Baby shower/vauvakutsut

Onko sinulle pidetty vauvakutsut?

  • Kyllä

    Äänet: 4 19.0%
  • Ei

    Äänet: 17 81.0%

  • Kaikki äänestäjät
    21

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Onko teille pidetty baby showerit eli vauvakutsut? Tai oletteko olleet jonkun muun kutsuilla? Mitä oli ohjelmassa?
 
Olisin halunnut, muttei oikein ollut ketään järjestäjää. Ehkä tällä toisella kertaa, tosin nytkin mahdolliset järjestäjät ovat vähissä.
 
En saanut vauvakutsuja enkä usko että tulen koskaan saamaankaan. Ei ole sellaisia ystäviä, joiden voisin kuvitella järjestävän.

Yhden ystävän kutsuilla olin. Siellä oli ohjelmassa vauva-aiheinen tietovisa ja vieraat sai täytellä kirjaan veikkauksia nimestä, koosta, sukupuolesta yms. Tulevat vanhemmat myös paljasti sukupuolen kutsujen aikana.
 
Kaverit olisivat pitäneet yllärikutsut mutta mies kielsi, tai siis sanoi että tulkaa vaan sovitusti käymään. Tietää etten välitä ylläreistä tai tuommoisista teemabileistä. Kaverit tuli sitten eri kombinaatioissa ennen laskettua aikaa ihan vain kahvittelemaan.

Kavereiden kutsuilla olen ollut, suurin osa on järjestänyt itselleen. On ollut perusvisailua, vauvan syntymäpäivän ja -koon arvailuja, ehkä jotain kysymyksiä tulevalle äidille (tai vanhemmille, semmoisillakin kutsuilla olin missä mies oli mukana), kantoliinan käyttökoulutusta ja ihan perusjaaraamista. Lähinnä hyvää ruokaa ja kivaa seuraa, ne joilla on lapsia kertovat omista kokemuksistaan. Olen ollut brunssilla, lounaalla ja iltakutsuilla. Onhan näitä.
 
Huh, ei todellakaan mitään vauvakutsuja mulle kiitos :p!
Ehkä olen niin vanhakantainen, etten näe niitä suomalaiseen kansanperinteeseen kuuluvana. Kieltäytyisin kyllä kauniisti jos joku saisi päähänsä moista ehdottaa. Ehkä tähänkin törmää sitten käytännössä uusien sukupolvien alkaessa lisääntyä..
 
Esikoisesta äitini järkkäsi yhden kaverini kanssa vauvakutsut, rennot pippalot oli. Olen ens kuussa menossa ekoille kaverini vauvakutsuille, mielenkiinnolla ootan!
 
Ei ole pidetty. Ei ole niin suurta yhteistä kaveripiiriä, että joku sellaiset järjestäisi. Mutta ei kyllä haittaakaan vaikka ei pidetty.
 
Mulle on molemmista lapsista aikoinaan pidetty. Mitään varsinaista ohjelmaa ei ollu (ehkä ihan hyväkin niin :grin), nyyttärimeiningillä mentiin ja oli vaan rentoa yhdessäoloa. :)
 
Mulla esikoisen aikaan kutsut ei kait vielä ollut jotenki niin muodissa. Mutta nyt olen kyllä parhaalle ystävälleni ilmonnut että kutsut haluaisin Ja nehän varmaan sit tulossa kyllä
 
Me muutettiin 4kk sitten Kuopioon ja eikä tältä läheisiä /sukulaisia, oon saanut tutustua muutaman kaverin kanssaja aattelin itse järjestää babyshower (koristeet, tarjoilu ja vieraat ❤️ ja itse asiassa tykkään tästä
 
Takaisin
Top