Autoimmuunisairaudet raskauden aikana

Sirputtaja

Vasta-alkaja
Hei ajattelin aloittaa tälläisen ketjun kun itse sairastelen niin olisi kiva jakaa kokemuksia muiden kohtalotovereiden kanssa vaikka sairaudet olisi erilaisia.
Eli tästä taitaa tulla valitusketju koska sairaudet eivät koskaan kauhean positiivinen asia ole. :wink

Mulla itselläni on pari vuotta sitten diagnosoitu interstitielli kystiitti eli erittäin kivulias rakon bakteeriton tulehdus. Hoitona tällä hetkellä Panacod kun muita lääkkeitä (kipu- masennus- unilääkkeitä) ei lääkäri anna käyttää. Kipuja on siis joka päivä ja välillä ne ihan invalidisoi mut sohvalle kun ei vaan pysty liikkumaa.
Lisäksi on diagnosoimaton nivelsairaus ja rytmihäiriöitä.
Näiden kaikkien takia olin nt ultrassa lääkärin vastaanotolla ja myös keskiraskauden ultran haluaa lääkäri tehdä. Eilen ultrassa sain lähetteen labraan jossa tutkitaan myös Sjögrenin syndrooman mahdollisuus.
Virtsanäytteessä oli myös streptokokkia joten joudun synnytyksessä antibioottitippaan.

Nämä kaikki vähän vaikeuttaa tätä odotusta. Jaksaminen kipujen kanssa raskaana ei ole ainakaan helpompaa..
Tiedän tosin sen että raskauden aikana autoimmuunitaudeilla on tapana rauhoittua mutta nyt on kaikki ainakin pahentunut. Viikkoja nyt 11+5.

Onko muilla mitään vastaavia raskausaikaa hankaloittavia sairauksia?
 
Takaisin
Top