Auringonotto raskausaikana

Mansikkainen

Vauhtiin päässyt keskustelija
Heipä hei!

Nyt pääsiäispyhien aikaan on tullut oltua paljon ulkona, tänäänkin pesin terassin kalusteita pihalla. Olen huomannut sen, että iho ruskettuu nyt paljon helpommin kuin tavallisesti. Onko muilla samoja havaintoja? Kuinka itse suhtaudutte auringonottoon raskausaikana?

Mansikkainen
 
Samaa pohdin, kun makoilin eilen ja tänään terassilla auringossa. Päätin pitää vatsani peitettynä kokonaan, vaikka tuskin sillä nyt on vaikutusta, mutta en halua polttaa vatsan ihoa ja saada ihoa kireämmäksi sen takia.

Olin sen verran vähän aikaa, etten osaa sanoa, ruskettuuko ihoni paremmin. En muista lukeneeni aiheesta mitään neuvoja, että tulisiko auringon kanssa olla varovaisempi raskaana ollessa. Mielellään kuulen asiasta lisää, jos jolla kulla on tietoa?

Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille!
 
Sellaisen olen painanut aiheesta mieleen, kun olen aikalailla täynnä pisamia, että raskauden aikana tulee huomattavasti herkemmin pigmenttiläiskiä, ja varmaan sitten rusketuskin tarttuu paremmin. Itse olen vedellyt 50 suojakertoimet nahkaan ihan suosiolla heti aamusta nyt kun on pihalla oltu. Pigmenttiläiskien poisto on niin pirun kallista ja kipeää puuhaa että en viitsi edes kokeilla =) Muutenkin vähän kammoan palamista ja ihon vanhenemista.
 
Mulla ei ole mitään faktatietoa, mutta kun oma äitini on odottanut lapsiaan (vajaa 30v sitten) on hän aivan surutta ottanut aurinkoa, koska on ollut raskauksissaan aina kesäaikaan muhkeimmillaan. Kuulemma on erityisesti vatsaan tarttunut helposti tuo rusketus, mutta silloin ei ainakaan ole erikseen kielletty auringonottoa.

Itse en myöskään epäröisi ottaa aurinkoa vatsalle, jos sellaista haluaisin tehdä. (Nyt en halua vielä paljastella mahaani, kun pelkään että tulee kumminkin jostain tuulenvireestä joku flunssa tai rintatulehdus, kun olen tosi helppo sairastumaan.) Varmaan kuitenkin laittaisin kovat suojakertoimet varsinkin vatsalle, ja kuulostelisin vauvan tuntemuksia. Mulla ainakin saunassa Nyytti potkii ja myllertää välillä niin ahkeraan, että ei tunnu aina tykkäävän saunan kuumuudesta. Silloin sitten saunon vain lyhyemmän aikaa ja Nyyttikin tuntuu pitävän siitä.

Eiköhän omiin tuntemuksiinsa luottamalla tässäkin pärjää - teki sitten kummin vain. :)
 
Moikkelis auringonpalvojat!

Eiköhän raskausaikana tule suhtautua auringonottoon samalla tavalla kuin muulloinkin, eli kohtuus kaikessa. Muistakaa kuitenkin, että useimmissa aurinkorasvoissa (ja itseruskettavissa) on sellaisia kemikaaleja, joita ei raskausaikana suositella käytettävän (oksibentsoni).
 
Samaa mieltä edellistn kanssa, eli järki päässä :)

Mä oon parvekkeella ottanut pikkuisen aurinkoa myös mahalle ja se on helpottanut tosi paljon kutinaan. Eli valohoito tekee hyvää, kunhan ei tuntikausia itseään kärytä - ja aurinkorasvaa kannattaa kans laittaa.

Mutta ennen kaikkea nautitaan auringosta. Mä luulen, että sen vaikutukset mielenlaatuun ovat suhteessa positiivisin asia!
 
Toukokuisista täällä kurkkimassa... Mulle neuvolantäti varoitteli kun ensimmäistä odotin (tuolloin LA heinäkuun puolivälissä), että tulee helposti maksaläiskiä. En mä mitenkään erityisesti aurinkoa ottanut, mutta tein puutarhahommia yms bikineissä. Ja nyt mahaa koristaa pari aika isoa maksaläiskää =(
 
Takaisin
Top