Tänne kuuluu tavallista arjen pyöritystä. Ollaan miehen kanssa töissä oltu kumpikin ja neiti hoidossa päiväkodissa viime joulukuusta saakka niin, että tekee 80% päiviä, eli max 7h/pv. Tulossa tähän muutosta kai muutakan viikon päästä kun miehen määräaikaisuus ilmeisesti päättyy, eikä jatkoa enää seuraa. Tyttö rupeaa siis olemaan vaan 20h/vk, eli meidän tapauksessa kaksi täyttä päivää viikossa ja kolme on isin kanssa kotona.
Neiti on puolisen vuotta nukkunut ihan hyvin. Lopetin imettämisen keväällä, ja kun kokonaan loppui, yöt parani. Yllättäen.
ollaan edelleen kaksiossa ja nukutaan perhepedissä. Lapsi nukkuu yöunet 19.15 - 5.45 välisen ajan, heräilee muutaman kerran yössä, lähinnä alkuillasta/-yöstä, kun olen vielä itsekin hereillä. Päiväunia nukkuu 1-2h, mut jos mummolassa on hoidossa päiväunikaan, ei suostu enää nukkumaan siellä. Kotona vaan ja hoidossa.
Syö kaikkea lähestulkoon, oon huomannut että ei tykkää pavuista. Harmi, koska ite tykkään papuja käyttää ruoanlaitossa.. maistaa kyllä, mutta sylkee pois. Tehdään koko perheelle samaa sapuskaa, vähäsuolaisena. Harvoin lisätään suolaa siis ruokaan, mut ei vältellä ruoka-aineiden suolaa itsessään. Sokeria syödään hyvin vähän, mutta ei ole enää totaalikiellossa, päiväkodissa kuitenkin niin paljon välipalalla sokerijuguja ja kiisseleitä, enkä halua eriarvoistaa lasta sillä, että muut saa ja meillä saa vaan pilttiä (jossa niissäkin niin monissa lisätty sokeri).
Neiti pottailee mielellään, aamuisin tulee lähes aina pissit ja kakat pottaan, kuten myös päiväuniaikaan kun potalla käydään. Ei kuitenkaan osaa ilmaista vaippa päällä vielä hätäänsä, vaan tekee tarpeet ensin ja ilmoittaa sitten
mut joskus vaipatta kun on ollut, on kiireellä juossut potalle kun tullut pisuhätä tai kakkahätäkin on näin saatu kerran potalle. Alkaisi siis varmaan olla harjoitella enemmänkin vaipattomuutta.
Puhuu todella paljon, useiden sanojen lauseita. Tulee kyllä niin hupsuja juttuja välillä
laskee 1-10 ja osaa muutaman värinkin. Tai osaa montakin väriä nimeltä, mutta menee itse värin kanssa sekaisin. Mut vihreä ja violetti tulee aina oikein. :)
Kohtahan sitä saa jo taas synttäreitä miettiä, meillä pidetään 3.11 - oikeana päivänä, kun lauantaille sattuu. Joko siitä on kohta kaksi vuotta
Sisaruksesta haaveilen vuodelle 2020, ensi vuoden puolella annetaan siis todennäköisesti lupa tulla. Jäänee toinen viimeiseksi todennäköisesti, en usko että mies haluaa kolmatta lasta enää, mutta onhan kaikki mahdollista tietysti. Henkisesti varaudun itse siihen, että kaksi on meidän luku