Babyshowerit

jassukka

Vauhtiin päässyt keskustelija
Lokakuunmammat 2014
Miten suhtaudutte? Meinaatteko pitää vai pidetäänkö teille? Jos ollut aiempia niin mitä ollut ohjelmassa? Minä ajankohtana juhlat on olleet/tulee olemaan? Musta olis hauska järkätä tai että kummitäti järkkäis, mutta saas nähhä! :)

Ajatuksena teemajuhlat ovat tosi kivat, mutta omissa piireissäni sen verran vieraampi juttu, että en odota kenenkään järjestävän. Ja mielestäni babyshowerit ovat enemmän sellaiset, mitkä järjestetään toiselle, en oikein osaisi itse itselleni järjestää... Itseasiassa en ole koskaan ollut minkäänlaisissa vauvakutsuissa, joten ehkä se minun ikäluokassani ja lähipiirissäni on ylipäänsä vähän uusi juttu. :)

Minä olen yhdelle kaukaisemmalle ystävälle (joka tiiviisti läheisimpien ystävieni kanssa tekemisissä), etten halua vauvakutsuja ennen vauvan syntymää. Iloiset tervetulokutsut vauvan syntymän jälkeen kyllä olisivat sitäkin ihanammat, mutta ne voin halutessani järjestää vaikka itse :)

Luulen, että vauvakutsuja en tahdo osittain sen takia, että olen niin kova jännittämään meneekö kaikki hyvin. En halua juhlia ennen kuin baby on sylissä onnellisesti ja turvallisesti!

Järjestimme ystävälleni (joka asuu ulkomailla) yllätys-babyshowerit hänen ollessa täällä Suomessa käymässä. Hän tykkäsi kovasti. Ohjelmassa oli mm. sellaista, että jokainen vieras oli tuonut oman vauvakuvan ja tämän tulevan äidin piti tunnistaa kuka oli kussakin kuvassa kyseessä. Oli ihan hauskat juhlat. Sinne jokainen vei siis lahjoja vauvalle. Vaippakakku on esim. ihan perus babyshower-lahja. ;)

Minulle ei pidetty babyshowereita. :( En kyllä toisaalta tiedä haluaisinko yleensäkään sellaisia. Olisi se ehkä ihan kiva. Voi kai ne itsekin järjestää?

Olen sen verran taikauskoinen, etta juhliminen ennen syntymaa kuulostaa todella vieraalta. Mieluummin pitaisin bileet syntyman jalkeen - vaikka nimiaisbileet tai muuta. Mutta olen toissa amerikkalaisten keskella, joten minulla ei ole toivoakaan valttya baby showereilta. Sen verran sain kuitenkin neuvoteltua, etta ne jarjestetaan elokuun lopulla-syyskuun alussa ja privaatisti. :) Tyopaikallani on siis tapana menna above and beyond baby showereiden kanssa, kaikki kutsutaan ja paikalle todellakin saapuvat kaikki, leikit ovat toinen toistaan kliseimpia - "arvaa kenen vauvakuva" on lievimmasta paasta - ruokaa on koko kylalle teemaan sopivasti ja lahjameri on taattu. :)

Olen sen verran introvertti, etta olisin niiiiiin vaivautunut sen yltakyllaisyyden keskella. En kaipaa lahjoja enka huomiota. Joten lahimmat ystavani, joista osa sattuu olemaan myos kollegoitani, jarjestavat minulle aityislomani alussa viikonloppu-baby showerit privaatisti lahimmille ystaville. Ja koska he tietavat, etta inhoan turhakkeita ja kertakayttokraasaa, he pyysivat listaamaan lahempana, mita viela puuttuu jotta he voivat ostaa jotain ihanaa ja tarpeellista. :) Ihania tyyppeja! En malta odottaa bileita! :)

Taitaa kaverit väkisillä järjestää. <3 Toisaalta tosi kiva, mutta olen laittanut pyynnöksi että viikon 30 jälkeen. :)

Mulle kaveriporukka järkkäs esikon aikana babyshowerit ja oli ihan kivat kyllä :) Tosin siivosin just kotona hiki päässä ja naama punasena heinäkuun helteillä ja sit yhtäkkiä kauhee lauma naisii hyökkäs sisään ovesta.... En ollut ehkä ihan niin riemuissani siinä kohtaa siit yllätyksestä, mut alkujärkytyksestä selvittyäni olin kyl ilonen :D Ne järkättiin heinäkuun alussa ja l.a. oli elokuun lopussa :)

Niin ja ohjelmistossa oli just tuo vauvakuvien tunnistus ja sit oli erilaisten vauvan purkkiruokien maistelua&tunnistamista silmät sidottuina. ja jotain muuta pientä vielä..

En halua. En oikein jaksaisi baby showereita, ehkä jotkut muut kutsut voin itse järjestää, siis kynttilä- tai sisustuskutsut. Olen myös vähän taikauskoinen, enkä haluaisi juhlia ennen vauvan syntymää.

Meillä on tietyllä kaveriporukalla ollut tapana järjestää babyshowerit, kun äitiysloma on alkanut. Eiköhän se munkin kohdalleni siis osu. :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

ystävät järjesti mulle esikoisen aikana. Ne oli ihanat ja tuli ihan yllätyksenä. :3some nyt jää nähtäväksi :):)

Olen lähinnä ajatellut suunnitella jo nimijuhlia joulukuun alkuun tai puoleen väliin kun jos kertoo ihmisille ajoissa niin on mahdollista että voivat ottaa lomaa tai varata reissun Berliiniin edullisesti. Puhuttiin tästä jo sisarusteni kansssa pääsiäisen aikoihin. Berliinissä on silloin kivat joulumarkkinatkin niin se on kiva aika käydä täällä. Mutta paras kaverini Suomesta sanoi jo tulevansa taas elokuussa Berliiniin niin kun hänestä tulee kummi niin ehkä voimme jonkun babyshowerinkin silloin yhdessä pitää ja kutsua myös muita Berliinin kavereita mukaan.

Järjestetäänkö muute yleensä beibbareita toisien ja kolmansien jne. lasten kohdalla vai onko se vaan esikoisen kohdalla? :)

Mä en tiedä järkkääkö tuleva kummitäti tai ketään mulle mitään. Jos on tulossa niin yllärinä tulee. :)
Ja jos ei tule niin ajattelin itse pitää sitten syntymän jälkeen just jotkut "tervetuliais"-kemut ja pyytää lähimpiä kavereita. :)

Mulle järjestettiin muutama päivä sitten ihanat babyshowerit! Yllätyksenä tuli, vaikka tietyn kaveriporukan kanssa onkin ollut tapana järjestää, niin jotain tiesin odotella. Mutta olin niin kovin yllättynyt siitä, kuinka paljon ystäviä oli paikalla eri kaveripiireistä, kaikki tärkeimmät oli muistettu kutsua! :)

Ohjelmassa oli soseiden maistelua, vieraiden vauvakuvien tunnistusta, seurustelua ja ihania herkkuja! Tosi mukavat kutsut ja jokainen oli tuonut myös jonkin pienen kivan ja käytännöllisen lahjan. Se oli todella hienoa, näin saatiin kasaan kuumemittari, amme, vaippoja - kaikkea sellaista pientä tavaraa, jota olisi pitänyt hankkia. :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Tulin juuri kotiin baby showereista ja KYLLA, I was literally showered with gifts! Nyt on ihania valokuvakehyksia, leluja, sopoja vaatteita, vastasyntyneen valokuvaussessio, minulle spa-hoitoja, jne. Paikalla oli paljon ihmisia, hauskoja leikkeja (joissa mina en todellakaan parjannyt... :D), ja puheensorina kavi kuumana aurinkoisella terassilla. Kaikki muut nauttivat auringosta ja mina melkein sulin. :)

Aivan mahtavat bileet! En olisi ikina itse jarjestanyt, mutta oli tosi ihana, etta ne jarjestettiin. :)

Mulle ystävät halus pitää, ite ajattelin et juhlis sittenku pieni on täälä ja kaikki hyvin... Muttaaa joooo, aina on syytä juhlaan! ;) Kivahan se on kerääntyä porukalla :) Juhlat pidetään 5.10!
Ja 10.10 juhlitaan mun ja ihanan mieheni vihkimistä 10hengen pikkuporukalla kappelissa. <3 Toivottavasti pieni pysyy masussa siihen asti :D Parempi olis!

Minut yllätettiin totaallisesti noin kuukausi sitten, tuli aivan täysin puskista ja kaikki tärkeimmät äitiäni myöten (joka asuu toisella puolella suomea) olivat paikalla. Kyllä tuli itku ja tunteet nousi pintaan, mutta oli tosi onnistunut yllätys. Onni on rakkaat ystävät ja läheiset ympärillä! <3

Minut yllätettiin täysin eilen. Olimme kyllä puhuneet yhden ystäväni kanssa, että olisiko babyshowerit musta kiva juttu ja että minkätyyppiset juhlat olisi mun makuun jne. Mutta jotenkin olin jo ehtinyt puoliksi unohtaa ja puoliksi ajattelin, että täytyypä ottaa jossain vaiheessa taas asia esille.. Mutta ei oo kyllä yhtä puskista tullu mikään asia kuin nuo eiliset juhlat :D Olin ihan hölmistynyt ja täydellisen höynäytetty. Oli kyllä ihanat juhlat, paikalla viisi parasta ystävääni, hyvää ruokaa, tosi hyvin mietittyjä lahjoja ja hauskoja ohjelmanumeroita (kuten lastenlaulujen musavisa :D)

Alkuraskaudesta mulle hehkutettiin et kyllä mulle sellaset järjestetään varmasti! Mutta kun kesä toi perheellemme suru-uutisen ja siitä aiheutui kamalaa juoksua joka paikkaan ni luulen et on unohtunut tyystin tuo ajatus. Nyt 5vko laskettuun ja aloin miettimään että pitäisikö mun itse järjestää, mut sehän sotii sitä periaatetta vastaan et showerit ois "ihanan iloinen yllätys lähimmäisiltä".
Vai oonko ihan väärässä käsityksessä..? Mitä sanotte? :)

Takaisin