Aurinkovoiteet ja muu kosmetiikka raskauden aikana

Kira3

Satasella mukana keskusteluissa
Syyskuiset 2021
Kevät tulee ja sitä myötä auringon valo lisääntyy. Aiemmin sitä on tullut läträttyä jos jonkinmoista aurinkovoidetta sen kummemmin miettimättä, mutta nyt olisi hyvä välttyä turhilta kemikaaleilta, joista voi olla jopa haittaa sikiölle.

Onko muilla jo kokemusta soveltuvista aurinkovoiteista? Toki paras tapa suojautua olisi oikeanlainen vaatetus ja pysyminen poissa auringosta, mutta aina nämä eivät ole mahdollisia.


Täällä voi heitellä vinkkejä myös muista kosmetiikkatuotteista - sekä hyvistä että haitallisista.
 
Raskaana ainakin tulee maksaläiskiä helposti, eli kannattaa suojautua auringolta. Itse olen ajatellut käyttää ainakin kasvoilla ja ehkä rintakehässä, mutta auringonotto jäänee tältä kesältä. Meinasin apteekista kysyä sopivat valmisteet raskauden aikana.
 
Esikoisen raskausaikana näihin vähän perehdyin ja apteekista silloin suositeltiin ehdottomasti fysikaalista aurinkosuojaa, joka ei imeydy iholle vaan suojaa ihon pinnalla. Nykyään näitä on jo tosi paljon erilaisia ja sellaisia, jotka ei jätä ihoa valkoiseksi ja lähmäiseksi. Oma suosikkimerkkini on Alga Maris. Niiden aurinkotuotteet on ollu myös meidän esikoisella kovassa käytössä kesäisin :)
 
Mulla oli myös viime raskaudessa sama fysikaalinen aurinkovoide esikoisen kanssa. Täytyykin jossain vaiheessa taas muistaa hankkia sellainen.
 
Takaisin
Top