Bakteeri ulkomailla

Snaksu

Oman äänensä löytänyt
Heip kaikki. Olen ollut Nepalissa anoppilassa nyt kolmisen viikkoa ja saman verran jäljellä. Muutama päivä sitten mulla alkoi hurja kuume ihan yht äkkiä ja se kuume nousi jopa 40 asteen päälle. Sitten alkoi armoton ripuli. Noh jouduin sairaalaan kolmeksi päiväksi tiputukseen. Siellä tehtiin ultrakin ja vauva (rv17+) näytti silti olevan kunnossa. Diagnoosina mulle tuli infected diarrhea mikä se sitten oikeastaan onkaan.? Onko tälläinen bakteeri tartunta tosi vakava ja onko nyt tosi suuri riski keskenmenoon yms? Oon tosi huolissani kun meidän ensimmäinen lapsonen olis :Heartred
 
Tosi kurjaa :/ Toisaalta nuo turistiripulit tosi yleisiä... Eiköhän niistä moni raskaanaolevillakin mene ihan normaalisti ohi lasta haittaamatta! Onko siellä otettu mitään uloste tai verinäytteitä taudinaiheuttajan selvittämiseksi? Onko sulla joku antibioottikuuri?
 
Otettiin uloste ja virtsanäytteet silloin ja niistä todettiin tämä infektio ripuli. Aiheuttajana joku bakteeri eliö. Sain lääkkeet sairaalasta ja on joku muutaman päivän antibioottikuuri.
 
Hyvä juttu että ovat tutkineet ja lääkitys kunnossa :) Eivät sitten kertoneet bakteerin nimeä kuitenkaan? Eiköhän ole joku perus matkailjanripuli sitten, ja ei sen kummenpaa hätää! Mutta inhottavaa varmasti olla huonovointisena ja lisäksi huolissaan :/ Tsemppiä ja
Toivottavasti paranet pian!
 
Tsemppiä sinne. Luulen kanssa että pikkuisella kaikki hyvin mutta kannattaisiko sun soittaa suomeen omalle tetveysasema lääkärille joka voisi sulle selvittää asiaa tarkemmin? Saisit mielenrauhaa sillä ainakin
 
Paranemisia! Kuulostais kyllä normi turistiripulilta. Vauva kyllä ottaa tarvitsemansa, eikä äitin sairastama kuume tai ripuli vaikuta pieneen millään lailla.
 
Takaisin
Top