Alun neuvolakäynnit

manda

Oman äänensä löytänyt
Heipä taas!

Tästä taitaa nyt tulla ihan "manda tykittää"-foorumi!!! Into piukassa ja silleen...ja ehkä ne parin tunnin päikkärit saa aikaan sen että ei meinaa uni tulla silmään....ajatukset pomppii:
 emoticon

Eli tänne alun neuvola-asiaa...

omaa: Eka neuvola tän kuun lopussa. Kaikki on niin uutta....

Nyt hyvät yöt kaikille, huomenet sitten ekoille aamuvirkuille! Vielä lasi vettä (että varmasti tarvii sitten vessaan ainakin kerran) ja paapaamaan emoticon
 
Hyvä et joku muukin on innosta piukeena :D Tekis mieli jakaa asia kaikelle kansalle mut yritän hillitä itteeni :)

Mulla eka neuvola on 25.päivä ja odotan sitä innoissani mutta samalla jännittäen, niin kuin kaikkea uutta :)
 
Täällä eka neuvola 7.2 :) Ultraa odotan kovasti et näkee pikkusen :) Täällä siis ei ultrata neuvolakäynneillä ollenkaan.. Ainoostaan niskapoimu viikoilla 10-14 ja rakenneultra 18-21 ja sairaalassa tapahtuu nämä ultraukset.. Oon vähän kade niille ketkä näkee jo kohta ekaa kertaa pikkusensa ;(
 
Ärsyttävää.. Mä olen nyt kohta vuorokauden nähnyt että mayday on tänne kirjottanut, mut sitä itse tekstiä ei vaan oo tullu näkyviin.. MURR tätä uutta palstaa..emoticon
 
Mulla on eka neuvola 10.2
Itse kanssa todella innostunut, mutta yritän hillitä intoiluani.
 
27.1 ensimmäine neuvola! sitä pitäs malttaa odottaa viel ultraa, koska meillä ei ainaskaan neuvolassa ole.
Ensimmäistä palleroa viedään jos pysynee sisäl :)
 
Hei, kertokaahan miten teillä neuvolat meni?
-Leela- tais olla tänään?
 
Eka nla 31.1. Olisin saanut ajan jo viikkoa aiemmaksi, mutta en ottanu emoticon . Eli olisi ollut ens viikon maanantaina! No, ehkä mä kestän sen, koska...

Tänään oli ULTRA ja siellä se pikkuinen yksiössään eleli. Voimakas syke ja kaikki kunnossa. Hieman huonosti näky ja La varmistuu vasta np-ultrassa, mutta muutaman päivän vähemmän olisi sen mukaan, joka kyllä sopii kuvioon. Pidän kuitenkin menkka LA:n np-ultraan asti ;)
Isikin oli aivan innoissaan, siellä se meidän pikku Teppana elelee ja aiheuttaa järjetöntä pahoinvointia äidilleen emoticon .

Mutta pääasia että kaikki oli kunnossa emoticon  ja äiskä ja iskä ovat onnellisia!

Rainbow ja Teppana 6+5 toistaseks...
 
Oi että miten ihanaa... Mä en malta oottaa et ite pääsen ultraan ja saadaan kuulla pienen sydämen syke emoticon
 
Eka neuvolakäynti on nyt takana! Perushömppää vaan :) Kyseltiin edellisestä raskaudesta ja synnytyksestä, kaikki terveystottumukset, sairaudet, katsottiin paino, mitattiin verenpaine ja hemoglobiini. Lisäks otettiin verikoe. Siinäpä se! Viimotteks sain sitten ajan ekaan lääkärintarkastukseen kahen viikon päähän 2.2!
 
Voihan ähh!

Mää en oo tohtinu sitä neuvola-aikaa ees varata ku aiemmin oon sen varannu ja joutunu perumaan ku onkin tullu km niin aattelin että varaan vasta lähempänä 8. viikkoa.

Mulla ois maanantaina aika ultraan jossa tarkastetaan munasarjat, kun tämä raskautuminen on vähä oikukasta ja raskaana pysyminen yhtä vaikeaa. Tuo ajan sain siis jo syksyllä kun alettiin tutkimaan tätä lapsenteon vaikeutta.

No, soitin kysyäkseni että tehdäänkö se mahan päältä vai sisältä että pitääkö olla rakko täynnä vai tyhjä, ja että tehäänkö siellä muuta kun jos nyt oonki raskaana. No sitte kuulin että jotaki röntgeniä siellä ois kans luvassa -> prkl. Ei voi tehä jos raskaana. Joku täti omasta neuvolasta soittaa tänään ja kertoo miten jatkot. Mutta en kyllä kestä olla tarkastamatta että kaveri porskuttaa mukana eli varhaisultran kyllä varaan sitten yksityiseltä jos nyt eivät neuvolan kautta sitä anna. Kylmästi sanoen, mulla ei oo enää aikaa hukattavaksi tämän vauvatehtailun kanssa kun se tähänkin asti on ollut vaikeaa, joten jos siellä yksiössä ei kaikki pelitäkään niin tahdon kyllä varmistella ja taata että yrityskertoja ei mene "hukkaan".

Tämä teksti ois kyllä kelvannu tuonne ahdistus-ketjuunkin :D

Kertokaa lisää mukavia neuvolauutisia, ni voi mieltänsä niillä tyynnyttää. :)
 
Hyvin meni.

Mulla tosin ei ihan täysillä aloitettu neuvolajuttuja, kun muuton takia seuraava kerta onkin jo toisessa neuvolassa.
Äitiyskortin sain, mittasivat verenpaineen, hemoglobiinin, valkuaiset, painon..

Juteltiin paljon omista ajatuksista ja tuntemuksista. Aikaa meni noin 45 minuuttia.
 
emoticon Voi jee voi jee voi jee, mulla on huomenna neuvola:D (ai miten niin oon odottanu sitä?!?!?)
Sillon ku ajan sain ni tuntu et siihen on niin kamalan pitkä aika mut nyt... Hui, se onki huomenaamulla :)
 
Kävin tänänä neuvolassa ja tosi hyvä maku jäi neukkutädistä suuhun! aivan ihana :) harmi vaan että sijainen :/ ollut kuulemma todella pitkään sielä jo sijaisena. Mun neukkutäti on kuulemma joku vanhempi mukava rouva. Laskettu aika siirtyi 1.9.2010, eli pysytään vielä ainaskin tässä ryhmässä ;D Läjäpäin papereita tuli mukaan ja ihan dvd:kin! ekaa ultraan ne alitto lähetteen ja kuulemma kutsu tulee ihan lähiaikoina kotiin! :) raskausviikkoja tänään tasan 9+0! wuhuu :)emoticon
 
Ensimmäinen neuvola on huomenna heti aamusta. Jännittää! :) Onneksi kävin yksityisellä varhaisraskauden UÄ:ssä. Ainakin jo tietää sen, että ei ole tuhkamuna eikä kohdunulkoinen raskaus.

Mulle sanottiin puhelimessa, että ensimmäiseen neuvolassakäyntiin menee aikaa 1-1,5h. Miksi siellä niin kauan menee?
 
SusaH Ekassa neuvolassa varataan paljon aikaa keskustelulle. Kaikki terveystottumukset ja lähisuvun sairaudet jne. käydään läpi ja kirjataan koneelle ja täytetään äitiyskortti. Lisäksi mitataan paino ja verenpaine, hemoglobiini ja vaikka mitä :D Annetaan pissanäyte ja kaikkea mahdollista. Siihen nopeasti hurahtaa tunti tai puoltoista. :)
 
Huomenna olis kauan odotettu ensimmäinen neuvola.Vähän kuulostellen tässä nää alkuviikot on menny, kun tuo viime raskaus päättyi niin ikävästi.Neuvolan täti oli sitä mieltä, että pääsen sairaalan kirjoihin heti alusta alkaen, joka tarkoittaa että pääsen myös joka kerta ultraan...minulla oli siis edellisessä raskaudessa alkuraskauden verenvuotoa ja siitä johtuen lapsivedet meni rv22+3.Pieni enkelivauvamme syntyi rv25+6 ja eli kolme tuntia:(
Nyt ei ainekaan ole mitään vuotoja ollu,joten sen puolesta voin olla hyvillä mielin.Täysillä tästä raskaudesta varmaan osaa nauttia vasta lähempän'ä rv30 ,mutta niin toivottu tämä pikkuinen on,että on vain sinniteltävä. Oikein paljon onnentuulia jokaiselle mie lähen nyt poikaa kuskailee kouluun:))
 
Meilläkin on huomenna 2. päivä eka neuvola. Mua jänskättää se että kuinka paljon saadaan moraalisaarnaa vaikkei olisi aihettakaan. Vaikka mukaviksi ovat lapselliset tutut ehtineet meidän alueen neuvolantädit kehumaan.

Nolointa on varmaan se punnitus ja sitä seuraava keskustelu, kun mieskin on paikalla :D . Nyt olen 167/80, yritin pudottaa painoa liikkumalla tosi paljon tänä syksynä mutta kuinkas kävikään, lihas painaa enemmän kuin läski ja olen 3 kg raskaampi :) Ja mies ku on ite semmonen hernekeppi niin onhan se noloa painaa 15 kg enemmän, ja jos raskauden jälkeen 30 kg enemmän niin APUA. Vaikka kai se rakkaus säilyy kiloista huolimatta.

Mutta tupakinpoltto on lopetettu, alkoholiin ei olla koskettu, liikutaan kunhan vellotukselta kykenee, perinnöllisiä sairauksia valitettavasti on. Voi kamala miten se voiki olla näin jännää.
 
Takaisin
Top