Asiaa raskaudesta ja imetyksestä samaan aikaan

ginessa

Kommentoinnin ninja
Meilläpä likka vielä imetyksessä..ikää 6 kk ja viikko..
eilen kiukutellut rinnalle ja tänään myös... mitähän neuvoksi?
Pitäiskö sinnikkäästi yrittää vai pitäiskö lopetella?emoticon
 
Tulin tuolta syyskuisista kurkkimaan :D

Ite jouduin lopettamaan esikoisen aikana imetyksen kun hän oli 4kk koska sai järkyttäviä rintaraivareita, eikä meinannut suostua yhtään ottamaan tissiä edes lähelleensä.

Itse sanoisin että katso miten itse jaksat. Tietenkin on ihana jos pystyy pitkään imettämään, mutta pitää muistaa myös oma mielenterveys :)
Teillähän tyttö kuitenkin jo niin iso että on hyvin saanut vastustuskyvyt yms rintamaidosta.

Jaksamisia, minkä päätöksen sitten ikinä teetkin. Luulen että imetyksen lopettaminen on äidille hankalampaa kuin lapselle :)
 
Kiitti vastauksesta ;)
OOn alussa tapellut imetyksen kanssa että saisin sen käyntiin..sitä ei tullut tarpeeksi..ja nyt kun tulisi kaveri tekee tenät :)

No kaikella järjellä..voisin lopettaa mutta tää ois niin paljon halvempaa ja ei tarttis läträtä purnukoiden kanssa..mutta yritän vielä :)
Tuttipullosta haluun nyt eroon..velli vedettiin eilen nokkamukista.

Lähdetään parin viikon perästä laivalle ja mietin että mitä meininkiä se sitten sielä ois..huhhuh. :)
 
Meillä poika on nyt viikkoa vajaa 6 kuukautta ja kieltäytyi rinnasta noin pari viikkoa sitten. Pari päivää koitin vähän väkisinkin saada huolimaan rintaa, mutta kun olin päättänyt ettei kelpaa niin ei kelpaa.. Reilu viikko mentiin niin, että rinta kelpasi aamulla unenpöpperössä, mutta nyt on imetys loppunut kokonaan. Äitiä taisi harmittaa enemmän kuin poikaa:) Mieluusti olisin imettänyt pidempään, ei tarvitsisi raahata noita maitoja kaupasta ja muutenkin tuntuu että poika on nyt irrottautumassa äidistä:) Noh, saapahan keho keskittyä täysillä raskauteen ja sitten uuteen imetykseen:)
 
Maidon makuhan saattaa muuttua raskauden aikana jolloin lapsi sattaa ruveta hylkimään rintaa. Meillä kyllä ainakin toistaiseksi on menty imetyksellä. Kyllähän imettäminen vaikuttaa vastustus kykyyn sen puolen vuoden jälkeenkin siis mikäli imetystä jatketaan. Näin ainakin imetystukilistan sivulla lukee.
 
paukke joo varmasti vaikuttaa siihen edelleen, mutta ymmärrän hyvin vaan niitä jotka eivät pysty jatkamaan imetystä ja sen verran lohduttaa ajatus että on jo puol vuotta saanut imetettyä.

Mekin kokeiltiin rintakumia ja sitten niin että sai pahimman nälän pois pullosta ja sitte yritettiin rintaa, mutta ei mikään toiminut.
Pelkästään juuri aamuyöstä unisena suostui syömään, mutta ei se maidon tuloa enää pitänyt niin hyvänä joten aika nopeaan sen jälkeen jouduin lopettamaan.
 
ninanina: Siis ei mun ollu tarkotus loukataketään. Pisti vaan silmään se että imetys olis niinku turhaa puolen vuoden jälkeen. Hyvähän se jos on saanu imetettyä edes vähän. ja kyllähän korvikkeellakin on ihan terveitä vauvoja kasvanu ettei siinä mitään. Ja kait se eka puol vuotta on se tärkein aika kun ei muuta oikeen hirveesti syödä ku maitoo. Noh mut sori jos pahotin jonkun mielen..
 
paukke: en mä ainakaan loukkaantunut, tarkotin itekki sitä että on tietty hyvä mitä pidempään imettää, mutta turha siitä sen enempää pahottaa omaa mieltään jos syystä tai toisesta imetys loppuu :)
 
Takaisin
Top