Bakteerivagioosista ja muista tulehduksista...

sinuski

Satasella mukana keskusteluissa
Onko teille iskenyt vti:ta, bakteerivaginoosia tai hiivatulehdusta? Mulla on siis kaksi jälkimmäistä hyvin sitkeästi päällä. Terkkarit lohduttelivat näiden tulehdusten olevan tosi yleisiä raskaana ollessa, mutta kyllä vähän ärsyttää. Lääkäri ohjeisti suosimaan Gefilus-tuotteita ja niitä olenkin nyt vetänyt, plus minimoinut sokeria.. Varmaan vehnäkin menee kohta boikottiin. Miten te muut olette näitä hoitaneet?
 
Muokattu viimeksi:
Tollaisia oireita tai ei ole ollut koko hiivaa, mutta ravinto vinkkejä voisin antaa. Kokeile karpaloa, puolukkaa aamuisin. Itse juon itse tehtyä puolukkamehua lasin aamuisin. Se on sairaan hyvää. Muutenkin suosin kotimaisia marjoja. Syön niitä läpi vuoden.
 
Miulla oli alkuun hiivatulehdus mutta se meni canestenilla ohi. Limakalvotkin oli sillo tosi kuivat ja taipumus on muutenki hiivaan.. Lääkäri suositteli vagisania tai ceridal öljyy kuivuuteen ja alakertaa rauhoittamaan
 
Mulla todettiin kans toi bakteerivaginoosi sillon ekan lääkärin jälkeen. Sain siihen flagyl kuurin. Sit kun kävin omalla gynellä sen kuurin jälkeen niin sanoi et näyttäis siltä et on hiivaa. Kysyi vielä et sainko pelkän flagyl kuurin vai flagyl comp kuurin. Kuulemma toi pelkkä flagyl aiheuttaa monesti hiivaa jälkikäteen. Hiivaan otin sit canesten puikon ja nyt itestä tuntuu ettei mitään tulehdusta olis enää päällä.
Jotenkin nämä kaikki neuvolalääkärin sekoilut on aiheuttanut mulle tosi pahan fiiliksen siitä. Toivon todella et saan ens kerralla jonkun toisen neuvolalääkärin... Neuvolan terveydenhoitajasta ei kuitenkaan ole mitään valittamista, hän on vaikuttanut erittäin pätevältä ihmiseltä!
 
mulla oli kans hiiva vähä sen jälkee ku tulin raskaaks.. meni canestanilla ohi.. vielä on laatikossa jos tartten:)
 
Mä oon joskus kuullut et maustamaton luonnonjogurtti säännöllisesti syötynä auttais pitämää hiivan loitolla. Se jotenki vaikuttaa johonki elimistön ph- juttuun. Ja siitähän noi tulehdukset just tulee kun se ph tasapaino alapääs ei oo kunnos. Itse oon ainaki huomannu et se auttais. Kannattaa ainakin kokeilla, tulee halvemmakskin ku noi apteekin puikot ja kuurit :)
 
Juu, puolukkaa ja karpalomehua tulee vedettyä ja kaikenlaista muutakin hapokasta. Ennen raskautta hiivis tuli tuskin koskaan, saati bakteerivagioosia, että varmaan tosiaan tämä raskaus on muuttanut ph:ta jotenkin.
 
Monesta seikasta kiinni, eikä pelkkä ruokavalio kyllä muuta asiaa. Raskauden aikana hormonit toimii eri tavalla. Mikä kenellekin toimii on yksilöllistä mutta eihän se mitään maksa jos kokeilee jugurtteja yms.. Ite söin ennen raskautta useimmiten juurikin pelkkiä luonnonjugurtteja välillä asidophilus bifiduksella höystettynä ja hiivaa tuli silti joskus, myöskin pesulla tai pesemättömyydellä, saippualla yms ei ole ollut merkitystä.. Paikallisesti laitettavista maitohappojutuista on ollut eniten apua kun huomaa että on merkkejä tulehduksen tulosta, useimmiten ei olekaan tulehdusta tullut. Neuvolalääkäri sanoi että minulla perussairautena oleva reuma on suurin tekijä limakalvojen ongelmiin kun se vaikuttaa sinnekin vaikka olisi miten hoitotasapainossa.
 
Mulla on nyt 20+0 ja hiivatulehdus toistuu 2-3 vko välein. Juuri päättyi viides Canesten- kuuri. Se auttaa, mutta kahdessa viikossa oireet tulee takaisin konsteista huolimatta. Olen syönyt aina sokerittomia jogurtteja ja rahkoja ja käyttänyt täysjyvää. Maitohappobakteereja napsin joka päivä, pari kuukautta Femifloria, vaikka kukkaro ei meinaakaan kestää. Paikallisesti käytän vielä n. joka toinen yö Vagibalance- kapseleita ja sivelen päivittäin Multigynellä. Toisinaan kookosrasvalla. Pesut tietysti pelkällä vedellä 1-2 kertaa päivässä. Alasti nukun lähes aina. Ei auta mikään. Seuraavassa neuvolassa konsultoidaan lääkäriä...
 
Mulla ei kai oo koskaan ollu noista muita kun vti joskus pentuna :eek:
Millasia oireita noissa on?
 
Hiivassa oireina hajuton, paksu, puuromainen kökkö vuoto, joka jää yleensä jo emättimen limakalvoille jumiin. Aristusta, kutinaa ja kirvelyä ulkosynnyttimissä. Ehkä haavaumiakin.
 
Mulla ei kai oo koskaan ollu noista muita kun vti joskus pentuna :eek:
Millasia oireita noissa on?
Yleensä kutinaa, kirvelyy, kokkareista valkovuotoo, haavaumia sisällä ja ulkona, erilainen haju, poltetta
 
Bakteerivaginoosissa harmahtava maitomainen vuoto ja kalamainen haju. Mulle suositteli Hus:in gynepuolen ylilääkäri vagi-c valnistetta. On c-vitamiinia, joka tasapainottaa emättimen happamuutta.
 
Ei kyllä kuullosta mikään noista tutulta :wideyed:
Ehkä oon päässy helpolla kun ei vaan oo ollu..?
 
Kyllä sen Iidis sit tietää kun tulee hiiva tai vaginoosi :wink se kutina/polte yms on nii kauheita.. Plus itelle tulee aina haavoja. Vaginoosi on vaan ollu teininä ja siin oli itellä aika samat oireet ku hiivassaki, papakokees löytyki sit vaginoosi
 
Mulla ei ole ollut vaginoosia, mutta hiivoja ihan tarpeeksi..Hiivaahan on alapäässä oikeastaan aina, mutta jos sen kasvu ei lisäänny ja aiheuta oireita, sitä ei tarvitse hoitaa. Mulla on nyt raskausaikana hiiva saanut jotenkin ylivoiman kaikisa mikrobeista vaikka mitä yritän. Onneksi neuvolan täti just ilmoitti että saan huomiseksi ajan lääkäriin. Oireet on tietysti taas tältä erää menneet, mutta aina ne palaa. Jos neuvoteltais vaikka edes jatkosta... Onneksi en ole huomannut että olisi mitään supisteluja aiheuttanut.
 
Takaisin
Top