Arki vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vimpa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Myö otettiin esikoiselle tapaturmavakuutus sillon kun alkoi liikkua, oli vissii nii holtitonta menoa että muistettiin ottaa :hilarious: Tyttö kun ei nyt muuten liiku kun ryömien ni ehkä siks unohtunu. Meillä kaikilla tapaturmavakuutukset, paitsi nyt tytöllä. Täytyypä muuten muistaa vakuutus ottaa tytölle ennen vauvasirkuksen alkua...

Me otettiin vakuutus, maksullinen alusta asti, mutta täytyy katsoa, kuinka kauan sitä pitää. Ärsyttää, jos Suomessakin mennään siihen, että pitäisi olla erillinen sairasvakuutus, että julkiset palvelut huonontuisi niin paljon. Meillä on vieläpä terveyskeskus lähempänä kuin mikään yksityinen vastaanotto, joten se voi olla helpoin paikka kuitenkin mennä. Ei uskaltanut olla ottamatta vakuutusta ja voihan tässä vielä joku korvatulehduskierre tms. alkaa, että saa nähdä, mitä tehdään.

Täytyy kokeilla tuota hiekkalaatikkoa. Olisi varmaan puolustuskyvyn takia parempikin, jos vauva saisi vähän hiekkaa maistella. Mutta eihän tässä vielä mitään hiekkakakkuja rakennella.

Meillä on sd op Vakuutus likalle ja pidetään sellaisenaan eli kaikki. On suku nii sairasta sakkia että on kyllä luojan lykky jos tälle ei ois mikää sairasgeeni sattunu :hilarious: mulla on vakuutus ja mies vakuutettu työn puolesta nii kaikilla on. Ja koirillaki on jokku vakuutukset.

Mulla viran puolesta pitää olla vakuutus, kun olen vakuutusyhtiössä töissä :D On kyllä kilpailijan vakuutus, mutta noh, kuhan sellainen on!

Meillä onneks on vakuutus. Pojun atopian vuoksi ollut enemmän kun tarpeen!

Missä teillä on vakuutus? Meidän tytöllä on myös atopiaa ja rasvoja kuluu MUTTA op:n vakuutus ei kata lääkärin määräämiä rasvoja mikä tuli itselle yllätyksenä :(

Piti ettiä ihan noi vakuutusehdot op:n sivuilta ja noinhan ne sanoo, etteivät korvaa. Ihan älytöntä, kun kyse kuitenkin sairauden hoidosta.

Meillä mies ollut aina se vakuutetuin, itse olen vähän liikaakin sellainen hälläväliä-tyyppi tälläisissä asioissa. Aina uskoo, että eihän nyt meille mitään satu tai sairastuta. Mies halusi ehdottomasti molemmille lapsille vakuutukset, joten heillä on ja juurikin op:ssa, niinkuin kaikki muutkin raha-asiat.

Meillä on vain mies vakuutettu. Hän toki eniten touhuaa pihalla, tikkailla ja maatalouskoneiden parissa.

Meillä ei ole vakuutuksia vaikka miehellä ois ehkä hyvä olla kun on sellane touhuuja jolle aina sattuu ja tapahtuu :grin

Meillä vaihtui juuri Pohjolasta Lähitapiolaan.Pohjolassa odotin 1,5 kuukautta tyttären tapaturman käsittelyä...Oli kuulemma ruuhkaa..Niin paljon,ettei edes asiakaspalvelusta päässyt läpi.Soittoajan sain viikkojen päähän,jossa viimein tapaus käsiteltiin.Kiitos ei toista kertaa!Lähitapiolassa pojan kaatumisen vuoksi tullut hematooma meni tapaturmana ilmaiseksi ilman omavastuuta.

Missä teillä on vakuutus? Meidän tytöllä on myös atopiaa ja rasvoja kuluu MUTTA op:n vakuutus ei kata lääkärin määräämiä rasvoja mikä tuli itselle yllätyksenä :(

Varpahat, meillä on Lähitapiolassa ja kaikki rasvat mennyt vakuutukseen. Ainoa mikä ei mennyt oli sidetaitokset ja se onkin vakuutuksessa mainittu että sidetarpeet ei kuulu.
Ompa inhottavaa ettei rasvat mene vakuutukseen vaikka olisi reseptillä. Ite olen ainakin 10 eri rasvaa jo joutunut ostamaan atopian hoitoon ja ne tosiaan kaikki mennyt vakuutukseen. Omavastuu 10%.

Varpahat, meillä on Lähitapiolassa ja kaikki rasvat mennyt vakuutukseen. Ainoa mikä ei mennyt oli sidetaitokset ja se onkin vakuutuksessa mainittu että sidetarpeet ei kuulu.
Ompa inhottavaa ettei rasvat mene vakuutukseen vaikka olisi reseptillä. Ite olen ainakin 10 eri rasvaa jo joutunut ostamaan atopian hoitoon ja ne tosiaan kaikki mennyt vakuutukseen. Omavastuu 10%.

Enhän minä tällaista osannut ajatellakkaan kun ilmaista vakuutusta vuodeksi tarjottiin (ensimmäinen lapsikin eikä näitä ole tarvinnut aiemmin miettiä). Tuhottomastihan noihin rasvoihin rahaa menee :( jos nyt vaihdan lähitapiolaan, niin korvataanko rasvat silti? Tai siis päteekö samat ehdot edelleen vaikka sairaus on jo todettu ennen vakuutuksen siirtoa?

Voisin kuvitella että jos sairaus todettu niin siihen liittyvät jätetään korvaamatta. Sehän niissä vakuutuksissa on, että ne pitää olla ennen kun jotain tapahtuu... Tosi harmi kyllä.

Kannattaa kuitenkin kysyä!Pojalla oli yksi korvatulehdus,mutta sitä ei kuitenkaan jätetty korvattavien ulkopuolelle.

Piti ettiä ihan noi vakuutusehdot op:n sivuilta ja noinhan ne sanoo, etteivät korvaa. Ihan älytöntä, kun kyse kuitenkin sairauden hoidosta.

Olikos siellä (oon maailman sufkein ettimään vakuutuspapereista tietoa) et ei korvaa lääkärin määräämiä rasvoja vai ei ollenkaan lääkärin määräämiä lääkkeitä?

Enhän minä tällaista osannut ajatellakkaan kun ilmaista vakuutusta vuodeksi tarjottiin (ensimmäinen lapsikin eikä näitä ole tarvinnut aiemmin miettiä). Tuhottomastihan noihin rasvoihin rahaa menee :( jos nyt vaihdan lähitapiolaan, niin korvataanko rasvat silti? Tai siis päteekö samat ehdot edelleen vaikka sairaus on jo todettu ennen vakuutuksen siirtoa?

Ei korvaa aiemmin todettuja sairauksia eli sairaus rajataan pois korvattavista. Terveysselvitys tehdään ennen vakuutuksen myöntämistä ja aiemmat sairaudet rajataan pois.

Olikos siellä (oon maailman sufkein ettimään vakuutuspapereista tietoa) et ei korvaa lääkärin määräämiä rasvoja vai ei ollenkaan lääkärin määräämiä lääkkeitä?

Perusvoiteita ei korvata (pl tapaturman hoidossa), lääkärin määräämät (reseptillä ostetut) lääkkeet kyllä.

Takaisin