Baby number 2, meille tulee toinen lapsi! -ketju

Saijaselina

Silmät suurina ihmettelijä
Hei! Tein tällaisen ketjun, sillä kamppailen omien tunteideni kanssa. Ihana asia siis kun posi tuli, mutta silti oudot fiilikset. Miten osaa rakastaa toista yhtä paljon ym. Esikoinen on itselleni nyt 1v4kk, lokakuinen 2021. Sisarusten välille tulee ikäeroa tasan 2 vuotta :) Onko muita keille tulossa toinen lapsi?
 
Voi kuule.. Saijaselina ..kirjoitit saman kysymyksen kuin minä aikoinaan toista odottaessa.. heillä myös 2v ikäeroa. Olen todennut ,että aivan turhaa mietin kyseistä asiaa tuolloin. Molemmista tullut yhtä rakkaita😍 Veljekset ovat toisilleen myös todella tärkeitä ja välillä touhuavat ja nauravat yhdessä mikä on aivan ihanaa katseltavaa💖Mutta ymmärrän täysin tunteesi ja lievän haikeuden esikoisen puolesta.
 
Muokattu viimeksi:
Meille on kans tulossa toinen 😍 Tyttö täyttää kohta jo neljä ja on toivonut sisarusta jo hyvän tovin, saa nähdä millainen se todellisuus sitten on 😅🤭
 
Meille kanssa tulossa toinen lapsi ja ikäeroa tulisi vähän päälle kolme vuotta. Jännittää ja hämmentää, miten perhe-elämä tulee muuttumaan.
 
Meillä kahden ensimmäisen ikäero on päivälleen 1 v 8 kk. En jotenkin osannut aikanaan ajatellakaan ettei vois rakastaa molempia yhtä paljon.
 
Mä tuun kanssa tänne keskustelemaan, vaikka tämä pieni tyyppi olisikin meidän kolmas. Koitin kans toista odotellessa lukea ”millaista on kahden kanssa”, ja tässä mun kokemukset: Olihan se alussa säätöä kun toinen oli uhmassa ja toinen kokoajan tissillä, mut mitä enemmän aikaa on kulunut niin kyllä rakkaus vaan kasvaa porukan lisääntyessä ja nää on yhdessä ihan parhaita 😍 Yks isoin vauvakuumeen kasvattaja on kyl meillä katsoa näitä aivan mahtavia sisarussuhteita🤍
 
Meillä oli ekan ja tokan ikäero 2v 2kk. Nyt tulee tokalle ja kolmannelle noin 2v (meilläkin lokakuinen -21). Ekan ja kolmosen välillä ois 4v 2kk. Tuntuu nyt yhtäkkiä hurjalta pyörittää mielessä, että ollaan sit tehty 4 vuodessa 2 lasta ja mietin onko tämä hätiköityä vaikka ollaan ihan asiaa yhdessä mietitty eikä tietenkään ole hätiköiden tätä vauvaa yritetty.

Silloin tokaa odottaessa iski syyllisyys siitä, että tuleeko esikoisesta nyt "nautittua" tarpeeksi ja menee yhteistä aikaa hukkaan!? No höpöhöpö. Ihanaa nyt kun arki rullaa hienosti. Silti havahdun näihin samoihin ajatuksiin nyt, että riittääkö se rakkaus oikeesti tasapuolisesti kaikille ja onko tämä nyt epäreilua näille vanhemmille. Tiedän, että tulen kolmattakin rakastamaan koko sydämestäni ja kaikki asettuu vielä hienosti raiteilleen. En vaihtaisi raskautta pois, jos se päättyisi, niin yritettäisiin silti kolmatta. Silti nämä epämääräiset ajatukset. Mun äiti mulle aikanaan sanoi, että hän oli miettinyt että voiko tokaa lasta rakastaa niin paljoa kuin ensimmäistä, mutta äidin rakkaus on rajaton ja se riittää jokaiselle yhtälailla 🩷
 
Meillä tulee ikäeroa 8 vuotta. Olin päättänyt jo etten enää ikinä halua toista. Tässä sitä nyt sit ollaan…

Eiköhän rakkautta ym riitä molemmille 🙂
 
Meillä ikäeroa olisi tulossa 2v10kk.
Itse haaveilin, että väliä tulisi maksimissaan 3 vuotta ihan jo rahallisesti ajateltuna, että raskausrahaan kelpaa tulot ennen esikoista. Toki eipä näitä asioita kalenteri edellä pidä katsoa ja suunnitella, mutta iloinen asia tuo hieman isompi raskausrahakin on mitä se olisi jos ikäeroa olisi tullut yli 3 vuotta. Ootteko muut mietittinyt tätä suunnitellessa mahdollista raskautumista?
 
Meillä ikäeroa olisi tulossa 2v10kk.
Itse haaveilin, että väliä tulisi maksimissaan 3 vuotta ihan jo rahallisesti ajateltuna, että raskausrahaan kelpaa tulot ennen esikoista. Toki eipä näitä asioita kalenteri edellä pidä katsoa ja suunnitella, mutta iloinen asia tuo hieman isompi raskausrahakin on mitä se olisi jos ikäeroa olisi tullut yli 3 vuotta. Ootteko muut mietittinyt tätä suunnitellessa mahdollista raskautumista?
Meilläkin painoi tää osittain. Sain kuopuksesta äitiyspäivärahat korkeampina mitä esikoisesta (yli 600 euron ero), kun ne katsottiin 3kk tulojen mukaan (olin ollut hoitovapaalla vuoden sisään) ja oli just takana "hyvätöinen kesä". Sain siis käytännössä ekat 3kk huomattavasti parempaa rahaa kuin työelämässä normaalisti ja sen jälkeen normipalkkaa vastaavaa rahamäärää vanhempainpäivärahalla. Haluttiin pitää näistä tuloista kiinni mikäli mahdollista vaan 🙈 Olipa varmaan sekava kirjoitus, mutta ehkä joku saa selkoa 😆
 
Ihanaa, että täällä oli ketju tällaiseen pohdintaan! Meille siis tulossa myös toinen ja esikoinen täyttää heinäkuussa 3v. En ollut edes varma, että haluanko toista, koska ensimmäinen on niin rakas ja itsellä epävarmuus siitä, riittäisikö rakkautta myös toiselle. En myöskään halua, että esikoisesta tuntuisi siltä, että hän jäisi jotenkin sivuun, kun nyt saanut meidän jakamattoman huomion.
 
Täällä kans tulossa toinen ja ikäeroa tulee tasan 3v. Jännittää kyllä miten arki alkaa sitten sujumaan vastasyntyneen ja uhmaikäisen kanssa, mutta toisaalta esikoiselle voi jo paljon selittää asioita ja hän voi olla monissa jutuissa apuna.❣️ Saapa nähdä tuleeko olemaan paljon mustasukkaisuutta.
 
Täällä myös tulossa toinen lapsi. Ikäeroa tulee 1v 10kk. Tietenkin mietityttää miten kahden pienen kanssa kotona menee, mutta eiköhän siitäkin selvitä.
 
Meillä tulee ikäeroa 8 vuotta. Olin päättänyt jo etten enää ikinä halua toista. Tässä sitä nyt sit ollaan…

Eiköhän rakkautta ym riitä molemmille 🙂
Täällä ikäeroa 7 vuotta.. mäkin olin jo kyllä päättänyt kerran, etten halua enempää lapsia.. mutta kuinkas kävikään ☺️
Kyllä mä uskon myös että rakkautta riittää kaikille lapsille 🥰
 
Meille myös kovin toivottu ja odotettu pikku kakkonen kyseessä. Ikäeroa tulisi 2v2kk. Toivoin kovasti, että saataisiin lapset pienellä ikäerolla, ja viime kesänä olinkin jo raskaana niin, että kuopuksen LA olisi ollut juuri tänään ja ikäeroa olisi ollut vain 18kk. Toivottavasti tämä "rainbow baby" saadaan syliin asti!
 
Meillä tiedossa kans vähän pidempi ikäero, reilu 5 vuotta. Meillä ei esikoisen jälkeen ees otettu ehkäisyä käyttöön, kierto tosin palautui vasta kun lopetin imettämisen, sen jälkeen useampi menetys ja tämä raskaus sai alkunsa ivf:n myötä pakastealkion siirtona. Pitkä taival ollut, toivotaan että pysyisi tämä mukana kuitenkin. Hauskoja sattumia kyllä tullut lähiaikoina, kun tänäänkin aamulla tyttö kysyi että tiiänkö minä mikä hänen pikkuveljensä nimi on.. minä siinä sitten tuumin, et jaa, kun ei ole vielä pikkuveljeä. Sit tyttö tuumi, että niin hänellä ei ole sisaruksia, mutta sitten on se pikkuveli.. no katotaan onko hänellä joku etiäinen tästä :Eyes:
 
Täällä ikäeroa 7 vuotta.. mäkin olin jo kyllä päättänyt kerran, etten halua enempää lapsia.. mutta kuinkas kävikään ☺️
Kyllä mä uskon myös että rakkautta riittää kaikille lapsille 🥰
Meillä esikoisen ja tämän mahdollisen uuden tulokkaan ikäero on 5 ja puoli vuotta. Olimme jo aivan varmoja että yksi lapsi riittää mutta viime uutena vuotena aloimme asiaa pohtia vähän laajemmin ja päätimme yrittää. Jos tulee niin saa tulla. Ekasta ovulaatiosta tärppäsi ja tuntuu että näin on tarkoitettu💕
 
Täällä myös hieman isompi ikäero tulossa. Ties vaikka päivälleen tuo 6 vuotta, sillä laskettu aika osuu hyvin lähelle esikoisen syntymäpäivää!

Kovin jännittäviä nämä viikot, sillä takana on yksi keskenmeno (kaksoset) ja vajaa vuosi yritystä. Esikoisen odotus lähti ainakaan siitä yhdestä yrityksestä.
 
Tännekin toinen tulossa. 2v3kk tulis olemaan ikäero. Piti olla tulossa 1v3kk ikäerolla, mutta jos nyt tällä ikäerolla tulis niin ihana olisi❤️ esikoinen hoitanut jo pari kk kovasti vauvanukkeansa, hokee vauvaa ja rakastaa vauvavideoita❤️
 
Takaisin
Top