BBT - basal body temperature

Kiitos @Misa, hyvä tietää että vaihtelua voi olla tälläkin puolen. Tää on kyllä tosi mielenkiintoistakin seurattavaa, olis pitäny aiemmin kokeilla jo! 😃
 
Melkoista Mount Everestiä muodostaa tää mun käppyrä 😅 varmaan saa henkisesti valmistautua uuteen kiertoon jo pikkuhiljaa tämän perusteella. Muutenkin ehkä vähän enteilevää juilimista joten ei se varmaan auta kuin niellä pettymys. Varmaan jos ei mitään näy ennen sitä niin sunnuntaina dpo10 voi varalta tikun uittaa mutta suuria toiveita en kyllä uskalla ylläpitää 🙄
1713516739154.png

Yritin vähän ettiä sellasta mittaria joka näyttäis kahden desimaalin tarkkuudella, lie pitää tilata jostain kun ei näyttäny ihan tavan kivijalasta löytyvän 🤔
 
Minulla nyt ilmeisesti FF vähän epäilee minne sen ovulaation länttäisi :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Tuolla 12.kp:n tienoilla oli kirkasta limaa, mutta aika vetistä. Tuossa FF:n epävarman ovulaatiomerkin kohdalla ei ollut mitään huomattavaa. Kierto vaihtelee imetyksen lopetuksen jälkeen (4kk sitten) 24-44 päivän välillä... 🙄

Ja @Daiya minä kävin apteekista kyselemässä mittaria. Ei löytynyt hyllystä mutta tilasivat tukusta ja tuli kahdessa päivässä :Smiling Face With Smiling Eyes:
 

Liitteet

  • IMG_2560.jpg
    IMG_2560.jpg
    231.3 KB · Katsottu: 9
Muakin houkuttaa alkaa mittailemaan ovistestien lisäksi, mutta jos on käytössä sekä letrozolit ovulaation induktioon että terolutit keltarauhastueksi ja melatoniini nukkumiseen, niin onkohan lämpöjen mittailussa mitään järkeä? Vaikuttaako noi lääkkeet lämpöihin?
 
Muakin houkuttaa alkaa mittailemaan ovistestien lisäksi, mutta jos on käytössä sekä letrozolit ovulaation induktioon että terolutit keltarauhastueksi ja melatoniini nukkumiseen, niin onkohan lämpöjen mittailussa mitään järkeä? Vaikuttaako noi lääkkeet lämpöihin?
Mä oon terolut + letrozol kombolla mittaillut lämpöjä eikä lääkkeet oo niihin vaikuttaneet.

@Kawa mikä siellä on vointi? Ootteko saaneet tietoa hedelmöittymisestä ja pakkaseen menneistä?
 
Täällä puolella on pidelly vähän hiljasta, mikä meininki muilla?🙈😊

Sain ovis+ tänään, aamulla tuliki limoja eli olin 90% varma että tänään tulee tikkuun plussa😄 Mulla on tälle päivälle PAPA näytteeseen aika, ehkä tyhmä kysymys mutta eikai toi näytteenotto voi olla mitenkään haitaks ovulaatiota aatellen?🫣

59118e2e-e7e2-45ce-9b69-9979e2bbb3d0.jpeg
IMG_1603.jpeg
 
Muakin houkuttaa alkaa mittailemaan ovistestien lisäksi, mutta jos on käytössä sekä letrozolit ovulaation induktioon että terolutit keltarauhastueksi ja melatoniini nukkumiseen, niin onkohan lämpöjen mittailussa mitään järkeä? Vaikuttaako noi lääkkeet lämpöihin?
Hieman sivusta huutelen, melatoniini ilmeisesti laskee lämpötilaa jonkin verran. Jos sitä syö koko kierron, niin ei sillä olene merkitystä, kun BBT mittauksessa ei ole kuitenkaan kyse absoluuttisista lämpöarvoista, vaan lämpötilojen suhteellisesta muutoksesta. Olen myös lukenut, että melatoniini voi jonkun verran myöhästyttää ovulaatiota (vaikka sitä myös suositellaan munasolujen laatua parantavana). Et kysynyt siitä, mutta ajattelin mainita, mikäli kyseessä on sulle uusi ravintolisä eikä ole tullut tuo tieto vastaan.

Itsellä ei ole kokemusta teroista, mutta mulla ainakaan cyclogestit eivät vaikuttaneet merkittävästi lämpöihin, kunhan varmasti aloittaa ne vaan oviksen jälkeen. FF ei muistaakseni oikein tykännyt noista keltarauhasvalmisteista, saattaa vaikuttaa siihen miten se merkkaa ovulaation tai muita merkintöjä sen jälkeen.

Letroilla en muista olleen mitään merkitystä lämpöihin.
 
@Kawa wau mikä saalis siellä tullut punktiossa!! 😍❤️ Miten siellä on lähtenyt alkiot kehittymään?

Ja @Unitupuna onnea plussasta, onko siellä viivat hyvin vahvistunut 😍

Mä oon nyt pitänyt kunnon taukoa palstoilta, koitan pikkuhiljaa palailla lueskelemaan ja ens kierrossa toivottavasti enemmän kirjoittelemaankin, kun on edes jotain toivoa nyt tiedossa tähän hommaan 🤞 en oo taas ovuloinut ollenkaan, niin on ollut hieman turhauttavaa. Kävin tänään aivan mahtavalla gynellä ja sain vihdoin pcos diagnoosin! Oon siis epäillyt sitä itselläni jo ennen esikoisen yritystä, mutta mun epäilyksiä ei oo otettu todesta. Nyt gyne totes heti munasarjoista, että kyllä, selkeä homma. Molemmissa munasarjoissa oli antraali follikkeleita vähintään 30, ei mitään ovulaatioon viittaavaa ja limakalvo ei alkukiertoon sopiva. Lisäksi kiertohäiriöt ja muut oireet. Ja sain Letrozol reseptin, labralähetteet ja ens kierrossa sirt vaste ultra, jänskää!

Täällä muuten joku mietti, että miten Terolut vaikuttaa lämpöihin jos ovuloi / ei ovuloi. Mulla ei selkeesti noussut lämmöt yhtä korkeeksi ovuloimattomassa kierrossa, kun kierrossa, jossa ovuloin. Myös muut kaikki luteaalivaiheen oireet puuttuivat. Laitan alle lämpökäyrät kierrosta kun ovuloin + terolut ja kierrosta jossa en ovuloinut + terolut.
 

Liitteet

  • Screenshot_20240422_205308_FF App.jpg
    Screenshot_20240422_205308_FF App.jpg
    282.1 KB · Katsottu: 17
  • Screenshot_20240422_204020_FF App.jpg
    Screenshot_20240422_204020_FF App.jpg
    241.1 KB · Katsottu: 16
@Kuuttituutti Meidän kerätyistä 31 munasolusta kypsiä oli 18, ja niistä pakkaseen selvisi vain 5 😞 4 niistä 3 päiväisiä ja 1 on 6 päiväinen blasto. Ihan tosi iso pettymys. Mutta ei auta kun toivoa että joku näistä olisi se. 😮‍💨🤞🤞

@Minnnis Varmaan helpottavaa että sait vihdoin diagnoosin ja saat siihen apuja. Toivottavasti letrot lähtis siellä toimimaan hyvin 🤞😇

@Daiya pahoittelut 🥺

@Aamutuulia mullakaan letrot ja terolut ei oo vaikuttanut lämpöihin mitenkään. Myös ilman näitä ollut samanlaiset käyrät kuin niiden kanssa. Joten kannattaa mittailla ja kokeilla 😇

4 kokonaista päivää tosiaan punktiosta ehti mennä ennen kuin vuoto alkoi ja tänään aloitin jo letrot alkion siirtoa varten. Tässä vielä tuo keräyskierron käyrä. Hyvin nousi luteaalilämpö ja tipahti sitten saman tien 🫣
IMG_9075.jpeg
 
@Minnnis tervetuloa PCOS-kerhoon! Ei vaan, eihän se kiva ole, mutta hyvä kun löytyi selitys kaikelle. Mulla kaikkea tuota samaa, tosin nyt esikoisen jälkeen on kierto toiminut paremmin.

@Kawa kommentoinkin jo toisaalla, mutta tsempit vielä täälläkin! ❤️

Täällä supertylsä alkukierto meneillään. Tässä käppyrää.

IMG_9802.jpeg


Geleet loppui, enkä ole vielä ostanut uutta purkkia. Voisi ehkä macaa nyt käyttää kun sitä on kaapissa, viime kierrossa en käyttänyt ollenkaan.

Jotenkin toivoton olo tän homman kanssa kyllä… Tuntuu, että tuskin tästä mitään tulee ilman hoitoja. Ja ajatus hoidoista tuntuu niin raskaalta, en enää millään jaksaisi. 😐

Mutta toisaalta imetyksen lopetuksen jälkeen (lopetin joulukuussa kohdunulkoisen raskauden alussa) on nyt ollut vasta pari kiertoa. Kai tässä kuitenkin on mahiksia onnistuakin. Pitää koittaa saada tässä kierrossa nyt paremmin talleteltuakin.
 
Tsemppiä @Kawa siirtokiertoon, toivotaan että teidän huurunenät on niin hyviä että laatu korvaa määrän! 🙏🏻

@Misa on varmasti mahiksia, vaikka ymmärrän että toivottomalta tuntuu. Paljon kuitenkin heitä joilla toisen saaminen on ollut helpompaa, toivotaan että te kuulutte siihen porukkaan myös 😌

Täällä kp1 tänään, joten uutta matoa virallisesti koukkuun siis 🎣
 
@Kawa toivottavasti tosiaan laatu korvaisi määrän ja siirto menisi ensi kierrossa nappiin ❤️ tsemppiä sinne!

@Misa kiitos, kiva, että täältä löytyy kohtalon tovereita! Vaikka eihän tätä itselleen tai kelleen muulle tosiaan toivoisi. Mä olin jo niin varma, että mulla on pcos et enemmänkin vaan nyt huojentunu, et vihdoin sai diagnoosinkin sille. Ja et lääkkeistä vois sit saada apua raskautumiseen. Mulla on esikoisen yrityksen aikaan kaikki raskaudet alkanut ihan spontaanisti, vaikka kierto olikin epäsäännöllinen (esikoinenki tärppäs kp26 oviksesta). Ennen ei oo näin sekasin kierrot ollut, kun nyt tässä toisen yrityksen aikaan 😔 vaikka elämäntavat on kaikista terveellisimmillään täl hetkellä 😅 no mutta, josko se tästä.
Hyvä, että sulla on nyt toiminu kierto paremmin. Oliko sulla kuinka sekaisin kierto esikoisen yrityksen aikaan?
 
@Daiya pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta 😔

@Minnnis oi, antaa kyllä toivoa kun kuulee näitä onnistumisia myöhäiselläkin oviksella! Mulla oli kierrot välillä tosi pitkiä, jopa 60-90 päivää. En silloin vielä tiennyt lämpöjen mittailusta mitään joten en tiedä ovuloinko silloin, ja jos, niin miten usein. Luulen että anovulatorisia kiertoja oli kyllä useammin silloin. Nyt synnytyksen jälkeen on ollut vain yksi ovuloimaton kierto 🙂

Harmi että nyt on noin kovasti sekaisin kierrot siellä 🙁 Toivottavasti letrot toimisi sulla! Mulla ne ei toimineet, mutta pistettävillä (Gonal F) oli sen sijaan hyvä vaste 😊
 
@Misa oho no on kyllä ollut tosi pitkiä kiertoja sulla! Mut hyvä, et on noin hyvin korjaantunut synnytyksen jälkeen, et on vain yksi ovuloimaton nyt ollut!
Jännä, kuinka voikin tilanteet vaihdella eri elämän vaiheissa kierron ja pcos kanssa. Ja hyvä tietää, et on muitakin vaihtoehtoja sitten, jos ei noi letrot toimisikaan 🙏 nyt kävin ihan yksityisellä ja täytyy sit jossai kohden alkaa kyselee lähetettä julkiselle hoitoihin, jos ei ala noilla letroilla tärppäämään. Ihan ei mahdottomasti ois rahaa yksityiselle laittaa 😖
 
Takaisin
Top