D]. Ja yleensä en kuivin suin ole iltojani porukassa viettänyt.

Aika usein oon myös ollu aamulla töihin menossa tms. kerran jouduin turvautumaan isännän suosiolliseen apuun pullon tyhjentämisessä, jottei anopin epäilyt olisi heränneet liian aikaisin[;)].

"Konstit on monet, sano mummo kun kissalla pöytää pyyhki"

Bileet tosiaan vois saada sumplittua näillä neuvoilla, mut itse jännään, et mitenkähän käy äitienpäivälounaalla vanhempien luona, jossa todennäköisesti tulee ruokajuomaksi viiniä... Oisin niin toivonut, et äitienpäivänä vois kertoa äidille tulevasta mummotettavasta, mut vielä en kuitenkaan halua, varsinkin kun yksi keskenmeno jo takana.. Miten sen viinin sais vältettyä, ei oikein tekis mieli yhtäkään lasillista juoda..? Pitää ehkä vetästä joku just helpottamassa oleva päänsärky/migreeni kehiin.. [8|]

Olen laittanut alkoholitonta viiniä tavalliseen viinipulloon ja olen lipitellyt sitä. Hyvää ei kyllä kyseinen juoma ollut...
Mieheni kans meillä oli oma salaliitto, jolla saatiin huijattua läheisimpiäkin ihmisiä:D Kävin hakemassa hanaviiniä ja haistoin viiniä, jolloin näytti että hörpyn viinistä ottaisi. Mieheni  välillä tyhjensi lasiani ja sain käydä sitä sitten itse täyttämässä.
Unohtelin myös lasiani olevinaan ja pyysin jonkun tuomaan lasin minulle, joten ei epäilystäkään ettenkö olisi juonut:)

Monesti juuri alapään tulehduksiin saa antibiootit, missä on jostain syystä antabusta. Eli se on ainakin takuuvarma ;)

Ja toisaalta, mun toimintaa viime vappuna ei ihmetelty yhtään. Opiskelijahaalarit päällä, pullo kädessä (ihan vaan limpparipullo oli, mitään numeroa en siitä tehnyt) ja "iloisesti" sitten alkuraskauden pahoinvointeja oksentelin tuolla muiden känniördääjien keskellä. Eikä kukaan sivullinen katsonut pahasti, vaikka laattailin keskellä kaupunkia :P (paljon saa näemmä opiskelijahaalareilla anteeks ;))

Muutenkaan en vaan tehnyt asiasta numeroa, eikä kukaan kysellyt mitään, kun eivät tajunneet. Limpparia join, pidin hauskaa ja hengailin samassa seurassa, jossa en todellakaan kovin montaa kuivaa iltaa oo aiempina vuosina viettänyt! Joku jo kirjoittikin, että "sitä ei näe, mitä ei osaa tarkkailla" ja niin mä väittäisin sen olevan!

Ja ainahan voi oikeasti mennä autolla, tuskin tänä päivänä kukaan tyrkyttää sitä yhtäkään autolla olijalle? :O

Pakko vielä kommentoida myös noita alkoholittomia siduja/simaa (jossa siis se 0,7), nopeammin siitä tulee sokerihumala ja paha olo, kuin oikeesti minkään asteista olotilaa!

Takaisin