Babyshowerit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MiisaS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

MiisaS

Kommentoinnin ninja
Heinäkuunmammat 2015
Tuli mieleen tuossa kesäkuisia lukiessa et mitäs olette miettineet babyshowereista? Haluaisitteko et kaverit järjestäis teille sellaset tai meinaatteko järjestää ite? Mä toivoisin yllätyskutsuja, mut luuluen ettei niitä oo luvassa...Oon nimittäin joskus vuosia sit sanonut et ne on ihan hömpötystä :D Eikä olla niitä kaveripiirissä aiemminkaan järkkäilty...

Esikoista odotellessa olisin kovasti halunnut istua niiden muutamien harvojen kavereiden kanssa omia syntymäpäiviäni eräässä suklaakahvilassa. Syntymäpäiväni siis olivat n. kuukautta ennen kuin laskettu aika tuolloin. Ensimmäinen, keneltä kysyin, oli lukioaikainen kaverini, olimme siis tunteneet jo kymmenen vuotta. Hän sanoi suoraan, ettei halua nähdä minua, koska olen raskaana ja hän vihaa lapsia. Yritin kyllä selittää, että halusin juhlat itselleni, mutta eipä auttanut. En sitten lähtenyt enää muilta kysymäänkään, tuli niin paha mieli. Vauvakutsuja en siis edes kaukaisesti toivonutkaan moisen jälkeen.

Jotta tuskin mitään tälläkään kertaa. Mukavahan se olisi tietenkin.

meijän kaveripiirissä ei oo kellekkää järjestetty joten ei mullekkaa tuu :) mutta ei se mitään kyllä niitä ilmanki pärjää:) ois kyllä kiva nähä ihmisiä ku asuu kaukana :/ mutte kyllä niitä kerkee yksitellen sit :)

Ei oo munkaan kaveripiirissä ollu kellään ja en itse sellaisia osaisi odottaa. Ehkä mä oon turhan vanha, mutta en koe sellaisia yhteisjuhlia edes tarvitsevani :) Mieluummin kaksin hyvän ystävän kanssa vaikka syömään!

Pari kaveria pitänyt, oon ite osallistunut yksiin juhliin. Lähipiiri onneksi tietää, et mulle ei kannata järjestää. :) Ei kai niitä ku ekasta pidetä?

Oletin het että mulle ei kukaan halua/viitsi järjestää enkä itse halua järjestää kun ajatus ihmisistä vauvamasua juhlimassa kuulostaa tyhmältä :D eri asia jos on muksu jo maailmassa :D

Äiti ilmoitti kyllä heti että mulle järjestetään mutta helppo se on huudella yli 600km päästä ku ei ite tarvii tehdä mitään :D

Mikä on babyshowereiden idea teidän mielestä? Auttaa muakin ehkä ymmärtämään sit jos vähän selventys asia :D

Mulla usealla kaverilla ollut, mutta en ole itse kertaakaan päässyt paikalle tai sitte en ole ollut kutsuttujen listalla (vähä kaukaisempia kavereita ollunna, facesta sitte vakoillu juhlat :) ) ja olis kiva kokemus päästä vaikka vieraaksi. :)

Mutta kyllä miä omalle kohdalle haluan babyshowerit. Sanoin siskolleni niistä (joka kaverin omissaki kävi) ni se vaan tuumas että "no v*ttu ihan turhat kekkerit, ihan p*skaa :D" no eihän siinä. :D
Sanoin sitte että kyl miä haluisin ja järjestän sitte itte vaikka. Ku haluaisin päästä leipomaa ja saaha kavereita isomman joukon kasaan kerralla ku toviin kesän jälkeen ei tollasta välttämättä pääse sit toteuttamaan.

Kaverilleni sit puhuin että aion semmoset järjestää ja mitä mieltä siskoni oli ni se vähä aikaa pyöri penkillä ja tuumas sitte että "miä kyl olin ajatellu tän nyt salaisuutena pitää mutta kyl miä aattelin sulle babyshowerit järkkää :)" nooooo kiva! ;)
Ois ihanaa saada yllätysjuhlat kyllä, mutta haluisin vähän niiku tietää kumminki millon ne on ja miten miä kehtaan tälle kaverille ilmottaa listan ketä haluan kutsuttavaksi. :D ku kumminki siinä listassa sellasiaki ketkä ei hänen kavereitaan ole ja ei välttämättä tule ajatelleeksi niiden kutsumista. :)
Mulla lista valmiiksi luotuna jo.

Ja sit jos on yllärijuhlat ni sithän miä en ite pääs leipomaa. :D ja välttämättä ne ei oo sit meillä kotonakaan.. o_O

Ja tosiaan, niiden ei tarvi olla mitkään "vatsansilittely"juhlat ja vauva sitä vauva tätä, vaan yhteiset illanistujaiset ja saunaki lämpee ja ne ketkä haluaa siideriä ottaa (enempi tai vähempi) ni saavat juua ja juhlia.. :)

Mä ajattelin myös ettei mulle kukaan sellaisia järkkää, enkä niitä niin kovin toivonutkaan. No joku pari kk ennen laskettua aikaa oli veljen vaimo järjestänyt kaikki ihanat ihmiset koolle ja täysin yllärinä mies vei mut paikalle. Ja pakko sanoa, että olihan se nyt ihan mahtava yllätys. :happy: Tästä toisesta ei taida olla tiedossa oikein muuta, kun yhden ystävän kanssa mennään leffaan ja syömään, kun ei ekalla kerralla päässyt tulemaan.

Mulla ei oo kavereita. Eikun en oo ite ajatellu järkätä ensinnäkin siks, että kaikki mun ihanat asuu kuka missäkin ja minä täällä hevon kuusessa. Eli olis hankalaa saada ylipäänsä niitä oikeesti tärkeitä ihmisiä yhtä aikaa mihinkään tai sitten jos sais niin koen että sitten pitäis olla jo jotain kunnon juhlaa jos ihmiset tulis kauempaa. Eri juttu jos kaikki asuis suht lähellä niin sitten vois vaan pitää sellaset pienimuotosemmat kokoontumisajot.

Mutta ideana miusta babyshowerit on ihan kivat, varmasti kiva päivä kaikille kenelle ne järjestetään. :)

Mullakin tärkeimmät ystävät asuu pohjosessa. Ehkä siksikään en oo niin innostunut tästä hommasta :D

Ite en meinaa pitää kun niitä hyviä ystäviä on vain muutama, enkä haluu pakottaa ketään hankkimaan miun vauvalle mitään koska sekinhän se idea vähän on.. Tiedän et työkaverit kerää miulle kuitenki rotinakorin ku jään pois töistä (meil kerätään kaikille semmonen aina) ja heidät kahvitan sitte ku sitä miulle antavat :)

En ole ajatellut järjestää ja toivon, ettei mulle sellaisia pidetä. Yksillä olen ollut, ihan mukavat juu, mutta en jotenkin tajunnut koko jutun pointtia. Ja kun oma olo on niin tukala jo tässä vaiheessa (ja pahenemaan päin), en todellakaan halua olla mikään juhlien keskipiste valtavine mahoineni.

Helmerin kanssa samalla linjalla, ei houkuttele olla huomion keskipisteenä tällä ololla :P

Olipa Regina surullinen tapaus :( Kummallinen reaktio minusta kaveriltas.. Ei mitenkään normaali, tuskin kovin monelta samanlaista reaktiota tulisi, vaikka nyt haluaisitkin järjestää.

En ole saanut kertaakaan vauvakutsuja, toivonut olen kyllä, mutta mulla ei oikeen ole sellaisia ystäviä jotka järjestäis. Ja nyt tuntuu jo jotenkin "nololta" jos neljännestä joku järjestäisi.
Muutamilla olen ollut ja olen kyllä tykännyt, ihania juhlia ei ole koskaan liikaa ja mikäpä olisi parempi syy juhlia kuin uusi alkava elämä :Heartred

Musta tää on kyllä taas ihan ihme amerikkalainen hömpötys. Pari kaveria kyselly, että pidänkö sellaiset. Juu, en.

Tulkoot katsomaan vauvaa, kun se on syntynyt ja lahjojakin saa silloin antaa. Mua taas sas tulla katsomaan koska vaan ja kyllä mä leivonkin, jos ilmoittaa etukäteen. :)

Mut kerran kutsuttiin, mutta ahdistuin ajatuksesta niin (pari-kolme v sitten :D) etten pystynyt menemään :D Ajattelin, että siellä vaan puhutaan vauvasta ja on ihan awkward meno :D En tiedä, pitikö luulot paikkansa, mutta siltä tuntui silloin. Menin sitten kylään katsomaan tulokasta sen synnyttyä ja vein lahjan.

Mäkin ensin oman raskauden aikana mietin että pöh, jenkkihössötystä, mutta ehkä se olisi ihan kiva ollut jos omien kaverien kanssa olisi järjestänyt. Eihän se nyt onnistu, kun olen täällä toispuolen palloa joten antaa olla :) Miehen mummi puheli, että pitää järjestää, mutta mustakin siinä olisi sitten vähän se idea jo vaan, että ihmisten pitäisi tuoda lahjoja.. Se vasta awkwardia olisikin :D

Yks entinen työkaveri kertoi, kuinka hän oli ollut showereissa, joissa oli ohjelmanumerona terveisten kirjoittaminen kynällä/tussilla vauvamahaan.....

Olin ajatellut, ettei missään nimessä mitään vauvakemuja, mutta nyt on noi kaverit (kaikki siis miespuolisia, ei mulla naispuolisia ystäviä olekaan paitsi jätkien avokit/puolisot) alkanut vihjailemaan, että ne haluaisi mulle moiset järjestää. Voi olla, ettei tule mitään pitsi-pinkki-vaippakakku-höttöä, mutta grillijuhlat kesäkuussa ei kuulosta yhtään huonolta.
Oon muutenkin päätellyt, että miehet on paljon naisia kiinnostuneempia tulevasta vauvasta. Kai ne pelkää, että niitä ei hyväksytä vauvaa hemmottelemaan ja sylittelemään, kun se kulttuurisesti koetaan niin naisten jutuksi. Toisaalta niiden kanssa ei onneksi tarvitse puhua supistuksista, synnytyspeloista tms. ja ne uskaltaa kysyä reilusti, kun eivät jotain asiaa tiedä...

Takaisin