AMH-arvo

Emilia1983@

Puuhakas puhuja
Hei!

Olen menossa lapsettomuustutkimuksiin,ja verikoe nimeltä Anti Mullerin-hormoni sekä Fsh otettiin jo. Mun amh-arvo oli labran viitearvon alarajalla,0.20. Fsh 11.9.
Ikää nyt 38v.
Onko kokemuksia kellään tästä?
Miehestä ei löydetty mitään vikaa. Eli miten ihmeessä voikaan olla näin huono tilanne,tuo AMH arvo on siis melkein mittaamattoman rajalla ja taulukoista katsoin niin 50v tasolla.oon melko allapäin mutta helpottunut että syy löytyi miksi en ole tullut raskaaksi 8kk yrityksen aikana.
 
Hei. Lapsettomuuspuolella on muutaman sivun pituinen ketju aiheesta. Mulla se näkyy ekan sivun alalaidassa.
 
Voi että. Mua alkoi itseänikin kiinnostaa ihan mikä mulla mahtaa olla. Eipä sillä että asialla olisi enää varsinaisesti mitään merkitystä, koska yritystä raskautua ei enää ole ja ikää ihan reilusti. 42 vuotiaana raskauduin vielä helposti. Mutta tilastollisesti omat luvut kiinnostaisi mihin viitekehykseen ne menisivät, kun nuorena oli PCOS joka sittemmin ilmeisesti parantui noin kolmikymppisenä. Taidan tilata Puhdin kautta ko.verikokeen mielenkiinnosta jossain vaiheessa.
 
@Emilia1983@ mutta hyvä että "joku syy" nyt löytyi ja tuolle voi olla jotain tehtävissäkin. Mitä jenkkisivustoja aikanani lueskelin alhaisista AMH arvoista niitä on DHEA:lla saatu nousemaan ja sitten tämmöinen kun Impryl en tiedä siitä enempää enkä ole kokeillut. Ja että ne arvot vaihtelee, eli parin kk päästä jos mittaa se voi näyttää jo ihan eri lukemia

Yes, AMH levels fluctuate. Being told that you have low AMH levels may feel very disheartening, but many women get pregnant naturally despite this. The AMH tests don’t tell the whole story because of the AMH fluctuation. Some months you may have higher levels of AMH (therefore higher levels of maturing eggs) compared to other months when you have lower AMH levels (fewer eggs maturing).

Antoko lääkäri mitään ohjetta kuinka etenette nyt asian kanssa? Tuota Dhea ainakin kannattaisi kokeilla?

Mulla on myös alarajoilla AMH arvot 1,09 toki olen jo 45, mutta lääkärin mukaan vielä mahdollista raskautua näilläkin arvoilla. Aika ihme pitäisi toki tapahtua :sad-face:Lisäravinteista mulla on käytössä NAC, melatonin, raskausvita + D-vitamiini. Joskus söin myös tuota DHEA.
 
Ja mulla oli tosi korkea arvo ikäisekseni (4,75 / 39v) ilman pco:ta. Antraalifolleja oli hyvin molemmin puolin, miehen näyte normaali ja silti ei haamun haamua testissä yli vuoden yrittämisen aikana. Eli ei nuo arvot kerro suoraan raskautumistodennäköisyyttä.

Tietysti sitten ivf:ssä vaste oli amh-arvon "mukainen", eli saatiin suht maltillisella gonal-annoksella 14 munasolua, joista 11 oli kypsiä ja 10 hedelmöittyi. Blastovaiheeseen kasvoi 4 alkiota, mikä on myös ihan keskiarvon mukainen määrä. Noita alkioita ei testattu, joten ei ole tietoa moniko niistä olisi ollut terveitä. Ainakin ensimmäisestä siirrosta alkanut raskaus keskeytyi ja kehitysviivettä oli nähtävissä jo ar-ultrassa.
 
Tässä iässä nyt AMH 2,45. Harmi vaan kun ei taida olla enää elinkelpoisia yksilöitä eikä mikään paranna munasolujen laatua. Jostain olen kuullut että DHEA voisi parantaa, mutta onkohan asiasta tutkimuksia? Fsh teetin myös mielenkiinnosta mutta sen tulos ei ole valmistunut vielä. En tiedä olisiko ne eri päivinä pitänyt teettää. Mutta eipä tuolla ole väliä kohdallani :tears: Lisäys. Oho, fsh tulos tulikin ja se on 4,3. Eipä noilla arvoilla enää tässä iässä mitään tee kuin irrota toimintakyvyttömiä munasoluja, mutta onpahan ainakin uteliaisuuteni nyt tyydytetty.
 
Muokattu viimeksi:
Aloittaja tässä,tulin samassa kierrossa jossa mitattiin tämä amh-arvo raskaaksi! Nyt on rv 9+3... Eli kohdallani tämä arvo ei merkinnytkään sitä mitä pelkäsin. Varhaisultrassa olin rv 8+5 ja kaikki oli OK. Ensimmäinen neuvolakäynti on huomenna.
 
Minulle sanottiin synnärillä, että ihme juttu, kun ylipäätään raskauduin, kun toinen munasarjoista oli jo lopettanut toimintansa. ( olin 35v) Kohta on 40 lasissa, mutta eipä sillä niin väliä, kun en enempää lapsia haluakaan

Nämä omat ovat pian 10v ja 4v
 
Takaisin
Top