Tää voi olla semmoinen juttu, joka saattaa osassa nostaa defenssejä. Mutta Suomessa on genotyyppiä jolle ei kasvisproteiinit sovi. Mä olin yksi niistä ja se kokeilu laukaisi mulla kilpirauhasen vajaatoiminnan. Mulla lakkas kilpirauhasarvot menemästä huonompaan suuntaan kun lisäsin lihaa ruokavalioon. Ja samalla ratkesi mun elämän eka inferiliteetti. Osalle taas palkokasvitkin sopii. Tokan kerran kun kokeilin kasvisruokailua lisätä, niin keho lakkasi kokonaan sietämästä kaikkia kasvisproteiineja, ja jos yritän syödä enään yhtään niin tulee ibs tyyppiset oireet. Tätä genotyyppiä on enemmän ilmeisesti karjalaisessa perimässä kuin muualla Suomessa. Ja noista juurista tuo ominaisuus saattaa olla omaan geenistöön hypännyt. Jos olet kärsinyt infertiliteetistä ja on pcos tyyppisiä oireita ja syöt pääosin kasvisproteiineja, niin kannattaa tämäkin polku tutkia, että toisiko tilapäinen siirtyminen marinoimattomien lihatuotteiden käyttöön tuoda vauvan. Aikanaan ehdin 2kk lisätä enemmän vaaleaa lihaa ruokavalioon ja aloin odottaa vauvaa.