Apuuva, ultra oli tiistaina JA SIELLÄ ON KAKSOSET!

AnnLee

Silmät suurina ihmettelijä
Kauhea shokki, kun kummankaan suvussa ei ole kaksosia. Nyt risteilee päässä käytännön ajatuksia hoitamisesta (miten imetys, kylvetys, pukemiset), miten mahdumme asuntoon, autoon ym... Onko muille tulossa kaksosia? Sairaslomalle joutuu jäämään kuulemma viimeistään vkolla 26, joten oli suunnitelman vastaisesti pakko kertoa jo asiasta pomolle, kun se on jo elo-syyskuun vaihteessa. Välttämättä en kuulemma kesälomalta palaa enää takaisin töihin (elokuun puoliväli).

Nyt onneksi selvisi syy tolkuttomaan väsymykseen, tuplahormonit ne pistää elimistön lepotilaan. Huhhuh!
 
Onnea tuplasti :) asioilla on kuitenkin aina tapana järjestyä, joten ota vaan rennosti. Tuplista on tupla surut, mutta myös tupla ilot :)
 
Ensiksikin ihan kamalasti onnea! Meille on kans tulossa ja täytyy  myöntää että olihan se aluksi shokki. Juurikin nuo mainitsemasi käytännön asiat pyörivät ensimmäisenä mielessä. Nyt ollaan saatu asiaa hyvä tovi sulatella ja jos vaan voi, niin ollaan varmasti tuplaonnellisia! Minä en jaksa enää stressata. Käytiin lainaneuvotteluissa ja tultiin siihen tulokseen, ettei aleta asuntoa tähän hätään vaihtamaan, kun ei haluta taloudellisesti liian tiukoille. Ahdastahan tässä kolmiossa tulee olemaan kolmen lapsen ja ison koiran kanssa, mutta kai ne on aiemminkin selvinneet. Onko teillä minkälainen tukiverkosto omalla paikkakunnalla? Meillä on asiat täällä onneksi hyvin ja apua saadaan varmasti tarvittaessa. Mun käsityksen mukaan monikkoperheille myös tarjotaan (ulkopuolista) apua paljon sitkeämmin kuin yksikköperheille. Jotenkin luotan siihen, että maalaisjäkisinä ihmisinä me varmasti selvitään tästä hommasta. Ja tavara on vain tavaraa, kaikki ostetaan käytettynä kun myydään sitten sitä mukaa kun pieneksi jäävät niin pois. Meidän perheen kokoonpano on sitten tässä :)
 
Ihana kuulla, Pinkus, että on muitakin : ) Nyt olen asiasta jo tosi onnellinen. Meillä on myös vain kolmio, johon aiomme ainakin alkuun mahtua neljän lapsemme kanssa. Olemme uusperhe, mies ei vielä asu luonamme, mutta muuttaa kesällä ja laskettu aka on 19.12. Mikä viikko sinulla on menossa?

Miehen vanhemmat onneksi asuvat myös täällä pääkaupunkiseudulla ja ovat tosi hyviä lasten kanssa ja muutenkin ihania ihmisiä. Sieltä varmasti saadaan apua.

Luin myös, että isän on mahdollista jäädä heti synnytyksen jälkeen vanhempainrahakaudelle ja meillä on suunnitelmissa, että mies olisi 3 kk kotona. Tosi paljon olen saanut tsemppiviestejä ystäviltä ja minulle on tosi kivasti sanottu, että nyt meni kaksoset oikeaan osoitteeseen : ) Ainakin muut luottavat mun kykyihin vankasti, heh. Aiemmat lapset ovat jo isoja, 11 ja 14-v, vielä ei olla kerrottu...mutta vatsa alkaa olla jo niin näkyvä, että kohta pitää kertoa.
 
Meillekin on tulossa kaksoset :) Esikoinen tosiaan kohta 1,5 v et ei kerkee kahta täyttää ku kaksoset tupsahtaa maailmaan. Vilinää ja vilskettä tiedossa! Ja valvottuja öitä... Mutta luottaivaisin mielin mennään eteenpäin, vaikka haasteita tiedossa :)
 
Takaisin
Top