BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä piinapäiviin @Yrttiteetä tekisi mieli!

@minttutuuli jännittävää! Mahtavaa, että vaikuttaa siltä että inssi saadaan järjestettyä ja sieltä se yksi hyvä follikin löytyi 😍 tsemppiä pistelyjen loppusuoraan!

[USER=113931]@SyysSumu
ja @marik91 jännä kyllä kun lämmöt teillä molemmilla on niin alhaisia oviksen jälkeen 🤔 ootteko nukkuneet normaalisti, mietin kun nyt on alkanut valo ainakin vaikuttaa omaan heräämiseen 😅 oon kyllä super herkkäuninen muutenkin. Enkä kyllä tiedä voisiko se vaikuttaa noin, luulisi enemmänkin että lämmöt on ylhäällä, jos uni häiriintyy.

@Ansq tsemppiä kierron alkuun ❤️ sehän olisi Ihanan "tyypillistä" jos teille tulisi loppuvuoden pieni ihme 😍

Olin itse vihdoin operaatiossa ja kohtu saatiin tyhjennettyä helpommalla huuhtelulla. Samalla lääkäri näki yhden follin, joka oli n. 15mm, mutta limakalvo ei kuullema näyttänyt vielä "valmiilta", ei kyllä sanonut kuinka paksu se oli (tämä siis kp18).. no mä ajattelin, että JOS ovis tulisi, niin se tulisi aikaisintaan kp22, kun folli oli vielä niin pieni.. no nyt lämmöt näyttää, että EHKÄ ovis olisi voinut tapahtua jo kp19.. Se tarkoittaa, että ei ehditty hyödyntää sitä tässä kierrossa, kun mulla oli vatsa vielä kipeä kaikesta lääkärin sorkkimisesta.. testit on tosin olleet tosi haaleita tämän koko ajan, eli vielä haluan uskoa, että ehkä toi lämpöhyppy liittyy huonosti nukuttuun yöhön ja siihen, että mulla oli kuuma yöllä.. tämän päiväinen lämpö ei antanut kyllä mitään "selvennystä" tilanteeseen.

Olin ajatellut, että ottaisin omatoimisesti ovitrelle-irrotuspiikin sunnuntaina jos ovista ei näy, mutta tuntuu että näillä lämmöillä siinä ei ole järkeä, iso riski että ottaa turhaan 🤔 ensi kierto menee luultavasti taas hoitojen puolesta hukkaan, kun mulla sattuu työmatka just silleen, että en pääsisi ultriin oikeina päivinä 😩 sen takia vähän malttamaton olo.. no ei auta kuin seurata tätä kiertoa, vaikka aikalailla sellainen olo, että tässä on peli menetetty.

On kyllä jännä kun on niin matalat nuo lämmöt tässä kierrossa! Eivät toistaiseks oo vieläkään korkeammalle nousseet. Toki on toi 36,5 sen 0,2-0,3 astetta korkeampi kuin muuten, mut silti, ku yleensä ovat pikkuisen vielä korkeammat! Ja nukkumisesta, ni oon pikemminkin nukkunu normaalia enemmän ja pidemmät yöunet nyt monena yönä! Hitto kun muuten on välillä enemmän ja vähemmän seuraillut lämpöjä, niin sillon viime keväänä vielä sen verran epäsäännöllisesti, ettei oo mitään tietoa miten lämmöt käyttäyty siinä tärppikierrossa 😁

Uskon kyllä ovuloineeni tässä kierrossa, tuli ovisplussa, limat, kohdunsuu aukes ja vatsakivut ja kyllähän noi lämmötkin sitä tukee vaikka vähän matalammalla olleet. Mulla ollut synnytyksen jälkeen vielä kierto sekaisin, luteaali jäänyt 8 päivään, kiva nähä nyt kun ovis tuli "jo" kp 19 et minkä pituiseksi luteaali jää. Ennen synnytystä mulla luteaali 12 päivää ehkä keskimäärin. Lyhyehkö, joskus 10-11 pv.

@Malttamaton145 kiitos😍

Mitenkä, kun varsinkin englanniksi löytyy paljon tietoa kiinnittymisdipistä, niin itellä ainakin saattaa näitä tulla muutenkin luteaalissa, onko jollain kokemusta kiinnittymiseen liittyen? Ja olikos niin et joku muutos estrogeenitasoissa saattaa muutenkin luteaalin puolivälissä aiheuttaa sen dipin?

Liitteet

• Screenshot_20250330_101004_Flo.jpg
    Screenshot_20250330_101004_Flo.jpg
    118.4 KB · Katsottu: 25
@marik91 jännä kyllä! Mutta kyllä toi pienikin nousu lasketaan, toivottavasti tästä kierrosta teillä tärppäisi ❤️😊 mulla on ollut kiinnittymisdippi molemmissa raskauksissa. Aika aikaisin, dpo5 aikoihin, mutta näköjään aikainenkin kiinnittyminen on mahdollista - mulla kans vauvat oli muutaman päivän "suurempia" aina hoitoihin perustuvaan arvioon, ehkä se aikainen kiinnittyminen vaikuttaa tai sit ei 😅 tuntuu, että tää hedelmöittymistiede on yhtä arvailua 🫣

Mä itse hämmästyin kellojen vaihdosta ja nyt en tiedä miten pitäisi tulkita lämpöjä 😅 yleensä mittaan 4-5.30 välillä (oon valitettavan huono nukkuja), tänään mittasin 4.25, eli 3.25 vanhaa aikaa (lämpö 35.85), kun lapsi herätti.. ja sit nukahdin tunnin päästä uudestaan ja heräsin 7.30, eli 6.30 vanhaa aikaa ja lämpötilat oli 36.48.

Tänään tuli myös pieni pisara verta, en ole nähnyt eggiksiä.. tuntuu, että en ota tästä kierrosta yhtään selvää. Ovistestit on yhä heikkoja, ei oo nousua niissäkään. Puhuttiin miehen kanssa, että ehkä vaan testaan tuikata ovitrellen tänään ja toivotaan, että siellä olisi yhä folli ja limakalvo paksuuntunut.. tulisi ihan oikea jouluvauva, jos tämä kierto onnistuisi. Se ei oo mitenkään "paras ajoitus" omasta mielestä, mutta olisi toisaalta lohdullista jos saataisiinkin pieni rainbow-baby juuri joulukuussa, kun menetettiin meidän pienet juuri ennen joulua.

@marik91 jännä kyllä! Mutta kyllä toi pienikin nousu lasketaan, toivottavasti tästä kierrosta teillä tärppäisi ❤️😊 mulla on ollut kiinnittymisdippi molemmissa raskauksissa. Aika aikaisin, dpo5 aikoihin, mutta näköjään aikainenkin kiinnittyminen on mahdollista - mulla kans vauvat oli muutaman päivän "suurempia" aina hoitoihin perustuvaan arvioon, ehkä se aikainen kiinnittyminen vaikuttaa tai sit ei 😅 tuntuu, että tää hedelmöittymistiede on yhtä arvailua 🫣

Mä itse hämmästyin kellojen vaihdosta ja nyt en tiedä miten pitäisi tulkita lämpöjä 😅 yleensä mittaan 4-5.30 välillä (oon valitettavan huono nukkuja), tänään mittasin 4.25, eli 3.25 vanhaa aikaa (lämpö 35.85), kun lapsi herätti.. ja sit nukahdin tunnin päästä uudestaan ja heräsin 7.30, eli 6.30 vanhaa aikaa ja lämpötilat oli 36.48.

Tänään tuli myös pieni pisara verta, en ole nähnyt eggiksiä.. tuntuu, että en ota tästä kierrosta yhtään selvää. Ovistestit on yhä heikkoja, ei oo nousua niissäkään. Puhuttiin miehen kanssa, että ehkä vaan testaan tuikata ovitrellen tänään ja toivotaan, että siellä olisi yhä folli ja limakalvo paksuuntunut.. tulisi ihan oikea jouluvauva, jos tämä kierto onnistuisi. Se ei oo mitenkään "paras ajoitus" omasta mielestä, mutta olisi toisaalta lohdullista jos saataisiinkin pieni rainbow-baby juuri joulukuussa, kun menetettiin meidän pienet juuri ennen joulua.

Onko kiinnittymisdippi sulla ollut kuinka selkeä lasku lämmöissä? 😊 voi että, toivottavasti teille suotaisi pähkinävauva joululahjaksi 🥹🩷

Meidän tyttö sai viime maaliskuussa alkunsa ja syntyi 29.11 kuolleena, eli olis kyllä aikamoinen sattuma jos nyt tästä kierrosta plussaisin. Tosin LA menis lähelle joulukuun puoliväliä, mut kohtukuolemataustan vuoksi käynnistettäisiin viim rv 38 eli marraskuun lopulla 🥹

Jotenkin kaikesta huolimatta vaikuttaa ovuloimattomalta kierrolta. Plussan jälkeen testit tosiaan haaleni, mutta nyt en oo enää testaillut kuin lämpöjä. Yhden lämpötilan discardasin kun oli niin huonosti vieraassa paikassa nukuttu yö. Ja nyt ei viitsi tikuttaa ku oon omien vanhempien kanssa lomalla samassa loma-asunnossa. En halua heille paljastaa yritystä. Vaikka toi mun äitini tuntuu noita olevankin. 😅

Muilla tuntuu tapahtuvan paljonkin asioita. Tsemppiä muiden oviksiin ja piinapäiviin.Screenshot_20250330-153337_FF App.jpg

@marik91 olisipa tämä myös teidän pähkinävauvan kierto ❤️ toivon sydämestäni, että teidän pieni enkelivauva saisi pian elävän pikkusisaruksen ❤️ Mulla dipit olleet molemmissa kierroissa 0.2, laitan kuvan viime raskauden ja sit vielä -21 raskauden kierroista. -21 raskaus on flo:hun tallennettu, niin ei oo niin selkeä omasta mielestä, siinä dippi tuli dpo6.

Liitteet

• Screenshot_20250330_160420_Flo.jpg
    Screenshot_20250330_160420_Flo.jpg
    92 KB · Katsottu: 26
  • Screenshot_20250330_160349_FF App.jpg
    Screenshot_20250330_160349_FF App.jpg
    130.2 KB · Katsottu: 27
@minttutuuli Jes, hyviä ultrakuulumisia, miltäs ovistesti näytti tänään? Ja kysyitkö muuten siitä, et miks nyt oli eri lääke, jossa oli sitä LH lisää?

@Jolinda Kiva, et operaatio meni hyvin, mut harmi, et kierto viel vähän hukassa, et missä mennään. Ehkä sit viimestään seuraava kierto olis selkeempi, kun huuhtelu nyt saatu tehtyä. Mut toivotaan, et tässäkin kierrossa jo tapahtuis jotain!

@SyysSumu Vaikka käyrä on siksakkia, niin kylhän toi keskiarvo kuitenkin on selkeesti korkeemmalla kuin alkukierrossa. Ja jos tyypillisiä luteaalioireitakin on, niin vois luulla, et ovis on tapahtunut. 🌈

@Ness Toivottavasti ovis tulis pian niin ehditte viel hyödyntää tän kierron. Ja voihan ne tallettelut onneks tehdä etukäteen vaik ovis tuliskin vasta sit ku mies jo reissussa. Mikäs miehen tutkimuksissa on nyt seuraava askel kun tähystyksissä kaikki ok?

@Malttamaton145 Paranemisia sinne!

@Kimpsu Selkee ovisplussa siellä, toivottavasti nyt sit lähtis pian lämmöt nousuun ja eikun piinailemaan!

@marik91 Mulla tulee yleensä dpo3-5 dippi, jonka oon aatellu olevan sitä estrogen surgea. Joissakin raskauksissa on ollu kolmisen päivää ennen plussaa käyrässä dippiä havaittavissa. Olispa sulla hyvä merkki toi dippi 🤩🌈

@Stiinaliina Jos sulla on joku älysormus tai -kello, joka mittaa lämpöjä, niin se on varmaan kätevin. Seuraavaks paras olis 2-desimaalin kuumemittari tai sit ihan vaan tavan kuumemittari. Kuumemittarilla mitatessa olis hyvä, että mittaaminen tapahtuis suunnilleen samaan aikaan aamusta (samanpituisten unien jälkeen). Mut oon mä edellisissä raskauksissa onnistunu saamaan järkevähköä käyrää mittaamalla vaihteleviin aikoihin millon satuin heräämään. FertilityFriend on se mihin suurin osa täällä merkkaa lämpöjä, suositus sille, mut kaikissa kk-kiertoa seuraavissa sovelluksissa taitaa olla se toiminto, et valitse se mistä tykkäät.

@Nukkelapsi Voi vitsit, toivottavasti siellä vielä lähtis lämmöt nousuun oviksen merkiksi.

@Yrttiteetä tekisi mieli Lupaavalta vaikuttaa siellä käyrä ja tuntemukset, toivotaan parasta! 🌈

Täällä ovis tuli ja meni. Mähän toivoin aikaista ovista tuon joulun takia ja kierto kerrankin teki mitä halusin ja tarjosi oviksen taas kp10. Noh ehkä aavistus taas liian aikaisin, mutta tällä mennään. Ehkä kun se progetuki venytti viime kiertoa, niin siel on kuitenkin alkanu jo kypsymistä tapahtumaan ja siksi nyt aikainen ovis? Dunno. Nyt olis sit laskettu 20.12. ja syntyis sen joku viikko etuajassa eli ihan jees.

Toi ovis oli silleen vähän jännä, et oli vasta alkanut ovisoireet ja ennustelin kyl, ettei mee sinne kp15 asti vaan jotain 12-13 varmaan tulee, mut sit kp9 tulikin jo plussa. Eggiksiä oli ihan kohtalaisesti, mut muuten oli kuitenkin aika kuivaa. Ei yhtään niin märkää kuin normaalisti. Mut ehkä ne siittiöt on silti päässyt maaliin. 🙈 Et tuntuu vähän siltä, et se LH-huippu tuli vähän liian aikaisin oireisiin ja kiertopäivään nähden. No mut tällä mennään. 🤷‍♀️

Kp10 aamulla oli sit jomotusta, jonka arvelin ehkä olevan ovulaatiosta. Päivän aikana myös valkovuoto kuivahti, eli eiköhän se ovis tapahtunut. Ja pitkästä aikaa lämmöt teki niin kuin piti ja nousi heti oviksen jälkeen 🥳 Hyvä merkki ehkä? FF oli sitä mietlä, et ovis oli jo kp9 ja laitto viivat miten sattuu. Piti taas ite korjata, mut eipä se haittaa.

Nyt sit odotellaan. Jostain syystä mulla on aika vahva tärppi olo tällä kertaa. En tiiä johtuuko se siitä, et on nyt niin tarkkaan laskeskellu joulun takia niitä laskettuja aikoja ja miettinyt millon syntys yms. juttuja, et mieli nyt ajattelee, et se kaikki tulee tapatumaan. 😅 Nyt jään jännityksellä seuraamaan. Tän aikaisen oviksen huono puoli on kyl nyt sit taas se, et kriittiset päivät osuu just meidän lomaviikolle ens viikolla kun ollaan appivanhemmilla kylässä. Siellä monesti tarjotaan ruuan kanssa viiniä, mistä en ole about ikinä kieltäytyny. Ärsyttää, et pitää mahdollisesti kikkailla ja keksiä tekosyitä kuin olisi raskaana vaikka ei välttämättä edes ole. 🙈

Screenshot_20250331_105610_FF App.jpg
Screenshot_20250331_105729_Premom.jpg

Muokattu viimeksi:
@Yrttiteetä tekisi mieli hyvän näköinen käyrä! Pidetään sormet ristissä, että tuntemukset ois tällä kertaa plussakierron fiiliksiä 🤞

@Stiinaliina tavallinen kuumemittari (mieluiten sellainen joka näyttää lämpötilan kahden desimaalin tarkkuudella) riittää. Mittaus olisi hyvä tehdä suusta, mittari kielen alla. Ja joku sovellus, mihin lämmöt saa merkittyä on kätevä seuraamiseen. Toki jos on älykello/sormus joka mittaa lämpöjä, ne sopii myös. Lämmöt suositellaan mitattavan mahdollisimman samaan aikaan, heti herättyä aamulla. Eli ennenkuin nouset sängystä 😊

@Jolinda laitoitko ovitrellen? Sulla taisi olla siitä kokemusta aiemminkin, onko sulle tullut siitä mitään ns. raskausoireiden tapaista? Se taisi näkyä raskaustestissä myös n. 10pv se piikin vaikutus? Ekaa kertaa sen pistäminen edessä mulla tänään.

@marik91 en oo koskaan ollut raskaana, mut mulla on silti luteaalissa ollut dippejä. 🤷 Eli voi niitä muistakin syistä olla. Yleensä se secondary estrogen surge tulee aika alkuluteaalissa. Mut lämpöihin nyt vaikuttaa niin moni asia, et aika vaikea niiden perusteella on arvioida raskautta ennenkuin menkat on jo myöhässä 😊

Jee @Kimpsu, onnea ovisplussasta! Lähtikö tänään lämmöt jo nousuun? Tsemppiä piinailuun, perästä tullaan parin päivän sisään varmaan 😊

@Malttamaton145 voi ei, säästyitkö taudilta?

@Ness miltäs siellä näyttää ovistestien kanssa? Toivotaan, et viimeistään tänään pärähtää plussa ellei oo jo tullut!

@SyysSumu mikä tilanne siellä nyt? Mulla ei oo kokemusta ovuloimattomista kierroista, mut jotenkin tuntuisi oudolta jos progesteronin aiheuttamia oireita tulisi ilman ovulaation tapahtumista 🤔

@Mustikkatäplä ooh, ihana ku kerrankin kroppa tekee jotain mitä toivoo ja sait aikaisemman oviksen! 😂 Tsemppiä piinailuun, toivottavasti tärppiolo tuottaa tulosta ✨ Joo, mullahan piti olla siis tää Menopur jo viime kierrossa, mut sitä ei saanut siihen hätään apteekista niin vaihdettiin gonaliin. Kai ne ajatteli, että Menopur on sopivampi lääke sen limiksen kannalta etenkin, ja mitä oon lukenut niin Menopuria käytetään kai yleisemmin jos on vähän enemmän jo ikää 👵🏻 jostain luin, et se voisi suotuisasti vaikuttaa myös munasolun laatuun.

Täällä oli ovistesti vielä aamulla neg, mut vähä jo tummumaan päin. Toivon, et se nyt selkeyden vuoksi pysys koko päivän selvästi negana, et illalla voisi hyvillä mielin laittaa sen ovitrellen. Jännittää aika paljon toi inssin ajoitus, että meneekö se nyt hyvin, ettei ovis ehtisi tulla liian ajoissa tai myöhään tai jotain. Ja tuleeko ovitrellesta jotain oireita ja sattuuko se inssi ja ja ja 😖

Screenshot_2025-03-31-11-44-50-54_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg

@Mustikkatäplä Tsemppiä piinailuun ja toivotaan että se tärppiolo olis oikeassa 🤩

@minttutuuli En tiedä oonko nyt kipee vai ei, pientä yskää ja veto pois. Toki huonosti nukuttua öitä ja pienin sai nyt korvatulehdus diagnoosin, niin on ollut aika äkäinen ja vaativa. 🤕

Aamulämmöt suht korkeilla, mut missään vaiheessa ei ole kuumetta ollut eikä silti sellainen olokaan ole 🤔 Mene ja tiedä sitten. Eilen illalla maha oli ihan sekaisin monta tuntia 🫨 Ovistesteissäkään ei mitään suurempia muutoksia. Pieniä vihlaisuja alavatsalla ollut yskiessä. Jännä oikeastaan nyt odotella tulevaa, että miten tää kierto tästä oikein etenee.

Liitteet

• Screenshot_20250331_122203.jpg
    Screenshot_20250331_122203.jpg
    126.2 KB · Katsottu: 8
@minttutuuli toivotaan, että ovisplussa pysyy poissa, niin voit pistää ovitrellen tänään! Kivaa, kun päästään piinailemaan samaan aikaan sit 😊 Mä pistin sen kans eilen, toivottavasti en ihan turhaan, kun ei tosiaan mulla oo aivan oireetonta tän pistoksen kanssa. Mulla tulee aika kova turvotus alavatsaan ja sit just muita raskausoireita: rintojen kipua, väsymystä ja huonovointisuutta yms. Ei tietenkään mitään oksentelua, mutta sellaisia oireita, että jos ei tietäisi pistoksesta, niin voisi toivoa että nyt on tärpännyt. Mulla ovitrelle näyttää plussaa vielä 10 päivän jälkeenkin, niin itse oon testannut aina kymmenentenä päivänä plussan ja sit siihen verrannut seuraavia testejä, niin tiedän onko haaleampia (negakierto) vai tummuneita (plussa kierto) - tää toki vaan ajankohtaista jos tykkää testailla ennen oikeaa testipäivää 😅

Tänään ovistesti näytti plussaa ja lämmöt alhaalla, luulen että huomenna testit yhä positiivisia ja lämmöt alhaalla, aiemmin ovitrellen otosta on mulla mennyt se 48h irtoamiseen. Tän pistoksenhan takia testit näyttää plussaa automaattisesti, vaikka siellä ei olisi mitään oikeaa ovista tulossa, mutta yritän pitää mielen sopivalla tavalla toivokkaana, niin että pettymys ei ole kova jos ei tule plussaa, mutta en myöskään luovuta toivoa jo nyt, vaan vähän haaveilen, että tässäkin kierrossa olisi joku mahdollisuus.. aikamoista tunteiden tasapainottelua..

dpo3 aloitan cyclot tukemaan luteaalia ☺️ vaikka en tulisi raskaaksi, toivon että niiden avulla saisi työnnettyä seuraavaa kiertoa eteenpäin, niin että hoidot ei osuisi työmatkan kohdalle 😅

Paljon on taas viestejä tullut tänne 💕

@Mustikkatäplä kiva kuulla susta pitkästä aikaan! Ja voi miten kiva, et plussa tuli noin hyvissä ajoin. Nyt vaan sormet ja varpaat ristiin, josko viellä tärppäsi joulukuisen kanssa 🥰 Meillä miehen tutkimukset kai nyt ”done” ainakin tämän lapsettomuuden osalta. Ne anemiahommat/tutkimukset jatkunee mut päästään nyt etenemään lapsettomuushoitoihin, suunnittelukäynti tulossa 4vko päästä✨

@Stiinaliina tervetuloa mukaan mittailemaan jos nyt innostut tästä touhusta 😄 tää on kyllä aika koukuttavaa kun siihen ryhtyy 😆

@minttutuuli jännät paikat siellä! Aina kaikki uusi kyllä jänskää hurjasti. Veikkaisin, et inssi on kivuton. Jos sä selvisit siitä aukkarista niin inssi on varmaan ihan lasten lekkiä 😅 tsempit tähän viikkoon 💫💫 Tuu sit kertomaan että miten kaikki meni!

@Yrttiteetä tekisi mieli hieno käyrä! Jännitystä pidätellen siis loppuviikkoa ja mahdollista testausta kohti 🤞

@marik91 mulla on myös tullut näitä ”kiinnityymisdippejä” vaikken koskaan ole ollut raskaana 😅 varmaan on just hormoniperäistä. Toki niitä et joka kierrossa tule, ja myös on vaihdellut vähän, et minä kierron päivänä on tullut.. en ainakaan mä ole niistä enää jaksanut innostua kun ovat kohdallani olleet kaikkea muuta kuin kiinnittymistä 😅

Mulla ovisplussa edelleen antaa odotuttaa😅 vähän tummenemaan päin mut silti haalea vielä (aamulla 0.34 low) Tänään vielä ehdittäisiin tehdä talletukset, et jos se plussa tulis huomenna, niin olis vielä jotakin mahkuja, et nää tallettelut riittäisi. Mut jos tulee vasta keskiviikkona plussa, niin sit kyllä tuskin riittää, kun ei oo siittiöt ihan sitä priimaa 😅 Rasittvaa tämäkin, kun kierto ei oo kellontarkka vaan heittelee kuka tie mistä johtuen 😅

IMG_7478.jpeg

Joo en kyllä mitenkään innostunut et olis ollut kyse kiinnittymisdipistä, mulla kans luteaalissa tulee muutenkin noita dippejä 😁 ja plussakierrosta mulla ei oo käyriä olemassa miten sillon käyttäyty lämmöt. 😊 Eipä näistä lämmöistä hirveesti muuta voi "varmaks" arvioida ku oviksen ajankohdan/sen tapahtuneen 😊

Ei oo yhtään tärppiolo, tosin ei ollu silloinkaan kun vihdoin viime vuonna tärppäs, kaikissa negakierroissa kyllä kuvitteli PMS-oireita raskausoireiksi jne 😁 tärppikierrossa ei juur mitään poikkeavia oireita ollutkaan ennen ku tyyliin dpo 17-18 alko tulla. Nyt meneillään dpo 8, lähinnä jännään kuinka lyhyeksi luteaali nyt jää, synnytyksen jälkeisissä kierroissa ollut 8 päivää eli jos taas jää siihen ni huomenna alkais vuoto. Ovis tuli vähän aiemmin eli toivon et luteaalikin sieltä pitenee. Positiivisin mielin kohti ens kuun lapsettomuuspolin aikaa.

Tällaista tosin tänään miettinyt, kun multa otettiin kaiken maailman testit kun vauva kuoli kohtuun, niin sinä päivänä mulla oli fosfolipidivasta-aineissa se toinen, kardiolipiini, koholla ja se kontrolloitiin 3 kk kuluttua. Nyt äitipolin lääkäri soitti et se oli yhä koholla, mut ei tarpeeksi et täyttäisi sen fosfolipidivasta-aineoireyhtymän kriteerit, kuitenkin kohtukuolemataustan vuoksi kuulemma nyt hoidetaan niin, kuin mulla se olisi. Lääkäri sanoi että tämä ei välttämättä ole aiheuttanut kohtukuolema, mutta heti kun uusi raskaus alkaa, yhteys sinne ja aloitetaan verenohennuslääke napapiikein. Jotenkin heräsin huoli, kun oon lukenu että tää liittyy naisilla verisuonitukoksiin ja toistuviin raskauskomplikaatioihin.. Onko kellään tietoa tai kokemusta tällaisista?

Lämmöt lähti kunnolla jostain syystä nousuun tänään.

1000152693.jpg

Muokattu viimeksi:
Takaisin