Babyshowerit

Mulla ei oo kauheesti lähipiirissä ollu ihmisiä, jotka ois saanu lapsia, joten en oo saanu ikinä kutsua "vauvajuhliin". Ja sillon, ko sisko ootti esikoistaan, en tajunnu itekään et oisin voinu järjestää hälle sellaset. :D
Ei jotenkin tunnu luontevalta nyt järjestää ite itelleen sellasia, enkä usko et kukaan mulle sellasia tulee järjestämään. :P
Olis kyllä kiva, jos joku yllättäskin. Mutten haluis kyllä sellasta et kaikki kutsutut ihmiset tuntis velvollisuudekseen ja pakotteeksi hankkia jonkun lahjan mulle/masukille. Jos joku sattus järjestää, ni oon kyllä sitä mieltä, et jos joku ite haluu jotain hankkia ni sitten hankkii, mutta tärkeintä on, että sellaset tärkeet ja ihanat immeiset on vaan paikalla. :D

//
Oon kyllä miettinyt, että vosiin järjestää yhdelle "kaverille" joka on nyt samaan aikaan raskaana, niin "vauvajuhlat", mutta toisaalta taas, en koe tätä "kaveri" niin tärkeäksi/läheiseksi, että viitsisin nähdä vaivaa. Varsinkin, ko meidän välillä on nyt ollu vähän kaikenlaista "eripuraa" ja ongelmaa...
 
Mä tairan olla jotenkin vanhanaikanen kun en näistä vauvakutsuista oikein perusta. :D emmä tykkää yhtään olla huomion keskipisteenä, ja vaikka kuinka kaikki väittää, että se vauva siinä on pääosassa, niin kyllä se niin on, että silloin kun se pieni vielä mun sisällä kasvaa, kyllä se huomio eittämättä kohdistuu tulevaan äitiin eikä vauvaan. :D

Mun on monet kaverit pitäneet vauvakutsut ja puhelevat nytkin, että ai että kuinka kivaa kun oot raskaana niin päästään taas tekemään vaippakakkuja sun muita.. Oon hienovaraisesti yrittänyt kertoa, että ehei, mä en ole mitään kutsuja värkkäämässä.. Mieskin on jotenkin näistä kutsuista aivan innoissaan ja lupasi, että järkkää ne sitten vaikka salaa, mutta hän haluaa, että hänen esikoisellaan on vauvakutsut...

Oon ehkä jotenkin ilkeä, mutta mä
ajattelen, että jos mä en itse niille halua osallistua/niitä järjestää niin eiköhän sitten olisi parempi vaan, ettei niitä järjestetä.
 
Ei tietenkään, jos sinä et niitä halua niin sitten kenenkään pitäisi olla järkkäämässä. Sanot miehellesi, että ei se lapsi niitä juhlia osaa muistella :p Voittehan te muuten vaan mennä vaikka kaveriporukalla syömään tai kahvitella, siis ihan selkeesti sanamuotona muuten vaan kokoontua kaikki yhteen vaihtamaan kuulumisia :) Ei sitten tule kellekään sellaista oloa, että ne on sinun/vauvan juhlat.
 
Äitille ja siskoille puhuin asiasta ja he olivat sitä mieltä, että mun tulis nyt vaan purra hammasta ja lakata nutisemasta turhasta.. Siis ymmärrän, että
jos toiset haluaa järkätä tollaset kekkerit ja ns. uhraavat omaa aikaansa siihen, että järjestävät toiselle jotain niin tottai kai siitä kuuluisi olla iloinen ja kiitollinen. Onhan se ajatuksena ihana, mutta mutta.. kun ei ollenkaan mun juttu. Toi syömään meno kuulostais kivalle ja se, että se ei pyörisi kokonaan mun ympärillä, ja koska kaveriporukasta kaikilla ei oo lapsia, osa ei halua ja yhden parin tiedän, ettei voi saada niin olisi musta aika ikävää ns. hehkuttaa vauva juttuja kun tietää, että toisia ei joko kiinnosta tai ne jutut saattaa satuttaa kun tietää ettei voi omaa pienokaista saada.

en tiiä mutta musta tuntuu et oon patti tilanteessa. ja okei eihän tää juttu nyt mikään hengenvakava ole, mutta oon yrittänyt tosissani miettiä miten mä fiksusti ilmaisisin asian ilman satuttamatta ketään. ..
 
Mä haluaisin juhlia äidiksi tuloa parhaitten ystävien kanssa herkutellen. Lapselle on ristiäiset ja miehelle varpajaiset. Äidit jää jotenkin ihan huomiotta, vaikka niidenkin elämässä tapahtuu isoja asioita. En tiedä onko juhlia tulossa, miehelle kerroin että olis kivaa jos jotain olis. Nyt se miettii, pitäisikö sen järkätä ne. :D Voisin kutsua vaan ystäviä kylään ja leipoa kuppikakkuja. Se siitä. :)
 
Mä oon aina halunnut että joku järjestäis mutta ikinä ei oo sellasia ollut.
Nyt mulla on jo pinnasängyn patjaa ja petivaatteita lukuunottamatta kaikki mitä tarvitaan, eli en tarvii shovereita, mutta nyt meinasin että järjestäisin tyttöjen hemmotteluillan kotona ennenlaskettua.
 
No mut samahan se on että kutsuuko tytöt vaan koolle ennen vauvan syntymää ja yhdessä pitää hauskaa ja vaihtaa kuulumisia, samalla periaattellahan se menee ja keskustelu jossaa kohtaa väkisinkin kääntyy siihen odottavaan äitiin ja hänen vointiin. :) eli sama se kutsutko tapaamista Tyttöjen illaksi vai Babyshowereiksi. :wink
Lahjat ei oo pakollisia mut jos semmosia joku haluaa tuua, ni tokkiisa en valita ku eka tulossa ja ihan sormi suussa vielä pikkuhankintojen kanssa. :)
 
Varpajaisista puheenollen...en tiedä toista yhtä naurettavaa juhlaa :D Äiti makaa vielä synnärillä, niin isä lähtee kavereiden kanssa juhlimaan (ja juomaan). Why oh why, kysyn vaan :D
 
Varpajaisethan voi järjestää myöhemminkin. :) Olikohan meillä tyttö 2kk, kun lähettiin yöks pois kotoa, et isi oli tääl kahen kamunsa kanssa. Saa vastaavat juhlat nytkin halutessaan. Ja sit oli kun tyttö 4kk toisinpäin, et isi lähti pois kotoa yöksi.
 
Mulla ei oo edes ketään joka järjestäis. Tasan yksi oikeesti ystävä joka asuu toisella paikkakunnalla. Raskauden myötä kukaan ei oo ollu halukas edes soittelemaan ja oon kyllästynyt ite ottamaan yhteyttä sit kun tuntuu ettei kiinnosta. Että semmosta.
 
Mä en edes halua aloittaa keskustelua omasta raskaudestani kenenkään(VARSINKAAN lapsettoman kaverin). Työtoveri kun oli raskaana ja puhui raskaudestaan niin vaikka ystävällisesti kuuntelin ja mielessäni ajattelin että ei v***u tylsääääää :/ ei voinut ottaa kantaa mihinkään kun ei raskaudesta ollu mitään kokemusta :D

Mies sitten kuuleekin kaikki ärsyttävimmät ja turhimmatkin jutut mitä koen raskauden aikana.. raukka :P
 
Mulla on tilanne se että en oo edes raskaudesta puhunut mitään, mutta kun kerroin olevani raskaana kaikki katos ympäriltä. :D tuttu ilmiö myös monelle muulle, näin oon kuullut. No toisaalta hyvä että nyt erottuu ne 'jyvät akanoista' kun en halua lapsenikaan ympärille tuommosia ihmisiä. Kyllä itse oon aina kysellyt raskaana olevien ystävieni vointia ja ollut ihan samalla tavalla yhteydessä, mutta näin ei näköjään oo omalla kohalla tapahtunut. Tiedän että yksi näistä sai juuri ennen mun raskausuutista km tms. mutta hän tietää myös sen että ei ole mullakaan ollut helppoa raskautua ja myös km takana. V*tuttaa suunnattomasti, mutta näillä mennään :) onneks on tullut uusia tuttavuuksia tän raskauden myötä muista mammoista :)
 
Mulle järjestetään baby showerit, sen tekee muuan ystävä, joka on melkein kaikille muillekin tietyn ryhmän suomalaisnaisille kutsut järkännyt. Hän ilmoitti jo päivänkin (kesäkuussa). Aion kyllä itsekin autella järjestelyissä ja vaikka tehdä jotain syötävää, jos saan - tämä järjestäjä kun rakastaa ruuanlaitttoa juhliin. oon ite ollut noissa tilaisuuksissa ja ne on kivoja, ainakin näin meidän suomalaisnaisten porukassa. Itse asiassa entisen työpaikan työkaveritkin vähän uhkaili baby showerin järjestämisellä, kun ne on kuulemma niin kauan ootelleet, että joku tulisi raskaaksi (ja sitten mä häivyn just, kun kerroin niille, että on vauva tulossa :joyful:). mutta en tiedä sitten, järjestävätkö oikeasti mitään. En niitä viitsi tuonne suomalaisten baby shwereihin kutsua, vaikka anoppi ja käly varmaan pitää sinne kutsua ja ehkä joku oikein hyvä ystäväkin tuon porukan ulkopuolelta. Kun on vaan niin kivaa, kun saa puhua pääosin suomea.
 
olen ymmärtänyt, että ystävät sen järjestäisi, en usko että mulle järjestetään kahden ystävän voimin, vaikka kivaa se olisi, istua iltaa ystävien kanssa, ilman mitään sen kummempia lahjojakaan =)
 
Takaisin
Top