Apua kaivataan alakerran vaivaan :0

Lirtsi

Satasella mukana keskusteluissa
Heippa.
Elikkä vähän "nolompi" vaiva mutta päätin rohkaistua kun aikuisiahan tässä ollaan.
Eli äsken alapesua tehdessä tunsin jotain ylimääräistä tuolla alakerrassa. Peilillä katsottuani tulos on se että emättimestä tunkee ulos jotain mutta en tiedä mitä.
Vaikuttaa limakalvolta tms. En saa painettua sitä takaisin sisälle. Ei ole kivulias tai vuotava.

Mistä ihmeestä voi olla kyse? Jos jollakin tietoa tai kokemusta kerrotko mikä oli ratkaisu/hoito? Vaikuttiko jotenkin normaaliin elämään, seksiin ym..
 
Todennäköisesti on laskeumaa, jos sitä työntäessä se tulee häpyluun puolelle se on virtsarakon laskeumaa, jos taas takapuolelle niin peräsuolenlaskeumaa. Muu ei auta kuin todella sinnikäs lantionpohjalihasten treenaaminen, parissa kolmessa kuukaudessa saa jo tuloksia. Jos lääkärii menee ni siellä neuvotaa tekemää 6kk harjotuksia ja jos vaiva ei ohi niin sitte jatkotutkimuksiin. On siis omakohtasta kokemusta mulla.

Ja treenivinkkinä sanoisin et aina kun syötät tai imetät vauvaa niin jännitä niitä lihaksia, siten siihen saa hyvän rutiinin :) Näin mä tein ku en ois muuten mitenkään muistanut koko hommaa. Ja aina kun nouset tuolilta/käyt istumaan tai nostat jotain raskaampaa tiukkaa lihakset ensin yhteen.
 
Se siis laskeutuu tonne pyllyn puolelle.. Eli peräsuolen laskeuma?
No voihan änkeröinen..
Onkos sitte esim seksin harrastamisesta haittaa? Tai pitääkö ulostamista jotenki varoa..?
 
En mä oo juur haittaa huomannu, et seksiä haittais. Kannattaa pitää uloste pehmeänä, sillä kova ponnistelu voi vaikeuttaa palautumista.
 
Anteeksi ku kyselen kovasti mutta kauanko sulla kesti tämä vaiva..?
Mua niin sapettaa tämmönen :sad001
Ja kun en tiedä miten tämän saa korjattua..
 
No ihan täysin ei oo parantunu, mut ekojen kolmen kuukauden aikana tuli eniten tulosta ja mulla ku on sitä virtsarakonlaskeumaa, niin noiden ekojen kuukausien jälkee katos esim. virtsan karkailu ja rakon tyhjenemisvaikeudet. Mä kun olin siitä tyhmä et en treenannu lantionpohjalihaksia lainkaa esikkoa odottaessa enkä ennen sitäkään ja tosi laiskasti myös tän nuoremman kohdalla, ja tää nuorempi viel tuli niin vauhdilla ulos et seki pahens osaltaa asioita.

Mutta kun niitä lihaksia jumppaat ilaman tai apuvälineiden kanssa niin pitäs 6kk treeniä tehdä. Päijät-Hämeessä sai ainakin synnytyslaitokselta kotiin vihkosen missä oli jumppaohjeet ja muutakin synnytyksen jälkeiseen kotihoitoon liittyviä ohjeita. Jos ei auta niin sitten lääkärin kautta jatkoa. Oon lukenu et olis mahdollista saada jonkinnäkönen tukiverkko millä tuetaan kudoksia paikoilleen tai jos ei muu auta niin korjausleikkaus.

Jälkitarkastuksessa kannattaa mainita :)
 
No mä olen kyllä yrittäny treenata oikeen urakalla. Mutta ei tuo mihkään ole kadonnu vielä tässä 1kk aikana mitä on ollu.
Onko jotain keinoo millä voi ns varmistaa että se on sitä?
 
No yks olis, millä ne gynetki sen tarkistaa; eli sormilla pitää tunnustella, että työntyykö emättimen seinämät ulos tai alaspäin kun ponnistaa kevyesti lantionpohjalihaksilla. Jos näin käy niin laskeuma se on. Sul ei varmaa vielä oo ollu jälkitarkastusta. Sanot siellä asiasta lääkärille, voit myös tietty olla jo aiemmin äitiysneuvolaan yhteydessä jos pahasti häiritsee ja huolettaa.
 
Mulla on jälkitarkastus itseasiassa muutaman päivän päästä.. Hitto ku nyt ärsyttää tämmönen vaiva. Mutta helpottaa tietää etten oo ainut..
 
No höh.. Gyne on edelleen sitä mieltä et tää ylimääränen emättimestä ulos tuleva löntti on vaan limakalvoo eikä mitää muuta. Hoito-ohjeena ahkera lihasjumppa ja aktiivinen yhdyntä.. :D [kattellaa]
 
Takaisin
Top