Anoppi!!!!

fjansku

Vauhtiin päässyt keskustelija
Mun on pakko päästä jonnee päpättää ku yksinkertasest vaa alkaa tulla mitta täytee mun anoppii!!Elikkäs.Kun mieheni kanssa olemme asuneet samassa asunnossa jo melkein 4 vuotta,ni anoppi päätti muuttaa viereiseen taloon jotta pystyy kuulemma pitämään poikaasa silmällä :s Aina sain kuulla kuinka kaiken teen väärin ym. Kaikki sujui kuitenkin siihen asti ihan ok,kunnes aloin lasta odottamaan.Menimme naimisiin ja anoppihan oli koko aika neuvomassa.Olisi väkisin halunnut tunkea meille kehdon myös lapselle,mutta itse sanoin että haluan mielummin matkasängyn jossa korotettu pohja,koska kesäisin mökkeilemme paljon.No sitten taas asiat jonkin aikaa taas pelasvat,kunnes lähtö tuli sairaalaan,jossa jouduin kiireelliseen sektioon.Anoppihan oli päättänyt sitten siivota kaikki meidän kaapit uuteen järjestykseen ja jopa meidän sänkyynkin oli kajonnut ja lakanat vaihtanut,vaikka ne itse olin juuri vaihtanut. en voi millään sietää että joku ulkopuolinen kajoaa meidän sänkyyn..en tiiä miks.Anoppi ei edes kertaakaan tullut katsomaan mua sairaalaan kun oli aina niin kännissä..viikon siellä vietin.Ja kun kotiuduimme,en tuntenut enää palaavani kotiin. Tuntui kun olisin tullut vauvan kanssa johonkin ihan vieraaseen paikkaan ku kaikki oli muuttunut :( Oltuani vauvan kanssa 2 päivää kotona,anoppi tuli valittamaan että ku matolla on kissan karvoi ja et mun pitäs imuroida ku vauva jos alkaa konttaamaa ni se on kissan karvois.sanoin suoraa ettei viel pitkää aikaa konttaa.Ja sitte anoppi kasas meidän vaunut parvekkeelle ja mun käydes kaupas nukutti pientä vauvaa -25 pakkases parvekkeel.Eikä osan vaunui kasata oikein ja jos se ois niit lähten esim.pihalle työntää ni vaunut ois hajon siihe paikkaa :s Ja hän vaatimal vaati avata tytölle tilin,johon vaan mun miehel on käyttöoikeus..vaikka mä oon hoitan kaikki tytön asiat tähä päivään asti.multa ei pahemmin mitää kysellä.Ja toinen mikä pännii on se,että anoppi aina valokuvaa meidän tyttöö ja laittaa valokuvat salasanan taakse nettii...mä en yhtää haluis et ilman meidän suostumust mitää meidän tytöst laitetaa nettiin. Lastenhoito apua emme saa oikein mistään,koska en luota anoppiin että olisi selvinpäin edes meidän lasta hoitaes.kumminkin joka ilta on ihan kännis ja jos soittaa sille ni se sanoo ettei voi hoitaa lasta ku mun mies on sanon sille et sil ei oo asiaa meille kännis tyttöö hoitaa.Ja myöskin yhtäkkinen vierailu on älytönt.Ihan yhtäkkii tulee vaa oventaa rämpyttää ovikelloo,vaikka oon monet kerrat sanon et soittaa jos tulee. Anteeks tää mun avautuminen..
 
Mitä sä anteeksi pyytelet? :D Sehän on tarkotus että tänne saa avautua omista murheistaan!

Jos minä oisin sinä ni minä käskisin anoppini painua pellolle! Tuohan on ihan hullua touhua.. Minun miehen äiti on kans alkoholisti. Sanottiin jo alussa ehdot että joko viina vai lapsenlapsi.
Lapsenlapsi oli muka tärkeempi ja PASKAT! Enemmän vaan juo ja ottaa vielä sekaan jotain nappeja! Onneksi mieheni sanonnu hänelle miten asiat on ja että ei todellakaan ole tervetullut humalassa tai muuten jotain ottaneena. Kuvittelis nyt mummon haluavan ensimmäisen lapsenlapsen nähdä ja hoitaa kunnolla, mutta joillekki näyttää olevan viina elämää tärkeämpi!

Ja en todellakaan jättäsi lasta hoitoon tuollaiselle ihmiselle. Joka ei sit osaa rattaita koota yms. Miten sinä jaksat katsoa tuollaista? Onko miehesi sanonnut äitillensä mitään?

 
Mie just mietin kans, et onko miehes sanonu äidilleen mitään? Jos ei, niin mie räjähtäisin ainakin. Ei olis tuollasella ihmisellä mitään asiaa miun lapsen lähelle, saati miun kotiin.
Koettakaa jutella miehes kanssa asiasta, ettei teidän välit kiristy hänen äitinsä takia!
Tsemppiä!
 
voi huhu juttele tosiaan miehesi kanssa, eihän tollainen peli vetele..
ja yks asia mikä pisti silmään oli se tili, ei lapsella voi olla tiliä mihin vain
toisella vanhemmalla on käyttöoikeus, se ei vaan ole lainmukaan mahdollista.
jos se tili siis on lapsen nimissä. (nimim kokemusta on)
ja se kuvien nettiin laitto, ei noinkaan saisi tosiaan musta tehdä ilman
vanhempien lupaa...

tsemppiä. toivottavasti saatte asiat puhuttua paremmalle mallille.
 
No jos mä otan mun miehenka asian puheeks ni tuntuu et se jollain taval loukkaantuu/vähättelee asioit.se sanoo vaa ettei siit tartte välittää ja et antaa sen vaa olla :s  Kun anoppi oli niin että haluaa avat meidän tytölle tilin ja sit mun mies sano et mun pitää allekirjottaa joku juttu et se sais avata sille tilin ni menin sitte allekirjottaa.Ja ku saatii ne laput millä voi pankis asioida tytön asioil ni niis oli vaa mun miehen nimi siin kohtaa kellä on oikeus hoitaa sen asioit ja mun nimee ei mainittu koko papereis.Nii ja seki sitte selvis ku jouduttii ennen ristiäisii viemää tyttö sinne hoitoo et saatii ristiäisjärjestelyt tehtyy.Tytölle oli ostettu sekä tuttelii että Nanii.Ni neidil oli kovat mahavaivat ku nanii oli syötetty yhtäkkii vaikka oltii tarjottu tytölle tuttelii.Ja ku aina pakattii neidille vaipat ja tuttelit mukaa ni meille sanottii ettei muka tartte.Sitte ku kysyttii silt et mitä kokoo vaippoi sil on ja mitä tuttelii ni siin vaihees ku tyttö käyttää 3 koon vaippoi ni se oli tunkees sille 1 koon vaippoi.ja se edellee yrittää syöttää nanii vaikka ollaa sanottu et sitä ei syötellä sille.Mut oon päättän et helpommal pääsee ku en anna tyttöö sille hoitoo vaikka se kuinka haluis.Ja nyt mä plussasin vappuaatton raskaustestin ja toivottavast kaik menee raskauden suhteen hyvin.Ja mun siskon/äidin lastenhoitoapua saan varmaankin kun lähtö tulee sairaalaan.He ovat ainoat mulle täysin luotettavat ihmiset :)
 
Ei kyllä todellakaan voi tollaseen ihmiseen luottaa... jos meinaa vauvaa hoitaa, niin pitäs nyt vähintään osata laittaa vauvalle oikeen kokoset vaipat ja antaa sitä maitoa mitä vauva normaalisti juo. Ja tuohan voi olla jo vaarallista lapsen terveydelle että kovassa pakkasessa nukutetaan ja vielä väärin kootuissa vaunuissa... huh huh. En kyllä tosiaan uskaltais tuollasen ihmisen hoitoon jättää omaa lasta. Ja yrittäkää tekin tosiaan pärjätä ilman että tarvii hänelle lasta hoitoon antaa. Sittenhän se vasta vaaralliseksi meneekin jos anoppis pääsee humalassa yksinään lasta "hoitamaan"...

Kuulostaa kyllä häiriköinniltä jo tuo että tullaan ovikelloa pimputtamaan, eikä ymmärretä että omalla lapsella on oma perhe, eikä sinne passaa tulla ilmoittamatta millon vaan. Tietysti yksi mahdollisuus on se, että ette avaa ovea jos anoppi ei oo ilmoittanut tulostaan emoticon Mua varmaan ottas tommonen niin kovasti päähän että varmaan tekisinkin niin (myöhemmin voi vaikka sitten sanoa että "aijaa, me ei oltu sillon kotona, oisit soittanu että oot tulossa" tms...) Ois varmasti teille helpompaa jos anoppi asuis vähän kauempana, vaikee tilanne jos sana ei tehoa! :/ Ja mulla kans menis hermot jos meidän asuntoa tultas järjestelemään... kyllä anopin siivousapu kelpaa, mutta tavaroiden paikkoja ei vaihdella! Ja vielä kun tulee ekaa kertaa vauvan kans kotiin ja on varmaan herkässä mielentilassakin, niin voin uskoa että tuntu tosi pahalta. emoticon Mutta musta tuntus että sun ois kuitenkin hyvä muistaa kertoa sun anopille aina miltä susta tuntuu. Eihän se sitten välttämättä kaikkea sanomaasi muista, eikä luultavasti muutenkaan ajattele kovin selkeästi (kertomiesi tempausten perusteella) kun on alkoholisti, mutta kannattaa jatkaa yrittämistä. Paljon empatiahaleja ja jaksamista sulle. emoticon
 
Takaisin
Top