Apua pahoinvointiin?

Koivupuu

Silmät suurina ihmettelijä
Heippa!! 

Kahdessa edellisessä raskaudessani kärsin alusta asti pahasta pahoinvoinnista. Olin aivan lamaantunut, toimintakyvytön 4-5kk. Nyt kuopuksen raskaudessa sain ohjeeksi koittaa B-vitamiinia, jotkut olivat siihen apua saaneet. Sain ohjeen kuitenkin aika loppuvaiheessa, joten en tiedä kuinka se auttoi. Nyt minulla alkoi taas pahoinvointi heti ja aloin syömään kyseistä vitamiinia heti  (Mieheni muistutuksesta :D ). No, nyt ihmettelen, että olenko raskaana, kun pahoinvointi niin vähäistä, On sitä pienesti, mutta hallitusti :) Jos noinkin pienestä asiasta kuin vitamiinista on pahoinvointi kiinni, niin suosittelen kokeilemaan! Ihmeellistä, jos voin odottaa ja "elää" samaanaikaan ;) 

Pahoinvointi voi myös helpottaa raskauksien myötä :) Itselläni on vasta iltapäiväkuvotusta töissä, hankin eilen pahoinvointirannekkeet ja testaan niitä tänään.

Täällä kärsitty pari viime päivää (vasta) pahoinvoinnista ja tänä aamuna vasta muistin B6-vitamiinin, onneksi sitä sattui olemaan vielä kaapissa edellisen raskauden jäljiltä. Ja kyllä tuntui auttavan ihmeen nopeasti. :D
Toivottavasti vain vaikutus kestäisi koko päivän, pystyisi touhuamaan normaaliin tapaan ilman että saa koko ajan tunnustella joko pitää vessaan juosta...

JonnaJaMasu, kun olet saanut rannekkeen testattua niin kerro toki, onko jotain hyötyä. :) Itselläkin ollut mietinnän päällä tuo ranneke.

Mulla ei viime kerralla ollu oikeestaan pahoinvointia ollenkaan, nyt näyttää olevan aivan erilaista.... Rannekkeet muistin tänä aamuna, mut ei ainakaan vielä tunnissa ole auttanut. Voikohan tota B-vitamiinia ottaa lisäksi vaikka syön jo sellasta monivitamiinia?

Mulla ei oo ainakaan b-vitamiini vielä auttanu. Käytän sitä Boost-suihketta (B12-vitamiinia) ja foolihappoo, kai just ne loput B-ryhmän vitamiinit poistais sen pahan olon.

En kyllä kuulu tähän ryhmään,mutta noista rannekkeista voisin mainita. Mulla on ollu seaband-rannekkeet pari kuukautta ja mulla ne vei pahimman yökötyksen pois.
Toki on aamuja jolloin ollaan pää pöntössä,mutta huomattavasti parempi fiilis tuli noiden rannekkeiden laiton jälkeen.
Niiden kans vaan pitää olla tarkkana,että ne on just oikealla paikalla ranteissa.
Toivottavasti tekin saatte niistä apua :)

Oon jostain lukenut sellaisen vinkin, että jos syö noita raskausmonivitamiineja, niin kannattaa ottaa ne illalla. Joillain ihmisillä ne kuulemma lisäävät huonoa oloa aamulla otettuna.

Lara83:  Voi B-vitamiinia ottaa monivitamiinin lisäksi. 

Pihalla: Se taitaa olla just B6 vitamiini joka poistaisi sitä pahaa oloa. Se ei kaikille toimi. 

Itse syön sellaista B-vitamiinia missä on montaa eri B-vitamiinia ja se on isolla annoksella. Kysyin apteekista ja myös neuvolasta - tästä ei ole haittaa vauvalle. Söin edellisessäkin raskaudessa ja mitään haittaa ei ilmaantunut, niikuin luvattiin. :) 

Kyllä ne rannekkeet auttavat, iltapäivällä en voinut niin pahoin, tuskin ollenkaan. Kun otin ne pois palasi huono olo aika pian.Nyt laitoin ne taas kun alkoi kuvottamaan ja apu tuli nopsaan.

Mä oon käyttäny tytön pahoinvointirannekkeita (kesäveneilyä varten ostetut) ja ne on kyllä auttanu. Ovat vaan tosi pienet ja tiukat, joten täytyy huomenna käydä ostamassa omat. Ja samalla myös jotain b-vitamiinihommelia.

Näyttäisi siltä, että tuo B vitamiini auttaa pahoinvointiin. Olin jo sitä pari päivää ottanut ja olo olikin parempi. Unohdin kahtena pävänä ja olin ihan totaalisesti kanttu vei. Tänään taas muistin ja ihan parissa tunnissa olo helpotti. Monivitamiinissa on jo tuota B12 ja foolihappoa, joten ne eivät taida vaikuttaa pahoinvointiin. Jos B6 olisi sitten se ratkaiseva juttu.

Kuten jepjep tuolla korjaa niin: B vitamiinit ovat vesiliukoisia, joten eivät edes varastoidu elimistöön. Eli ovat turvallisia vitamiineja.

mä77, mitä vitamiinivalmistetta käytät? Eli tuotteen nimi ja valmistaja? Voin sit käydä apteekin kautta :)

Mulla oli ihan Multivita Beko Long B:tä valmiina kaapissa.
Siis pelkkiä B vitamiineja ja foolihappoa ja D bioteenia. Pitäisi olla pitkävaikutteista, eli vapautuu päivän mittaan. Tuotesalosteessa ei lue mitään raskaudesta, siis että ei sopisi.

Tulipa äskeisen puhelun johdosta mieleen pahoinvoinnista tällainen kysymys: 

Oletteko tietoisia kuinka oma äitinne on voinut raskauden aikana? Entäpä sisarenne, jos ovat jo lapsia saaneet? Voiko näistä vetää jotain johtopäätöksiä? 

Oma äitini ei kolmen raskauden aikana ole voinut pahoin tai oksentanut, muutoin kuin loppuvaiheessa minua odottaessaan. Tämäkin johtui palleatyrästä eikä raskaudesta suoranaisesti. Kaksi sisartani myöskään eivät ole voineet pahoin missään vaiheessa raskauksiaan. 

Hassuja ajatuksia siis... 

APUA indeed.
Mulla on nyt toista viikkoa AIVAN JÄRKYTTÄVÄN paha olo. Yötä päivää. Aamulla, kun herään yökin jo tyhjää ja jatkuu päivän ihan samanlaisena ja yöllä en saa nukuttua, kun on niin paha olo. Saan syötyä vain harvoja asioita, mitä tekee mieli - lähinnä paahtoleipää, tomaatteja ja aromisuolaa, ja juon hulluna 7uppia, vaikka en IKINÄ juo limsaa. Sitä oikein himottaa. Mulla on jatkuvasti pahoinvointirannekkeet ranteissa, syön 3 kertaa päivässä B6-vitamiinia, syön vähän väliä ja mutta mikään ei auta. Teen hidasta kuolemaa, kun pitäisi jaksaa vielä meuhata tuon vuosikkaan kanssa ja sen ruokien ja pottailujen hajut saa mut oksentamaan.
Onkohan tämä enää edes tervettä? Soitin neuvolaan ja ottivat perjantaina verikokeet kilpirauhasarvoista, mutta ei oikein vaikuttanut, että sitä hirveästi kiinnosti. Eikä se sitten soittanutkaan iltapäivällä tuloksia.
Onko kellään ollut tällaista? Raskaana tai vähemmän raskaana? En selviä viikkokausia tätä.

Ei s****na! Mä en oikein jaksa tätä enää. Tammikuun alusta asti on etonut ja nyt menee hermot!

Eilen oli ekaa kertaa ok päivä ja olo pirteä. Nyt taas aamulla tekee niin pahaa että! Auttaako oksentaminen? En ole kertaakaan oksentanut on vain etonut 24h. Pitäisikö yrittää siihen suuntaan? Nyt ainakin tuntuu, että laatta voisi lentää, jos yrittäisi.

Ihme vuoristorataa tämä kyllä on! Ruoka kyllä maistuu suussa hyvältä, mutta se ajatus tekee pahaa. Parasta "lääkettä" on rasva - hampparit, ranskalaiset, pitsa jne. Ikävä vain, ei sitä kuitenkaan viitsi syödä noin epäterveelliseti edes joka toinen päivä. Mutta onneksi saan edes unelmoida Mäkkärin aterioistaja hyvästä olosta. Ruisleipä on kanssa ok, mutta sen vaikutus kestää vain tunnin pari.

Lisäys: Tickeri sanoo "about 226 days to go", yay! Joo tosiaan, jipiii, kun tämä 20 päivää on ollut mitä on.

Täällä kanssa painitaan tän pahoinvoinnin kanssa ja oksennettukkin on. Minulla tulee  melkein paha olo jo siitä, että luen näitä juttuja. Ruoka maistuu, jotkut ruokalajit on tiukassa. Kakkavaipat ja pissavaipat kuvottavat minua myös. Väsyttää se lähinnä, että koko ajan täytyy asiat tehdä puoliteholla. Onneksi saan nukuttua päivisin päiväunia. Positiivinen asia on se, että ei minulla niin huono olo ole kuin viimeisimmässä - ja kiitän siitä B-vitamiinia, En ole oksennellut läheskään niin paljoa. Edellisessä raskaudessa olin töissä koko pahoinvoinnin ajan ja se se vasta kamalaa oli. Tuli paha olo, niin juoksujalkaa vessaan laattaamaan. Muutoinkin silloin aamut aloitin oksentamalla ja lopetin oksentamalla, nyt se ei ole edes jokapäiväistä. :)
Aamulla kun kävin lenkillä, niin ajattelin, että onneksi nyt saan olla kotona. 

Jaksamista kaikille! Ulkona raittiissa ilmassa oleminen tekee hyvää!! :)

Siis pieni korjaus, B- vitamiini on siis vesiliukoinen (ei rasvaliukoinen, niin kuin aikaisemmin jossakin viestissä väitettiin). B- vitamiinia pystyy melko huolettomasti nauttimaan, sillä se ei suuremmin varastoidu elimistöön vaan "ylimääräinen" poistuu virtsan mukana. Itse ekaa kertaa raskaana, vaikka koko käsite tuntuu oudolle, koska mitään pahoinvointia tai muitakaan ylimääräisiä tuntemuksia ei ole esiintynyt (seiska viikolla nyt). Tsemppiä ja hyvinvointia kaikille.

No hyvä jepjep!

Miten mä olenkaan silloin lukenut väärin. Sisälukutaidossa ei ainakaan ennen ole ollut vikaa, ja kun aikoinani noita katselin, en ollut raskaanakaan, joten hormooneista johtuvaa pään pehmenemistä ei voi syyttää.

No sitten ei ole todellakaan hätää tuo Bn kanssa :)

Takaisin