Aurinkovoiteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jannie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Jannie

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Joulukuiset 2022
Elokuiset 2024
Helmikuiset 2026
Radkausaikana ei suositella käytettävän kemiallisia aurinkosuojia niiden sisältämien mahdollisten "hormonihäiriköiden" vuoksi. Onko kukaan löytänyt mitään hyvää kasvoille sopivaa fysikaalista suojaa, mieluiten spf50. Satunnaisesti käytettynä ei varmasti haittaa kemiallisetkaan mutta itse käytän kasvoille päivittäin suojaa, niin siksi mieluummin fysikaalinen suoja.
Suosituksia otetaan vastaan!😊

Oon jo vuosia käyttänyt lähinnä fysikaalisia kun muutenkin yrittänyt kemikaalikuormaa vähentää. Nyt mulla käytössä Alga Maris sävyttävä, mutta ei ehkä mun ihotyypille paras kun jää ”tuntumaan” iholla ja tuntuu korostavan esim nenän epäpuhtauksia. Aiemmin ollut niiden sävyttämätön, se oli musta jotenkin parempi.

Eniten oon kuitenkin tykännyt Bybin Day Defencestä, siinä tosin spf30 ja BEAUTY OF JOSEONin Rice + Probiotics, se on viidenkympin kertoimella mutta ei fysikaalinen vaan uuden sukupolven kemiallinen uv-filtteri. Suosittelen kuitenkin tutustumaan jos menis sun seulasta läpi :) mun mielestä noissa kahdessa ihotuntuma on silkkisempi ja mukavampi kun alga mariksella.

Oon jo vuosia käyttänyt lähinnä fysikaalisia kun muutenkin yrittänyt kemikaalikuormaa vähentää. Nyt mulla käytössä Alga Maris sävyttävä, mutta ei ehkä mun ihotyypille paras kun jää ”tuntumaan” iholla ja tuntuu korostavan esim nenän epäpuhtauksia. Aiemmin ollut niiden sävyttämätön, se oli musta jotenkin parempi.

Eniten oon kuitenkin tykännyt Bybin Day Defencestä, siinä tosin spf30 ja BEAUTY OF JOSEONin Rice + Probiotics, se on viidenkympin kertoimella mutta ei fysikaalinen vaan uuden sukupolven kemiallinen uv-filtteri. Suosittelen kuitenkin tutustumaan jos menis sun seulasta läpi :) mun mielestä noissa kahdessa ihotuntuma on silkkisempi ja mukavampi kun alga mariksella.
Kiitos vinkeistä! Mulla pitää oikein noihin uudempiin kemiallisiin filttereihin perehtyä, kun jäänyt vaan mieleen, että suositellaan fysikaalisia.

Just tuo lähmänen tuntuma niissä fysikaalisissa inhottaa, kun se tarttuu kaikkialle ja puhelin on ihan rasvanen jos sitä pitää korvalla puhuessaan🫣 mut kokemusta on pelkästään alga mariksen ja mossan joistain tuotteista.

Pienempikin suoja riittäis muutoin, kun en jatkuvasti ulkosalla ole mutta jossakin raskaudessa pamahti semmoset tummat pigmenttiläiskät naamaan, että nyt ne villiintyy melkein jo maaliskuussa kun näkee ekan auringonsäteen😂 hormonit tekee osan ja ikä varmaan osansa. Olispa osannut nuorempana varjella enemmän ihoa😅

Uuden sukupolven kemiallisten turvallisuudesta ei tosiaan ole riittävän pitkältä aikaa tietoa. Mulla käytössä Alga Maris spf 50+ spray. Karkkipaivasanni on just haastatellut lääkäreitä raskausajan suosituksiin liittyen ja he suosittelevat fysikaalisia. Kannattaa lukea postaus Instasta.

Uuden sukupolven kemiallisten turvallisuudesta ei tosiaan ole riittävän pitkältä aikaa tietoa. Mulla käytössä Alga Maris spf 50+ spray. Karkkipaivasanni on just haastatellut lääkäreitä raskausajan suosituksiin liittyen ja he suosittelevat fysikaalisia. Kannattaa lukea postaus Instasta.
Olipa hyvä kirjoitus aiheesta sillä blogissa, kiitos vinkistä! 😊

Mä ostin just kans tota Alga Marista koko perheelle, itelle sattu se nestemäinen sävytetty spf50+ olemaan sopivan sävynen ja puolisolle, joka ruskettuu (toisin ku minä punanaama 😅) tosi nopeesti niin sopi se stick versio jossa sävy vähän tummempi. Mun mielestä tälleen yhden päivän käytöllä niin ihan ok fysikaalisiks, ei pahin mahdollinen tahma, mutta tuun tänne kans seurailee jos joku on löytäny jonkuu täydellisen 😁

Kiitos vinkistä, täytyypä käydä lukemassa!

Ehkä käytän ite sinnikkäästi tuon alga mariksen loppuun, mutta tuli mieleen että onko täällä joku kokeillut jotain dhyvanan tuotetta viime aikoina? Tuli mieleen että muutama vuosi sitten mulla oli joku heidän ja siinä oli miellyttävä ihotuntuma, enää en nettikaupoista löytänyt sitä samaa (tais olla kolmenkympin sk siinäkin), mutta jospa he ois osanneet siirtää sen miellyttävän koostumuksen muihinkin voiteisiin ..

Mulla kans ollut vuosia käytössä Alga Mariksen sävyttävät aurinkovoiteet kasvoille. Sekoitan kahta eri sävyä, jotta saan itselleni oikean värin. Lapsille me käytetään EY! hajustamatonta aurinkovoidetta. On mielestäni koostumukseltaan parhaimpia fysikaalisia. Ja paljon me suojataan ihan lapsia ja aikuisia vaatteilla, jotta kemikaalikuormitus jäisi mahdollisimman vähäiseksi.

Mulla kans ollut vuosia käytössä Alga Mariksen sävyttävät aurinkovoiteet kasvoille. Sekoitan kahta eri sävyä, jotta saan itselleni oikean värin. Lapsille me käytetään EY! hajustamatonta aurinkovoidetta. On mielestäni koostumukseltaan parhaimpia fysikaalisia. Ja paljon me suojataan ihan lapsia ja aikuisia vaatteilla, jotta kemikaalikuormitus jäisi mahdollisimman vähäiseksi.
Tässä EY:ssa kannattaa vaan huomioida, että se on ainakin ennen sisältänyt pelkkää titaanioksidia, kun riittävän suojan saavuttaminen fysikaalisilla voiteilla edellyttää sekä sinkki- että titaanioksidia. Vain yhden filtterin voiteet eivät ole laajakirjoisia eivätkä suojaa UVA-säteiltä riittävästi. Eli se on siis kosmeettisesti miellyttävä valitettavasti siksi, että sen suoja jää vajaaksi - sinkkioksidi on se, jonka vuoksi fysikaaliset ovat kärjistettynä valkoista jankkia, jollei niitä ole sävytetty.

En tarkoita tätä mitenkään pahalla, vaan ihan siksi sanon, että itsekin meinasin viime kesänä lapselle tuota innoissani ostaa, kun kehuttiin miellyttävimmäksi fysikaaliseksi...

Tässä EY:ssa kannattaa vaan huomioida, että se on ainakin ennen sisältänyt pelkkää titaanioksidia, kun riittävän suojan saavuttaminen fysikaalisilla voiteilla edellyttää sekä sinkki- että titaanioksidia. Vain yhden filtterin voiteet eivät ole laajakirjoisia eivätkä suojaa UVA-säteiltä riittävästi. Eli se on siis kosmeettisesti miellyttävä valitettavasti siksi, että sen suoja jää vajaaksi - sinkkioksidi on se, jonka vuoksi fysikaaliset ovat kärjistettynä valkoista jankkia, jollei niitä ole sävytetty.

En tarkoita tätä mitenkään pahalla, vaan ihan siksi sanon, että itsekin meinasin viime kesänä lapselle tuota innoissani ostaa, kun kehuttiin miellyttävimmäksi fysikaaliseksi...
Hyvä tietää! Tuo aurinkovoidemarkkina on sellainen suo, että jos ei ole alan ammattilainen, niin aika mahdotonta sitä on olla kartalla kaikesta mahdollisesta. Mutta en ole kauhean huolissani, koska meillä tosiaan pyritään suojaamaan mahdollisimman paljon vaatteilla ja lapsilla käytännössä aina pitkähihaiset ja lippikset sellaisilla niskasuojilla😊

Mä olen kans nyt käyttänyt alga magriksen 50:stä vaikka vihaan sitä valkoisuutta ja et vähän jää tahmeaksi ja sotkee herkästi, vaiks on melko ok. Käytän tätä raskauden ajan, sit siirryn takaisin suosikkiin Acoon. 😄 Mun lapsi käyttää kans aco kidsiä, kun meni hermot fysikaalisen kanssa sotkemiseen (toki pääosin yritän suojat vaatteilla, kesäksi ostin hellehatun järkyttävän leveällä leirillä 😄). Viime kesänä helpotuin kun huomasin että tuo Aco Kids oli listattu Karkkipäiväblogissa korkealle lasten voiteissa. Se kai sisältää niitä uuden ajan kemiallisia filttereitä niin en nyt itselleni viitsi sitä käyttää.

Jos kasvoille riittää SPF30, niin voin lämpimästi suositella [SKIN1004] Madagascar Centella Air-Fit Suncream Lightia! Ihanan tuntunen iholla, iho ei jää valkoseks tai tahmaseks. Ymmärrän toki, että SPF50 on paras ja mitä moni kaipaa, mutta itse välttelen aurinkoa niin paljon, että uskon että tuo riittää.

Hyvä tietää! Tuo aurinkovoidemarkkina on sellainen suo, että jos ei ole alan ammattilainen, niin aika mahdotonta sitä on olla kartalla kaikesta mahdollisesta. Mutta en ole kauhean huolissani, koska meillä tosiaan pyritään suojaamaan mahdollisimman paljon vaatteilla ja lapsilla käytännössä aina pitkähihaiset ja lippikset sellaisilla niskasuojilla😊
Ey! suojaa riittävästi siis vain silloin, kun se on näkyvästi valkoisena iholla. Meilläkin oli Ey! käytössä toissa kesänä lapsilla, mutta viime kesänä aloin seurata Karkkipäivää Sannin Instaa ja sieltä olen nyt saanut lisää tietoa aurinkovoiteista ja sen perusteella ostettiin Alga Maris viime kesänä. Me on rasvailtu tähän asti vain esikoista ja 2v9kk ja 1v5kk on suojattu vaatteilla.

Apua, mietin et miten oon ollut täysin tietämätön aurinkorasvasuosituksista raskauden aikana😱 Mutta sitten tajusin että kaksi nuorinta on syntynyt huhtikuussa ja toukokuussa, joten ei ole raskausaikana ollut tarvetta aurinkorasvalle. Lapsilla on pyritty pääasiassa suojaamaan vaatteilla ja näkyviin osiin käytetty ihan acon aurinkovoidetta. Täytyy käydä apteekista kyselemässä tänään.. saako fysikaalisia aurinkorasvoja lainkaan esim.prismasta? Pika googlettelut kaupassa ei tuottanut tulosta😂 Pitäis nyt varmaan alkaa perehtyä kaikkiin suosituksiin.

Mä nyt vasta havahduin tähän että useissa meikkivoiteissa on spf mukana. Ne on varmaan suurin osa kemiallisia? Onneksi nyt kesällä ei tarvitse niin käyttää, mutta kai pitää etsiä joku missä ei ole tuota suojaa ollenkaan vai tuleeko mieleen joku hyvä?

Tosi hankalaa on löytää enää mistään apteekista fysikaalisia, niin täytyy minunkin hommata tuota alga Marista kokeiluun.

Oon käyttänyt fysikaalisia jo vuosia ja ne on kyllä kehittynyt ihan huikeasti alkuajoista. Silloin se oli normi että piti vaan kärsiä tahmaisesta ja valkoisesta ihosta 🤷
Mun iho on herkistynyt hurjasti (couperosa/ruusufinni) ja nyt ollut käytössä tänä vuonna herkälle iholle tarkoitettu Laponien 50 rasva. Alkuun tuntui että on aika tymäkkää, mutta tätä täytyy laittaa vähän kerrallaan ja työstää iholle hyvin niin sitten ei jää ollenkaan valkoiseksi eikä tahmeaksi, vaan kivan mattapintaiseksi. Menee myös hyvin meikkivoiteen alla. Iho on kyllä tykännyt tästä.

Takaisin