Antibiootit raskausaikana

Syysmorsian

Puuhakas puhuja
Jouluäidit 2020
Sain kovan flunssan, joka nosti tulehdusarvot 50:n. Sain sitten antibioottikuurin (Amorion), jonka pitäs sopia raskaanaolevalle toisella kolmanneksella. Vähän kuitenkin pelottaa, jos kuuri vaikuttaa sikiöön jotenkin. Onko muilla kokemusta antibiooteista raskausaikana?
 
Ymmärrän että huolestuttaa. Muakin pelotti kun käytin sitä dalacinia (antibiootti myös) tonne alapäähän, kun netissäkin luki että sitä vältetään raskausaikana.. Mutta onhan se eriasia tietysti kun syötävä antibiootti. Netistä ainankin kun katoin niin monelle raskaana olevalle määrätty amorion antibiootti, jopa alkuraskaudessa. :) Kyllä mä uskon että voit huoletta syödä sen kuurin :) Pikaista paranemista!
 
Kyllähän noiden lääkkeiden syönti aina pelottaa. Mutta jos kerran sanotaan, että pitäisi olla turvallinen niin kyllä siihen voi luottaa. Ja en usko, että lääkärit turhaan määrää raskaana oleville lääkekuureja. Ja ajattele niin, että tulehdus on myöskin haitallista vauvalle, joten parempi hoitaa itsensä kuntoon! Parane pian! :)
 
Mulla kolmas antibioottikuuri menossa virtsatientulehdukseen..rv18+4..
Joten onhan niitä tullut popsittua. Ja jos tämä ei auta aloitetaan estolääkitys.
Itsellä pieni pelko noihin lääkkeihin mutta kovasti sanovat että on sen verran tutkittu että ei pitäisi olla haittaa..yritän siis olla miettimättä asiaa..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulle hammaslääkäri määräs Kefexin-kuurin alkuraskaudesta. Kefexin sopii raskaanaoleville.
 
Mulla viime raskaudessa määrättiin Tamiflu, koska sain sikainfluenssan heti epidemian alussa. Lääkäri sanoi että se ei välttämättä ole turvallinen sikiölle, mutta sikainfluenssastakaan ei tiennyt. En syönyt kuuria, koska oireet oli jo helpottamassa kun sain lääkkeet. Lääkäri käski syödä kuurin, koska taudin tappavuudesta ei ollut tietoa ja olin raskauden takia riskiryhmässä. Sikainfluenssa oli epidemian alussa vähän hankalampi juttu kuin normaalit taudit. Antibiootit kyllä söisin, mutta en välttämättä sellaisia lääkkeitä mistä lääkäri sanoisi että ne voi olla sikiölle haitallisia.
 
Kiitos vastauksista! Kuuri on onnellisesti ohi ja flunssasta muistuttaa enää nuha, niistää täytyy yhä usein. Se on kuitenkin pientä verrattuna siihen kuumeeseen ja voimattomaan oloon. Onneksi lääkekuuri auttoi.
 
Takaisin
Top