Babyshower <3

talvivauva

Vauhtiin päässyt keskustelija
Innostuin ensin, että pidän itse jonkinlaiset vauvabileet, mut kaverit ehti sit kumminkin yllättää! Oli mahtava hetki hassutellen ja herkutellen.

Kuinkahan yleisiä nämä Amerikasta rantautuneet juhlat meillä Suomessa on..? Oletko ollut mukana / haluaisitko ylläribileet / järjestäisitkö itse ?

Mä koen babyshowerit jo ihan yleiseksi tavaksi täällä. Siskolleni kuusivuotta sitten järjestettiin, jonka jälkeen olleet tosi yleinen tapa.

Ylläribileitä en nyt saa, mutta kutsut kuitenkin. Odotan malttamattomana että saa nähdä ystäviä ja pitää kiva ilta.

Mulla oli esikoisesta vauvajuhlat :) ihanan yllärin äiti, anoppi ja kaverit oli järjestäny :) nyt mietin et josko pyytäisin pari kaverii vaik syömään kun tokasta ei kuulu enää vauvajuhlii pitää :)

Pidin itse kun mun esikoista odotin. Oli kivaa! Ja toivottavasti pääsen järkkään ystävälleni myös tammikuun alussa. Hän on tämän tulevan lapsen kummitäti ja odottaa vauvaa syntyväksi helmikuun lopulla.

Mun kutsuilla vieraat koristeli vauvalle bodyn kangastusseilla ja meillä oli suklaamaistajaiset-kisa.

Mulla äiti ja sisko järkkäs babyshoverit. Nyt ois niin ihanaa jos joku järkkäis polttarit/ babyshowerit kun ite oon aina järkkäämässä. Ois ny ees jotain pientä kivaa tiedossa. Älyttömän vahvasti kyllä epäilen et mitää ei oo tiedossa!!

Mulla äiti ja sisko järkkäs babyshoverit. Nyt ois niin ihanaa jos joku järkkäis polttarit/ babyshowerit kun ite oon aina järkkäämässä. Ois ny ees jotain pientä kivaa tiedossa. Älyttömän vahvasti kyllä epäilen et mitää ei oo tiedossa!!

Voithan sä itekkin järkätä silleen et kutsut porukan koolle ja vaik saunailta tms missä syödään ja nukutaan hyvin tyttöjen kesken

Voithan sä itekkin järkätä silleen et kutsut porukan koolle ja vaik saunailta tms missä syödään ja nukutaan hyvin tyttöjen kesken
Joo voi mua ottaa kaaliin kun mä oon se joka vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen kyselee muita ja järkkää.

Et jos nyt ees tän tyylistä sais joku muu aikaseks järkätä.

Joo voi mua ottaa kaaliin kun mä oon se joka vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen kyselee muita ja järkkää.

Et jos nyt ees tän tyylistä sais joku muu aikaseks järkätä.

Se on kyl joo.. kaikki ei vaan tajuu et vois tehä takasinki tollasen kivan yllärin.. sun tarvii vähä vihjasta.. joku voi myös aatella ettet haluu polttareita kun oot raskaana ja kun vauvajuhlia ei yleensä kuulu ekan jälkeen enää pitää ni ei välttist kukaa oo vaa ajatellu

Meillä ei ole ollut tapana mitään babyshowereita järkätä, enkä niitä itsellenikään välitä järjestettävän. Me ei yleensäkään innostuta noista jenkkikopioinneista, niin vauvakutsutkaan eivät näin ollen ole meitin juttu. Mutta toivotaan, että kaikille teille, jotka sellaiset haluaisitte, ne tullaan järjestämään. Ja jos jotain kopioidaan jenkeistä, niin pitäisihän ne kopioida sitten kunnolla; eli järkkäämisen ei tulisi olla tulevan äidin homma. Ja Mira83: on kyllä tosi ajattelematonta, jollei sun kaverit ymmärrä sulle kutsuja järkätä! Jos kerran sinä olet niitä monia järkännyt muille, pitäisi heidän nyt ymmärtää järkätä sinulle!

Mä oon muutamille vauvakutsuille osallistunut, omalla kohdalla ajatus tuntuu hyvin vieraalta, ja sanoinkin siskolle, etten halua mitään järjestettävän.
Me on siskon ja läheisimpien kavereiden kanssa käyty esim. syömässä tai keilaamassa tyttöporukalla ja vietetty yks ilta kaikessa rauhassa, ilman mitään sen kummempia vauvaan liittyviä ohjelmanumeroita, ja se on ollut enemmän oman tyylinen tapa.
Mutta kukin tyylillään, ja toivottavasti teille ketkä babyshowereita toivotte, sellaiset järjestetään!

En ole babyshowereihin koskaan osallistunu ja turha edes toivoa omia jo ihan senki takia, että kaikki kaverit ja suvun naiset asuu 450-950km päässä! Ei ne tänne liiku yhden showerin takia, ku kohta saavat tulla kuitenki ristiäisiin mokoman matkan:grin

Mä oon ollut vaan yksillä vauvakutsuilla eikä oikein tuntunut omalta jutulta. Esikoista odottaessa pidettiin mun kahden siskon kanssa vauvakutsut ja se oli tosi kiva ja riitti mulle. Lisäksi meillä on ollut suvussa tapana pitää naisten ilta miehen varpajaispäivänä, niin uusi äiti ei jää vauvan kanssa yksin.

Toisaalta olis kiva, mutta toisaalta en halua mitään turhaa sälää lahjaksi. :D

Kerran tuli puheeks. Ja Yksi kaveri totesi että voithan sä itse järjestää... Niin jos eivät itse keksi sellaisia järjestää (muutamien yllätyssynttäreitä järkänneenä) niin sitten saa luvan olla.
Itse järjestäessä meneee ehkä into siihenkin sitten. Joten annan suosiolla olla. :)

Toi on kiva idea et varpajaidpäivänä on naistenilta.. meillä tosin esikoisen varpajaisten aikana mä olin yötä sairaalassa keskososastolla esikoisen kanssa ni en ollu yksin :) oli kivempi mun mielest ku et oisin möllöttäny kotoo yksin..

Mä tykkään järkätä juhlia ja kun meidän perheessä on paljon menoja, isot muksut kotona vain puolet ajasta jne. niin oli kätevämpää päättää itse juhlapäivä, vieraat jne. Enkä pidä ajatuksesta että talo tulee täyteen naisia kun on sotkuista tms.

Mä luulen, että osa ihmisistä vähän loukkaantui, kun sanoin että vauvajuhla on vieras ajatus. Mun kaverit monet on vähävaraisia ja tuntuu oudolta, että pitäisi kutsut, kun vastaavat tarvikkeet tulee nimiäislahjaksi vauvalle. Kahdet juhlat vauvan vuoksi on mulle ajatuksena outo.

Mutta tietysti niille, jotka juhlat haluaa ja saa, niin toivon ihania ja mieleisiä juhlia. :)

Mulla ei ole ollut vauvakutsuja, enkä ole yksinkään osallistunut. Tuntuu vähän vieraalta, enkä niitä ole oikein edes kaivannut. Johtunee myös siitä, että mulla ei ole siskoa, miehen sisko asuu ulkomailla ja omat lähimmät ystävät asuu satojen kilometrien päässä. Ne parit täällä asuvat läheiset ystävät taas eivät ole pätkääkään sitä tyyppiä, jotka järjestäisivät baby showerit :D

Mä oon ollut vaan yksillä vauvakutsuilla eikä oikein tuntunut omalta jutulta. Esikoista odottaessa pidettiin mun kahden siskon kanssa vauvakutsut ja se oli tosi kiva ja riitti mulle. Lisäksi meillä on ollut suvussa tapana pitää naisten ilta miehen varpajaispäivänä, niin uusi äiti ei jää vauvan kanssa yksin.
Vitsi miten kiva idea toi naistenilta:)

Takaisin